Google ctr. Baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

oo

ja jeg tænker meget over det. man kan hverken google mig, Sol eller Søren på en måde så man VED det er os (dvs med fulde navn fx). jeg har heller ikke billeder af Sol offentligt fremme på nettet generelt.

men ja, man kan jo gå herind og så googlesøge og så kommer der uden tvivl en hel masse frem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

nvm

der kommer ikke noget med baby.dk frem når jeg skriver min yngste datter's fulde navn.

Anmeld

27. marts 2011

misslea

KaMa skriver:

Jeg har for sjov googlet mine børns navne og der var gevinst. Straks kan jeg linke videre til debatter her på baby.dk. Nogle mere følsomme end andre!!!

Selvfølgelig skal jeg tænke over, hvad jeg vælger at skrive. Det er jo et ÅBENT forum. Det er bare så intetsigende at debattere anonymt og uden at forholde sig personligt (skal i fremtiden undlade navne).

Det er sådan, at jeg tit bliver kontaktet af kvinder, som har googlet donorbørn. De er røget direkte videre til min profil på baby.dk.

Nu har jeg lavet mig så anonym som muligt. Det gør ikke synderlig meget, men jeg kan mærke, at jeg ikke har lyst til at være alt for åben fremover.

Kan man som indehaver af en hjemmeside - som fx. baby.dk vælge, at den ikke kommer frem på google. Eller er man helt uden indflydelse på, hvad der skal frem på google?

Tænker I andre over, at man kan google sig til alt på baby.dk?

Je forstår dig virkelig godt!!! Jeg prøvede lige at google Wilmas navn, og der kom ikke noget frem og hende specifikt...!! Men skriver jeg hendes navn her i søgefeltet på baby.dk, skal jeg da ellers lige love for, at der kommer HERRE meget frem!!! hmmm...

Jeg laver jo ofte tråde, hvor hendes navn indgår i overskriften... det må jeg vidst hellere tænke lidt over i fremtiden...!!

Anmeld

27. marts 2011

Frøken J.

KaMa skriver:

Jeg har for sjov googlet mine børns navne og der var gevinst. Straks kan jeg linke videre til debatter her på baby.dk. Nogle mere følsomme end andre!!!

Selvfølgelig skal jeg tænke over, hvad jeg vælger at skrive. Det er jo et ÅBENT forum. Det er bare så intetsigende at debattere anonymt og uden at forholde sig personligt (skal i fremtiden undlade navne).

Det er sådan, at jeg tit bliver kontaktet af kvinder, som har googlet donorbørn. De er røget direkte videre til min profil på baby.dk.

Nu har jeg lavet mig så anonym som muligt. Det gør ikke synderlig meget, men jeg kan mærke, at jeg ikke har lyst til at være alt for åben fremover.

Kan man som indehaver af en hjemmeside - som fx. baby.dk vælge, at den ikke kommer frem på google. Eller er man helt uden indflydelse på, hvad der skal frem på google?

Det er rigtig træls, men derfor er det netop vigtigt at tænke på, om det er fint at folk kan søge sig frem til hvad man skriver. Jeg har ikke skrevet mit fulde navn herinde nogen steder, og har ingen planer om det. Derfor kan man ikke finde mig eller mine indlæg ved at søge på mit navn. Mit brugernavn er et, som jeg normalt ikke bruger på nettet, så det ikke forbindes med mig, og er i øvrigt et så udbredt ord, at min profil ikke lige dukker op, hvis man googler "Secrets". Det er ikke en dårlig ting at have i tankerne, når man færdes online

Anmeld

27. marts 2011

Vial

dorthemus skriver:

Jeg har lige googlet mit og min datters navn og kan ikke finde noget på hende. Det eneste jeg kan finde på mit navn er en anmeldelse af Baby.dk på Trustpilot

Ja, det er jo ikke så alarmerende igen

Det kommer jo også meget an på navnene. Hvis mine hed Hans & Grethe, så var jeg nok heller alddrig havnet på baby.dk, når jeg søgte på deres navne.. hehe

Anmeld

27. marts 2011

Mira0911

KaMa skriver:

Hej.... 

