En tur på Vesuv.. med barn på slæb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

N&J

Dot D skriver:

Det lyder som en dejlig tur, selvom den var lidt hård

Det var det helt bestemt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

N&J

Ih, hvor lyder det fedt! Super tur I har haft der
Op på Vesuv.... Med KLAPVOGN?! Hold da op. Hatten af for dig! Jeg gik derop i løbetøj og løbesko og sveden løb af mig da jeg kom derop (det var så også om sommmeren) det var SÅ hårdt!

Jeg boede selv i Napoli - en umådeligt beskidt by, der var fyldt med illegale indvandrere. Men jeg havde en FED tur! Til trods for at flere fra min klasse fik madforgiftning og vores lærere mente at vi skulle se slummen - hold da op. Små børn der var så agressive, at de tændte brandhaner imod os. Den by skal jeg aldrig tilbage til 

Pompeji er noget af det vildeste jeg har oplevet. Jeg har læst så meget om udbruddet i 79 og selve byen og interesserer mig SÅ meget om oldtildskunstskab, så det var en drøm der gik i opfyldelse at se den by - så I afstøbningerne af de forstenede mennesker? Og bordellet? Det var ret komisk!

Vi gik fra parkeringspladsen og helt op på toppen, Nikita gik selv, men ja det var en hård tur, da vi skulle ned var hun selvfølgelig blevet træt så der måtte jeg have hende på ryggen, der var jeg godt nok også ved at skride flere gange, men hun sad i klapvogn det meste af turen ned af vulkanen og hele vejen hen til stationen - de 18 km var ihvertfald nok for mig for den dag.. 

Jeg syntes også pompeii var noget helt specielt, vi så menneskerne og bodellet - har også selv set adskellige dok om vesuv og pompeii - så det var en kæmpe drøm der gik i opfyldelse  men Vesuv var nok lidt større for mig, men det var vildt spændende - heldigvis boede vi i udkanten af Napoli så jeg så intet af det du beskrev - heldigvis, vi var ellers blevet advaret om lommetyve osv. men oplevede intet af det - men nu havde jeg jo også en bambina med.. 

Anmeld

29. marts 2011

N&J

linselouise skriver:

fantastisk. Napoli og ikke mindst vesuv er et smukt sted, og helt klart en oplevelse værd Det må have været fortryllende at opleve toppen af vulkanen med din datter

Det var det helt bestemt!

Anmeld

29. marts 2011

N&J

Baagøe skriver:

Jane! Du er simpelthen for sej! Fantastisk at du kunne have Nikita med

Hvad angår Tue, så kan det også have været et overlagt "uheld"

Jeg følte mig sku også lidt sej.. hihi

Ja, mht til Tue, så strejfede tanken mig også - hvorfor tror du mit hovedet spinnede rundt

Anmeld

29. marts 2011

N&J

TbCp skriver:

Med din overskrift troede jeg først at du ville spørge om det kunnelade sig gøre... og jeg ville have svaret nej... men så havde du skisme allerede gjort det!

Vesuv og Pompeji er fantastisk!!!!

Sejt gjort af dig!

Hehe, jeg havde med vilje ikke kigget for meget på om det kunne lade sig gøre inden - tænke at jeg bare ville prøve og hvis ikke så var det bare ærgerligt.. heldigvis gik det og rigtig godt ovenikøbet - så er super glad  så et par mere med deres børn (tror 1½ og 4 - så heldigvis var jeg ikke den eneste der havde slæbt mit barn med op.. hihi)

Og tak..  syntes også selv det var lidt sejt og en kæmpe oplevelse, som jeg håber vi kan gentage engang når hun er større.. 

Anmeld

29. marts 2011

Dinna88

N&J skriver:

Vi gik fra parkeringspladsen og helt op på toppen, Nikita gik selv, men ja det var en hård tur, da vi skulle ned var hun selvfølgelig blevet træt så der måtte jeg have hende på ryggen, der var jeg godt nok også ved at skride flere gange, men hun sad i klapvogn det meste af turen ned af vulkanen og hele vejen hen til stationen - de 18 km var ihvertfald nok for mig for den dag.. 

Jeg syntes også pompeii var noget helt specielt, vi så menneskerne og bodellet - har også selv set adskellige dok om vesuv og pompeii - så det var en kæmpe drøm der gik i opfyldelse  men Vesuv var nok lidt større for mig, men det var vildt spændende - heldigvis boede vi i udkanten af Napoli så jeg så intet af det du beskrev - heldigvis, vi var ellers blevet advaret om lommetyve osv. men oplevede intet af det - men nu havde jeg jo også en bambina med.. 

Hold da op. Jeg tager stadig hatten af for dig!!

Det er jo bare super, at du var en kæmpe oplevelse. Og udsigten fra Vesuv er fantastisk! 

Du skal være glad for at du boede i udkanten Der lå døde rotter på vejen osv. der hvor jeg boede!

Anmeld

29. marts 2011

qp

N&J skriver:

Jeg har været så heldigt at jeg den sidste uges tid har været på studietur i Italien MED NIKITA, og det var noget af en oplevelse, hårdt men også noget jeg ikke ville have været foruden.

Vi startede i Napoli, hvor vi skulle på Vesuv dagen efter vi var kommet, så jeg tog klapvogn og barn med op, heldigvis blev vi kørt op til parkeringspladsen og skulle så gå til toppen derfra, men gik så hele vejen ned af vulkanen igen - så vi endte med at have gået 18 km bare på den tur.. men hvor var det fantastisk jeg måtte fælde en lille tåre da Nikita og mig stod deroppe på toppen på det her fantastiske sted med noget så kraftfuld og aktivt under os, men bare det at vi havde nået det sammen - at jeg kunne opleve det med hende - det var stort og jeg følte mig sku som den sejeste mor i verden

Dagen efter var vi i Pompeii, og se udgravningerne og ellers tullede vi bare rundt i en lille by i udkanten af Napoli, dagen efter tog vi til Rom, hvor jeg farede vild flere gange, så skrev Nikitas far pludselig med en "forkert sendt" besked og ja selv om det var en uheld så spinnede mit hovede da rundt - selvfølgelig. Selvom Rom da er en hyggelig by så var jeg mere end gerne blevet i Napoli, men jeg fik da set lidt i Rom og Nikita blev nivet i kinderne så meget at hun gik og nev mig i kinderne hele tiden.. hihi.

Alt i alt var det besværligt at tage sit 2 årig barn på en geografistudietur hvor vi nok har gået lige under 50 km, men det var alt besværet værd - jeg ville ikke have undværet at dele den oplevelse med hende på nogen måde..

Syntes bare lige jeg ville dele min gode oplevelse med jer.. 

Sejt gået tøs!!! Er glad for i er kommet helskabte hjem....  Fantastisk det gik så godt TILLYKKE med det! Nu er du sejere end Reimer Bo......

Anmeld

29. marts 2011

N&J

qp skriver:

Sejt gået tøs!!! Er glad for i er kommet helskabte hjem....  Fantastisk det gik så godt TILLYKKE med det! Nu er du sejere end Reimer Bo......

Ja, han er ikke den eneste i familien der kan være sej.. hihi

Anmeld

29. marts 2011

qp

N&J skriver:

Ja, han er ikke den eneste i familien der kan være sej.. hihi

Hils Kita

Anmeld

29. marts 2011

N&J

qp skriver:

Hils Kita

Skal jeg nok, du må også hilse din store dreng.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.