Hvad mener i om

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

Bare mig..

Tjuhl skriver:

aj hva? det er altså ikke rigtigt. man kan fx ikke google mig overhovedet og jeg er på FB med total lukket profil

Man kan google mig, og jeg er også fuldstændig lukket, og har altid været det.. Skriver man hele mit navn, kommer jeg op på google, som henviser mig til facebook.. Hmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

Charlotte Wberg

Jeg synes at facebook er et kanon redskab også til børn, men selvfølgelig kræver det opsyn når de er under 13 og sikkert også efter... Idag kan du lukke profilerne rigtig meget og er ikke selv stødt på reklamer det er stødende på nogen måde. Min datter er 10 år og har en facebook, jeg har talt med hende om hvem man acceptere som venner og hvem man ikke gør. Betingelsen for at hun må have den er at jeg skal kende hendes kode. På den måde kan jeg følge med i hendes profil hvis jeg ønsker det eller for mistanke til noget, jeg har dog ikke benyttet mig af det endnu. Hun har mange jævnalderne venner derinde og familie. De bruger især chatten og de små fjollede spil der er derinde hvor de skal passe dyr osv. Jeg ser ikke facebook som et værre sted en alle andre steder på nettet. Der er sider rettet til børn ja.. men der kan nettet også misbruges... Jeg er af den overbevisning at hun kommer længere af at få vejledning til at begå sig på nettet end at få forbud for at bruge det... Vil også tro at det er nemmere at etablere gode vaner nu end i teenage årene hvor de fleste tror at de allerede er voksne og ikke rigtig taler det samme sprog som ens forældre... Det er korrekt at der er aldersbegrænsning på facebook, hvilket jeg synes er synd... De skulle hellere lave en forældrekontrolleret brugerkonti til børn...

Anmeld

26. marts 2011

mcfatty

Albertesmor skriver:

at børn på 9-10 har en profil på facebook??

Et eller andet sted er det dybt uetisk at lade børn være på Facebook, og Arto for den sags skyld.

Men som der er nævnt før her i tråden, hvis børnene er under overvågning af forælderne, og de blot bruger Facebook til at spille på, og forældrne har sikret deres Facebook profil, så der f.eks. ikke er nogen der bare lige kan se hvad de laver, og hvem de er osv. så kan jeg ikke helt se hvorfor de ikke skulle det må det?

Man kan som forældre sagtens gøre rigtig meget for at sikre børn ikke ser alt muligt, de ikke skal kende til i den aldre.

Uanset om man vil det eller, så bliver børn hurtigere og hurtigere voksne , og den helt store synder er da helt klart Internettet og medierne.

Anmeld

26. marts 2011

ekzunz

Jeg synes, at uanset om der er fede spil, klassekammerater eller andet godt på Facebook, så er reglen at man skal være 13 år, så den skal man da overholde.

Man kan gøre ting for at beskytte sit barn mod at andre kan se profilen osv, men der er jo mange som ikke tænker over at de er ven med et barn og derfor poster ting som ikke lige er for 8-årige. Her tænker jeg på "Hvor liderlig er du idag-testen", "Hvor homo er du idag-testen" osv osv "Dagens stilling" er der vist også noget der hedder....

Anmeld

26. marts 2011

Bare mig..

Znuzke skriver:

Jeg synes, at uanset om der er fede spil, klassekammerater eller andet godt på Facebook, så er reglen at man skal være 13 år, så den skal man da overholde.

Man kan gøre ting for at beskytte sit barn mod at andre kan se profilen osv, men der er jo mange som ikke tænker over at de er ven med et barn og derfor poster ting som ikke lige er for 8-årige. Her tænker jeg på "Hvor liderlig er du idag-testen", "Hvor homo er du idag-testen" osv osv "Dagens stilling" er der vist også noget der hedder....

