Nan 1 eller nan 2?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Kindfed

Jo længere du kan få den lille til at spise NAN1 jo bedre NAN2 er mere et kost tilskud

NAN2 er ikke længere kun tilskudsblanding. Det var det engang, men altså ikke længere. Hvis det var, skulle det også tydeligt stå på pakken, og det måtte ikke på pakken beskrives som modermælkserstatning.

De gamle regler for hvor meget, man højst måtte give dagligt, gælder derfor heller ikke længere.

NAN2 er ernæringsmæssigt beregnet til den aldersgruppe, den selv henviser til, og vitaminer og mineraler er tilpasset derefter.

(Fra Netsundhedsplejersken: Lige i øjeblikket er det således at Beauvais har ændret deres allomin 2 så det nu er en tilskudsblanding og derfor ikke fuldgyldig. Nestlé har ændret sammensætningen i Nan og Nan2 således at de nu begge er modermælkserstatninger, samtidig har de nu tilført flerumættede langkædede fedtstyrer til deres produkter. http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=KOST OG ERNÆRING&id=5028)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Worldwide

Kindfed skriver:

NAN2 og 3 for den sags skyld er ikke længere kun tilskudsblandinger. Det var det engang, men altså ikke længere. Hvis det var, skulle det også tydeligt stå på pakken, og det måtte ikke på pakken beskrives som modermælkserstatning.

De gamle regler for hvor meget, man højst måtte give dagligt, gælder derfor heller ikke længere.

NAN2 og 3 er ernæringsmæssigt beregnet til de aldersgrupper, de selv henviser til, og vitaminer og mineraler er tilpasset derefter.

Nu er min datter kun 3 mdr, så går da udfra det jeg har fået fortalt af SP passer

Anmeld

28. marts 2011

VIPpigen

Hmm, vi er også lige begyndt på aftenflaske her. Her får hun også 2 (ikke nan, men buveaus(staves)) og det virker hvertfald super. Jeg har det så blandet op med egen modermælk også da jeg har et mindre lager i fryseren endnu som jeg gerne vil have brugt. Men ved ikke om det er rigtigt eller forkert, det var bare den svigerinden bruger til sønnen, og jeg hoppede med på vognen da vi fik at vide vi skulle supplere... Og hun er lige straks 5 måneder (om en uge.... pyyyh tiden flyver)

Anmeld

28. marts 2011

nvm

VIPpigen skriver:

Hmm, vi er også lige begyndt på aftenflaske her. Her får hun også 2 (ikke nan, men buveaus(staves)) og det virker hvertfald super. Jeg har det så blandet op med egen modermælk også da jeg har et mindre lager i fryseren endnu som jeg gerne vil have brugt. Men ved ikke om det er rigtigt eller forkert, det var bare den svigerinden bruger til sønnen, og jeg hoppede med på vognen da vi fik at vide vi skulle supplere... Og hun er lige straks 5 måneder (om en uge.... pyyyh tiden flyver)

ja tiden går virkelig alt for stærkt.. ØV for det

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

nvm skriver:

tak for det

Det var så lidt:-)

Anmeld

28. marts 2011

CamillaSoefelt

Mileva skriver:

Anmeld

28. marts 2011

Kindfed

Mileva skriver:

Nu er min datter kun 3 mdr, så går da udfra det jeg har fået fortalt af SP passer

Det gør det jo også, når din datter kun er 3mdr. NAN2 er først fra fire måneder. Men en tilskudsblanding er det ikke.

Anmeld

28. marts 2011

Worldwide

Kindfed skriver:

Det gør det jo også, når din datter kun er 3mdr. NAN2 er først fra fire måneder. Men en tilskudsblanding er det ikke.

Nu har jeg jo spurgt hende om vi skulle skifte eller ej, hvor hendes anbefalder vi forstætter med NAN1..

Anmeld

28. marts 2011

Kindfed

Mileva skriver:

Nu har jeg jo spurgt hende om vi skulle skifte eller ej, hvor hendes anbefalder vi forstætter med NAN1..

Det ved jeg, at mange siger, og det undrer mig lidt. Mine erfaringer kommer af mine år som pædiatrisk sygeplejerske, altså børnesygeplejerske, hvor børnene af både diætister og læger blev anbefalet NAN2 efter de fire måneder, nogle gange endda før. Spørgsmålet er, hvor meget det mon egentlig betyder for et sundt og raskt barn, som alligevel snart vil begynde på grød og mos.

Anmeld

28. marts 2011

Worldwide

Kindfed skriver:

Det ved jeg, at mange siger, og det undrer mig lidt. Mine erfaringer kommer af mine år som pædiatrisk sygeplejerske, altså børnesygeplejerske, hvor børnene af både diætister og læger blev anbefalet NAN2 efter de fire måneder, nogle gange endda før. Spørgsmålet er, hvor meget det mon egentlig betyder for et sundt og raskt barn, som alligevel snart vil begynde på grød og mos.

Nøj nu har du sat tvivl hos mig - hvem skal man så tror på?!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.