For noget tid siden var der en lignende tråd - også noget med google... 

Jeg prøvede faktisk bare for sjovt at søge på min datters... og billeder... Der kom lidt frem - Fremover tænker jeg også gevaldigt over hvad jeg smider på af billeder.... 

For familie kan jo google sig frem til billeder af den bette og tekster osv... 

Jeg ønsker at baby.dk kan være mit fri sted, hvor jeg har mit og ikke noget familie er med inde over...  Jeg tænker mig meget om... Hvis det omhandler om noget som ikke vil kunn genkendes af mig på google - Så er jeg ano - sker sjældent... 

Anmeld

27. marts 2011

Vial

Tjuhl skriver:

ja jeg tænker meget over det. man kan hverken google mig, Sol eller Søren på en måde så man VED det er os (dvs med fulde navn fx). jeg har heller ikke billeder af Sol offentligt fremme på nettet generelt.

men ja, man kan jo gå herind og så googlesøge og så kommer der uden tvivl en hel masse frem

Jeg må i fremtiden sørge for at mine børns navne er adskilt af andet end "og" for det giver rigtig mange direkte links til noget om børnene.

Det handler om at tænke i "søgesprog" åbenbart.

Sikke paranoid jeg pludselig er blevet. Synes bare at det er en blandet fornøjelse, at jeg kan møde mennesker, som er lidt for oplyste omkring min lille familie.

Anmeld

27. marts 2011

Vial

misslea skriver:

Je forstår dig virkelig godt!!! Jeg prøvede lige at google Wilmas navn, og der kom ikke noget frem og hende specifikt...!! Men skriver jeg hendes navn her i søgefeltet på baby.dk, skal jeg da ellers lige love for, at der kommer HERRE meget frem!!! hmmm...

Jeg laver jo ofte tråde, hvor hendes navn indgår i overskriften... det må jeg vidst hellere tænke lidt over i fremtiden...!!

Ja, man skal altså lige tænke over det. Vi oploader stolt billeder og laver uførlige beretninger om deres liv.

At man kan google det herinde er ikke så slemt igen. Det er mere uden for baby. Tror, at "Problemet" først bliver stort, når man har et specielt navn - og det sættes sammen med et andet navn. 

Skriver jeg kun min søns navn, så kommer der kun noget om Jordegeren frem. Søger jeg min datters navn, så kommer der noget om Blackmanns kone.. hahaha 

Anmeld

27. marts 2011

Vial

MoarJ skriver:

Hej.... 

For noget tid siden var der en lignende tråd - også noget med google... 

Jeg prøvede faktisk bare for sjovt at søge på min datters... og billeder... Der kom lidt frem - Fremover tænker jeg også gevaldigt over hvad jeg smider på af billeder.... 

For familie kan jo google sig frem til billeder af den bette og tekster osv... 

Jeg ønsker at baby.dk kan være mit fri sted, hvor jeg har mit og ikke noget familie er med inde over...  Jeg tænker mig meget om... Hvis det omhandler om noget som ikke vil kunn genkendes af mig på google - Så er jeg ano - sker sjældent... 

Jeg har aldrig i mit liv lavet en anonym tråd. Det kunne være, at det var vejen frem, når man havde et mere følsomt emne.

Jeg mindes godt at der en gang i mellem er sådanne her tråde omkring eksponeringen.  

Anmeld

27. marts 2011

birthee

Nu har jeg prøvet at søge både min og min søn's navn i google-feltet her på siden... der kommer ikke noget frem... Men ja, det får da lige en til at tænke lidt ekstra over hvad man skriver... Jeg er en af dem, der ikke har vildt mange billeder på min facebook-profil fx... Men vil da tænke mere over det fremover... Bl.a. derfor har jeg også meddelt familien, at når den lille kommer til verden inden forhåbentlig alt for længe, skal vi nok selv meddele det på facebook.... og at billeder skal vises til os, før de bliver smidt derind af den lille...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.