Anmeld

26. marts 2011

mcfatty

Nicolinesmor170510 skriver:

Det synes jeg bestemt ikke om! Jeg mener, at facebook er for voksne, og teenagere.. Måske en aldersgrænse der hedder 13 år.. Jeg ved ikke hvorfor lige den alder, men det synes jeg..

Der figurerer rigtig mange ting derinde, som jeg ikke mener så små børn skal se.. - Bla. citater osv osv som børn ikke behøver se.. Og jeg synes der er rigtig mange af sådan nogen..

Og i det hele taget, kan jeg ikke se hvorfor et barn på den alder, skal have profiler derinde, og være en SÅ offentlig person, som jeg mener man er, når man er på facebook.. - Lukket profil eller ej, så kan deres navn findes via google..

Nej jeg synes ikke det er iorden!

Ikke helt enig. Facebook bliver mere og mere funktionelt, også når det kommer til sikring af indhold og andet fra Facebook - du kan snildt sikre dig og dine kære fra Google, du har en mulighed indenfra Facebook, at fjerne dig fra søgemaskinerne, og det virker.

Anmeld

26. marts 2011

Bare mig..

mcfatty skriver:

Ikke helt enig. Facebook bliver mere og mere funktionelt, også når det kommer til sikring af indhold og andet fra Facebook - du kan snildt sikre dig og dine kære fra Google, du har en mulighed indenfra Facebook, at fjerne dig fra søgemaskinerne, og det virker.

Ved du hvordan man gør? For det vidste jeg da slet ikke man kunne.. Men det vil jeg da meget gerne gøre... For har nogen mit navn kan de lige så let finde mig derinde.

Anmeld

26. marts 2011

DLM

hvis man kunne sætte forældre kontrol på synes jeg godt de må. men synes dog alligevel det er for tidligt.

Anmeld

26. marts 2011

twinny

Charlotte Wberg skriver:

Jeg synes at facebook er et kanon redskab også til børn, men selvfølgelig kræver det opsyn når de er under 13 og sikkert også efter... Idag kan du lukke profilerne rigtig meget og er ikke selv stødt på reklamer det er stødende på nogen måde. Min datter er 10 år og har en facebook, jeg har talt med hende om hvem man acceptere som venner og hvem man ikke gør. Betingelsen for at hun må have den er at jeg skal kende hendes kode. På den måde kan jeg følge med i hendes profil hvis jeg ønsker det eller for mistanke til noget, jeg har dog ikke benyttet mig af det endnu. Hun har mange jævnalderne venner derinde og familie. De bruger især chatten og de små fjollede spil der er derinde hvor de skal passe dyr osv. Jeg ser ikke facebook som et værre sted en alle andre steder på nettet. Der er sider rettet til børn ja.. men der kan nettet også misbruges... Jeg er af den overbevisning at hun kommer længere af at få vejledning til at begå sig på nettet end at få forbud for at bruge det... Vil også tro at det er nemmere at etablere gode vaner nu end i teenage årene hvor de fleste tror at de allerede er voksne og ikke rigtig taler det samme sprog som ens forældre... Det er korrekt at der er aldersbegrænsning på facebook, hvilket jeg synes er synd... De skulle hellere lave en forældrekontrolleret brugerkonti til børn...

så godt skrevet...

Anmeld

26. marts 2011

mcfatty

Nicolinesmor170510 skriver:

Ved du hvordan man gør? For det vidste jeg da slet ikke man kunne.. Men det vil jeg da meget gerne gøre... For har nogen mit navn kan de lige så let finde mig derinde.

Ja, det ved jeg godt hvordan du gør .

På din Facebook side, går du op til højre hjørne og trykker: Konto --> Privatindstillinger. Når du så kommer derind, har du, nede i bunden, følgende muligheder: "Applikationer og websites - Rediger dine indstillinger for brug af applikationer, spil og websites.", den trykker du på. Nu kommer du ind på en ny side, der kan du vælge "Offentlig søgning", som er for Google søgning og andre søgemaskiner, ved at deaktivere dennne funktion, vil du ikke kunne blive fundet på Google.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.