Jeg har været så heldigt at jeg den sidste uges tid har været på studietur i Italien MED NIKITA, og det var noget af en oplevelse, hårdt men også noget jeg ikke ville have været foruden.
Vi startede i Napoli, hvor vi skulle på Vesuv dagen efter vi var kommet, så jeg tog klapvogn og barn med op, heldigvis blev vi kørt op til parkeringspladsen og skulle så gå til toppen derfra, men gik så hele vejen ned af vulkanen igen - så vi endte med at have gået 18 km bare på den tur.. men hvor var det fantastisk jeg måtte fælde en lille tåre da Nikita og mig stod deroppe på toppen på det her fantastiske sted med noget så kraftfuld og aktivt under os, men bare det at vi havde nået det sammen - at jeg kunne opleve det med hende - det var stort og jeg følte mig sku som den sejeste mor i verden
Dagen efter var vi i Pompeii, og se udgravningerne og ellers tullede vi bare rundt i en lille by i udkanten af Napoli, dagen efter tog vi til Rom, hvor jeg farede vild flere gange, så skrev Nikitas far pludselig med en "forkert sendt" besked og ja selv om det var en uheld så spinnede mit hovede da rundt - selvfølgelig. Selvom Rom da er en hyggelig by så var jeg mere end gerne blevet i Napoli, men jeg fik da set lidt i Rom og Nikita blev nivet i kinderne så meget at hun gik og nev mig i kinderne hele tiden.. hihi.
Alt i alt var det besværligt at tage sit 2 årig barn på en geografistudietur hvor vi nok har gået lige under 50 km, men det var alt besværet værd - jeg ville ikke have undværet at dele den oplevelse med hende på nogen måde..
Syntes bare lige jeg ville dele min gode oplevelse med jer.. 

Anmeld