Google ctr. Baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

henh01

SussieThyssen skriver:

Alt hvad du skriver i internetverdenen, kommer frem uden, at du kan gøre hverken fra eller til. Derfor er det vigtigt, at man tænker sig om to gange, før man trykker på send-knappen, og overvejer nøje, hvad man vil have ud i offentligheden.

Kærligst
Sussie

Ja det er nemlig også derfor jeg ikke skriver private ting på sådanne sider som denne.

Min FB er låst, men her overvejer jeg stadig nøje hvad der skrives.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

Vial

birthee skriver:

Nu har jeg prøvet at søge både min og min søn's navn i google-feltet her på siden... der kommer ikke noget frem... Men ja, det får da lige en til at tænke lidt ekstra over hvad man skriver... Jeg er en af dem, der ikke har vildt mange billeder på min facebook-profil fx... Men vil da tænke mere over det fremover... Bl.a. derfor har jeg også meddelt familien, at når den lille kommer til verden inden forhåbentlig alt for længe, skal vi nok selv meddele det på facebook.... og at billeder skal vises til os, før de bliver smidt derind af den lille...

Det lyder meget fornuftigt.

Ang. facebook, så kan man vist ikke se mig derinde - med mindre man er venner med mig.

Anmeld

27. marts 2011

sne190810

ja jeg tænker meget over det. man kan hverken google mig, Sol eller Søren på en måde så man VED det er os (dvs med fulde navn fx). jeg har heller ikke billeder af Sol offentligt fremme på nettet generelt.

men ja, man kan jo gå herind og så googlesøge og så kommer der uden tvivl en hel masse frem

Jeg prøvede lige at google min datter ..

I dette link er hun faktisk nævnt (på en helt anden hjemmeside) og Sols navn bliver også nævnt.

Ikke at det gør mig noget som sådan, det er bare skræmmende at tænke på hvor laaaangt ude i ukendte kroge informationer ender. Nu er det jo "kun" navnet, men det kunne jo være så meget andet i andre sammenhænge ... 

http://www.navnesnak.dk/forum/forum_posts.asp?TID=811

Anmeld

27. marts 2011

misslea

KaMa skriver:

Ja, man skal altså lige tænke over det. Vi oploader stolt billeder og laver uførlige beretninger om deres liv.

At man kan google det herinde er ikke så slemt igen. Det er mere uden for baby. Tror, at "Problemet" først bliver stort, når man har et specielt navn - og det sættes sammen med et andet navn. 

Skriver jeg kun min søns navn, så kommer der kun noget om Jordegeren frem. Søger jeg min datters navn, så kommer der noget om Blackmanns kone.. hahaha 

okay..

Ja - jeg har med ville aldrig skrevet hendes fulde navn... for hun er helt sikkert den eneste i DK med dét navn...! Men ja - det vil ikke kunne undgås, at hendes navn kommer frem herinde.... måske skal jeg bare lade være med at lave overskrifter, hvor hendes navn indgår!!

Det bliver vel ikke "registreret" hvis det bare indgår i en sætning i en alm. tråd vel?

Anmeld

27. marts 2011

oo

sne190810 skriver:

Jeg prøvede lige at google min datter ..

I dette link er hun faktisk nævnt (på en helt anden hjemmeside) og Sols navn bliver også nævnt.

Ikke at det gør mig noget som sådan, det er bare skræmmende at tænke på hvor laaaangt ude i ukendte kroge informationer ender. Nu er det jo "kun" navnet, men det kunne jo være så meget andet i andre sammenhænge ... 

http://www.navnesnak.dk/forum/forum_posts.asp?TID=811

ja det er da godt nok lidt spøjst  men jeg tænker alright, lige netop vores to tøser har specielle navne og så ved man jo nok at det er DEM (især når folk tager deres mellemnavn med når de omtaler dem ), men ellers kan man ikke gå ind på google og søge på Sols fulde navn og få noget info. HÅBER jeg da ikke!! jeg gør det jævnligt og har ikke fået noget op indtil nu

Anmeld

27. marts 2011

oo

misslea skriver:

okay..

Ja - jeg har med ville aldrig skrevet hendes fulde navn... for hun er helt sikkert den eneste i DK med dét navn...! Men ja - det vil ikke kunne undgås, at hendes navn kommer frem herinde.... måske skal jeg bare lade være med at lave overskrifter, hvor hendes navn indgår!!

Det bliver vel ikke "registreret" hvis det bare indgår i en sætning i en alm. tråd vel?

jo det gør. jeg har skrevet om min far i et indlæg, med hans fulde navn og det kan man google sig frem til

Anmeld

27. marts 2011

oo

KaMa skriver:

Jeg må i fremtiden sørge for at mine børns navne er adskilt af andet end "og" for det giver rigtig mange direkte links til noget om børnene.

Det handler om at tænke i "søgesprog" åbenbart.

Sikke paranoid jeg pludselig er blevet. Synes bare at det er en blandet fornøjelse, at jeg kan møde mennesker, som er lidt for oplyste omkring min lille familie.

jamen efter Sol er kommet er jeg også blevet temmelig paranoid. jeg har fx også forbudt mine søskende at tagge dem selv i billeder på facebook med Sol på, for jeg gider ikke deres 8000 "venner" kan glo med i min familie!

Anmeld

27. marts 2011

sne190810

Tjuhl skriver:

ja det er da godt nok lidt spøjst  men jeg tænker alright, lige netop vores to tøser har specielle navne og så ved man jo nok at det er DEM (især når folk tager deres mellemnavn med når de omtaler dem ), men ellers kan man ikke gå ind på google og søge på Sols fulde navn og få noget info. HÅBER jeg da ikke!! jeg gør det jævnligt og har ikke fået noget op indtil nu

Ja, det er lidt spøjst ..

men heldigvis er det også det eneste som popper op  Og eftersom det er en hjemmeside om navne, og det netop ER to piger med specielle navne ..  så er man vel selv lidt udenom det  ej, men håber du forstår hvad jeg mener!

Anmeld

27. marts 2011

oo

sne190810 skriver:

Ja, det er lidt spøjst ..

men heldigvis er det også det eneste som popper op  Og eftersom det er en hjemmeside om navne, og det netop ER to piger med specielle navne ..  så er man vel selv lidt udenom det  ej, men håber du forstår hvad jeg mener!

jojo det gør jeg, men jeg blir alligevel lidt irriteret kan jeg godt mærke. jeg synes ikke det er alright at sige "der er en pige på baby.dk der hedder sådan og sådan". man kan vælge at skrive at man har hørt om en lille pige det hed sådan og sådan, men ligefrem at skrive hvorhenne, det synes jeg alligevel er vildt grænseoverskridende. hm!

det er jo brugere herindefra der bringer info om andre brugere(s børn) videre ud på nettet og det er da ærlig talt megadårlig stil

Anmeld

27. marts 2011

sne190810

Tjuhl skriver:

jojo det gør jeg, men jeg blir alligevel lidt irriteret kan jeg godt mærke. jeg synes ikke det er alright at sige "der er en pige på baby.dk der hedder sådan og sådan". man kan vælge at skrive at man har hørt om en lille pige det hed sådan og sådan, men ligefrem at skrive hvorhenne, det synes jeg alligevel er vildt grænseoverskridende. hm!

det er jo brugere herindefra der bringer info om andre brugere(s børn) videre ud på nettet og det er da ærlig talt megadårlig stil

Det er rigtig nok, havde ikke tænkt det sådan. Men det har du helt ret i ..   På den måde kan det godt være et lidt FOR åbent forum, nogle gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.