Nan 1 eller nan 2?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

TineA

Kindfed skriver:

NAN2 er ikke længere kun tilskudsblanding. Det var det engang, men altså ikke længere. Hvis det var, skulle det også tydeligt stå på pakken, og det måtte ikke på pakken beskrives som modermælkserstatning.

De gamle regler for hvor meget, man højst måtte give dagligt, gælder derfor heller ikke længere.

NAN2 er ernæringsmæssigt beregnet til den aldersgruppe, den selv henviser til, og vitaminer og mineraler er tilpasset derefter.

(Fra Netsundhedsplejersken: Lige i øjeblikket er det således at Beauvais har ændret deres allomin 2 så det nu er en tilskudsblanding og derfor ikke fuldgyldig. Nestlé har ændret sammensætningen i Nan og Nan2 således at de nu begge er modermælkserstatninger, samtidig har de nu tilført flerumættede langkædede fedtstyrer til deres produkter. http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST OG ERNÆRING&id=5028)

Pyyyyha, så er jeg straks mere rolig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Kindfed

Mileva skriver:

Nøj nu har du sat tvivl hos mig - hvem skal man så tror på?!

Du skal da bare gøre det, du har det bedst med. Evt. snakke med din SP igen, hvis du tvivler meget. Så siger hun sikkert NAN1 igen, men med en længere forklaring, og så kan du jo selv vælge. Jeg tvivler meget på, at nogen (raske) børn er kommet til at lide af mangelsygdomme eller underernæring, fordi de fik NAN1  Min pointe var kun, at NAN2 ikke længere er en tilskudsblanding. 

Anmeld

28. marts 2011

L83

CamillaSoefelt skriver:

Altså som mælk fordi de jo ik må få såå meget sødmælk endnu.. Men hvis nan 2 er kosttilskud kan man jo lige så godt gi 1'eren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.