Google ctr. Baby.dk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.251 visninger
30 svar
0 synes godt om
27. marts 2011

Vial

Jeg har for sjov googlet mine børns navne og der var gevinst. Straks kan jeg linke videre til debatter her på baby.dk. Nogle mere følsomme end andre!!!

Selvfølgelig skal jeg tænke over, hvad jeg vælger at skrive. Det er jo et ÅBENT forum. Det er bare så intetsigende at debattere anonymt og uden at forholde sig personligt (skal i fremtiden undlade navne).

Det er sådan, at jeg tit bliver kontaktet af kvinder, som har googlet donorbørn. De er røget direkte videre til min profil på baby.dk.

Nu har jeg lavet mig så anonym som muligt. Det gør ikke synderlig meget, men jeg kan mærke, at jeg ikke har lyst til at være alt for åben fremover.

Kan man som indehaver af en hjemmeside - som fx. baby.dk vælge, at den ikke kommer frem på google. Eller er man helt uden indflydelse på, hvad der skal frem på google?

Tænker I andre over, at man kan google sig til alt på baby.dk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

henh01

jeg tænker meget over det og det er udelukkende derfor jeg ikke har billeder på min profil og derfor jeg ikke har skrevet noget om mig selv.

Anmeld

27. marts 2011

Vial

henh01 skriver:

jeg tænker meget over det og det er udelukkende derfor jeg ikke har billeder på min profil og derfor jeg ikke har skrevet noget om mig selv.

Lyder smart. Ikke at jeg har noget at skjule - eller nogle at skjule mig for (gudskelov), så synes jeg alligevel, at det måske ikke er så fedt, at mine børns navne linker direkte til følsomme debatter om deres undfangelse.. hehe.

Anmeld

27. marts 2011

henh01

KaMa skriver:

Lyder smart. Ikke at jeg har noget at skjule - eller nogle at skjule mig for (gudskelov), så synes jeg alligevel, at det måske ikke er så fedt, at mine børns navne linker direkte til følsomme debatter om deres undfangelse.. hehe.

og så er der bare nogen der ikke skal vide alt om én..

Anmeld

27. marts 2011

Vial

henh01 skriver:

JA, nemlig. Må prøve at se, om jeg kan være lige så indlevende og aktiv uden at man kan google sig frem til min identitet. For det ville også være rigtig ærgeligt, hvis man mister det "autentiske".

Min profil er lukket. Børnenes navne bliver ikke nævnt mere og heller ikke billeder. Når de så en gang selv kan google, så er alt om dem vel gamle nyheder..

Anmeld

27. marts 2011

Corn

KaMa skriver:

Jeg har for sjov googlet mine børns navne og der var gevinst. Straks kan jeg linke videre til debatter her på baby.dk. Nogle mere følsomme end andre!!!

Selvfølgelig skal jeg tænke over, hvad jeg vælger at skrive. Det er jo et ÅBENT forum. Det er bare så intetsigende at debattere anonymt og uden at forholde sig personligt (skal i fremtiden undlade navne).

Det er sådan, at jeg tit bliver kontaktet af kvinder, som har googlet donorbørn. De er røget direkte videre til min profil på baby.dk.

Nu har jeg lavet mig så anonym som muligt. Det gør ikke synderlig meget, men jeg kan mærke, at jeg ikke har lyst til at være alt for åben fremover.

Kan man som indehaver af en hjemmeside - som fx. baby.dk vælge, at den ikke kommer frem på google. Eller er man helt uden indflydelse på, hvad der skal frem på google?

Jeg havde på aob.dk nævnt hele min mellemste søns navn  og det kom så frem, når man googlede... Der kontaktede jeg aob.dk og de har ændret i indlægget, så da søgemaskinerne opdaterede, så kommer det ikke længere frem...

Anmeld

27. marts 2011

SussieThyssen

henh01 skriver:

Alt hvad du skriver i internetverdenen, kommer frem uden, at du kan gøre hverken fra eller til. Derfor er det vigtigt, at man tænker sig om to gange, før man trykker på send-knappen, og overvejer nøje, hvad man vil have ud i offentligheden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. marts 2011

ChipChap

SussieThyssen skriver:

Alt hvad du skriver i internetverdenen, kommer frem uden, at du kan gøre hverken fra eller til. Derfor er det vigtigt, at man tænker sig om to gange, før man trykker på send-knappen, og overvejer nøje, hvad man vil have ud i offentligheden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

27. marts 2011

Aves.

KaMa skriver:

Jeg kan intet finde på mig når jeg googler...hverken mig eller mine børn, men jeg er også blevet kontaktet af journalister og almindelige dødelige omkring donorbørn, singleliv, kosmetiske operationer osv.

Jeg tror faktisk at det at man kan søge herinde, gør at mange bruger det...finder en side hvor de ved der er kvinder samlet og søger så på emner...eller det tænker jeg i hvert fald og på den måde er det jo svært at komme til livs.. og hvis ikke man ikke har google med indover, så kommer der vel ikke kunder i butikken, så tja..alternativt er vel slet ikke at skrive på nettet eller?

Knus og god søndag...og mere læsning til Eva..

Anmeld

27. marts 2011

dorthemus

Jeg har lige googlet mit og min datters navn og kan ikke finde noget på hende. Det eneste jeg kan finde på mit navn er en anmeldelse af Baby.dk på Trustpilot

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.