At få et nyt barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

Pernille84

tinasmor skriver:

Ja de vil sikkert altid være der (de dage hvor sorgen braser igennem)

Hos mig har det hjulpet af blive gravid (det får tankerne væk) det med at have sorgen (selv om jeg mistede langt tidligere end dig) og så samtidig ikke at kunne blive gravid, var svært for mig. Specielt fordi jeg blev helt i tvivl om der overhoved så kom nogle. Jeg ved også godt, at dette barn jeg venter nu ikke vil blive en erstatning, men det har alligevel hjulpet meget på at få tankerne på afstand. Årsdagen for terminen (og faktisk både måneden før og efter var hård)

Jeg kan kun forestille mig hvor hårdt det må have været for jer.

Synes det er dejligt at høre fra nogle, som har prøvet det samme som en selv, for så behøver man ikke forklare sine følelser hele tiden.

Men det er så også først nu min krop er nogenlunde normal igen, det har taget sin tid at komme ovenpå igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

E.J.mor.

hej.

det gør mig ondt at du har mistet

jeg mistede min lille pige i 22 graviditets uge, pga rygmarvsbrok.

jeg valgte at springe ud i det igen 7 måneder efter og blev gravid i første forsøg.

mit råd til dig vil være.

det så vigtigt at man mærker efter i sig selv om man er klar,jeg havde det bare sådan jeg må have et barn. da jeg så blev gravid fik jeg en slem depression pga jeg troed jeg var klar.

jeg havde så graviditets problemer helevejen igennem og fødte en måned før tid.

3 uger efter jeg havde fået min datter fik jeg en meget alvorlig fødselsdepression.

jeg siger de her ting for at støtte og råde dig,fordi man også kan være for hurtig.men selvfølgelig hvis man er klar,jamen så er det fint nok.

hvis du har lyst til at snakke ydeligere er du velkommen til at skrive i min gæstebog.

hilsen charlotte

Anmeld

29. marts 2011

Najsen86

Min mor mistede min storebror dagen inden termin, da han fik navlestrengen rundt om halsen, og derefter gik der ca 1 år inden hun var gravid med mig... føj hvor frygteligt at miste hende når man er så tæt på at holde hende i armene

Håber i snart får en spire igen

Anmeld

29. marts 2011

tinasmor

Kære Pernille,

Har I benyttet jer af de tilbud der er fra:

http://www.spaedbarnsdoed.dk/

Anmeld

29. marts 2011

Cherry_77

Kære Pernille.

Jeg er ked af at høre, at du har mistet dit barn under fødslen. At miste et barn er noget af det værste, der kan ske.

Jeg mistede selv mit barn i 4. måned i efteråret 2010. Det var første gang, jeg var gravid, og det er selvfølgelig en stor sorg.

Jeg er stadig ikke blevet gravid igen efter at have forsøgt i et lille halvt år, kroppen er åbentbart et stykke tid om at blive klar igen. Håber snart der sker noget.

Held og lykke til dig.

Knus

Anmeld

1. april 2011

Christina.78

Små 5 mdr..jeg tror kroppen giver lov når den er i balance igen..hvis du ikke er klar er den heller ikke

Og et  til dig fra en anden englemor

Anmeld

5. april 2011

Pernille84

Jeg tænker bare at det snart er et år siden nu, så kroppen burde være klar.

Anmeld

6. april 2011

Christina.78

Selvom det er et år siden er det ikke sikkert at du er klar..også selvom kroppen føles klar...

Vi stratede ud med at fokusere meget på en ny graviditet, men indså at kommer tid kommer råd..så vi endte med bare at være os selv, hygge når vi følte for at have brug for kærlighed og nærvær..og vupti...2 streger..selvfølgelig er man opsat på at nu skal man bare være gravid igen, men man bliver nødt til at tage sig tiden til det hele..sorgen vil jo altid være der uanset år..den bliver måske bare lidt lettere med tiden..selvom det er et stykke tid siden Emma forlod os, gør det stadig ondt og selv hvis jeg ikke lige har været på kirkegården hos hende kan jeg få dårlig samvittighed...

Sorg tager tid; sådan er det..du bliver gravid igen - tro mig..

Anmeld

6. april 2011

Pernille84

Christina.78 skriver:

Selvom det er et år siden er det ikke sikkert at du er klar..også selvom kroppen føles klar...

Vi stratede ud med at fokusere meget på en ny graviditet, men indså at kommer tid kommer råd..så vi endte med bare at være os selv, hygge når vi følte for at have brug for kærlighed og nærvær..og vupti...2 streger..selvfølgelig er man opsat på at nu skal man bare være gravid igen, men man bliver nødt til at tage sig tiden til det hele..sorgen vil jo altid være der uanset år..den bliver måske bare lidt lettere med tiden..selvom det er et stykke tid siden Emma forlod os, gør det stadig ondt og selv hvis jeg ikke lige har været på kirkegården hos hende kan jeg få dårlig samvittighed...

Sorg tager tid; sådan er det..du bliver gravid igen - tro mig..

Der ligger bare andre ting bag også. Ved godt det tager tid, men min livmoder har været udsat for meget under fødslen og efter, så må snart søge læge og blive tjekket ordentlig. Tak for dit svar

Anmeld

6. april 2011

Mumto3

Hvor er det dog forfærdeligt for jer!!! Det er jo vitterlig noget af det væreste man kan komme ud for! Intet barn i denne verden kan erstatte hende I har mistet. Det ved I helt sikkert godt, men jeg tror alligevel at det er vigtigt at tænke på, når man tænker på at få en nyt barn som du formulere det. Jeg tænker måske mere at I skal have et andet barn, -og når I er mentalt klar til at være der for et andet barn, så tror jeg også at du hurtig bliver gravid igen.

Jeg håber det aller bedste for jer!!! -og gid I snart må stå med en positiv test i hånden igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.