En kommende fars forhandlinger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. marts 2011

otlitrom

Kirle skriver:

Åhhh navnevalget!!

vi taler stadig om det helvede vi var igennem for små 3,5år siden! Og da jeg lå på operationsbordet til ks og sygeplejeskerne og lægerne spurgte hvad barnet skulle hedde - vi kendte ikke kønnet - så sagde vi at hvis det blev en dreng var det enten en Tjalfe eller Malthe og hvis det blev en pige så skulle vi hjem og skændes videre... Hold da op et cirkus!

Vi endte med at tage nordicnames.de og sidde hver for sig og skrive en liste over navne vi kunne lide, dem der var overlap over kom i spil!

Puha vil slet ikke tænke på hvad vi havde gjort hvis Tjalfe havde været en pige!

Have fun med det i hvertfald!

Det lyder stort set som sådan jeg forestiller mig fødslen. At vi ikke ANER hvad barnet skal hedde. Jeg har det her top-hemmelige pigenavn som jeg kæmper for. For mig kan det på ingen måde være anderledes. Og det kan godt virke mega egoistisk, men det er et navn jeg har tænkt på læææænge, og en dag i graviditeten slog det bare ned i mig som et lyn: Dét er navnet til en pige. Han er desværre overhovedet ikke enig.

Han ar så haft det på samme måde med et drengenavn. Han har snakket om det siden vi blev kærester.. Altså, sådan henkastet sagt, at fik han nogensinde en søn, så skulle han hedde det. Og det navn brød jeg mig ikke om, men har så gået og tygget på det.. Og nu synes jeg det er et rigtig fint navn, og har sagt ja..

Og nu er han bare Rasmus-modsat, at vi IKKE har bestemt noget, og at han slet ikke gider snakke om navne mere, for han får aldrig lov at bestemme og der er alligevel 3 mdr, og så må v bare se, når jeg har født, hvad vi vælger.. Men sådan har jeg det ikke. Vi ved ikke, hvilket køn det bliver. Men af den grund kan vi da godt spise os lidt ind til nogle navne... men der findes kun 1 pigenavn, hvis du spørger mig! Og jeg giver mig IKKE! Det er mit gravid-kort der skal spilles her!!

Nå, det blev en lang ævl, men for pokker. Det er jo lige til skilsmisse!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. marts 2011

<3

kitty skriver:

Ja det er helt til skilsmisse!!! Drengenavnene var vi begge nogenlunde på bølgelængde med men pigenavnene! Jeg har for længe siden bestemt mig for et navn som jeg synes er fantastisk! - Sia men kæresten hader det! Han har set sig sur på det og vi komme ikke ud af vejen! han er tilgengæld til Nanna - fra tv-serien - men problemet er at jeg har mødt hende Nanna og hun er en s*k så det kunne jeg ikke! Dertil var associationen for stor!

Og kan godt afsløre at lægerne og sygeplejeskerne grinede og opførte som om det var helt normalt at det var sådan! Lidt pinligt!

Men altså de fleste løser det inden barnet bliver 6mdr og alt ender fint.

Har faktisk en veninde hvor hun også følte meget stærkt for et navn og der var kæresten så sød at give hende det... Men ikke herhjemme, nope der skal kæmpes til stregen Ligesom vi vil have det

Anmeld

29. marts 2011

AnneBJ

Som du ved har vi også kæmpet nogle kampe for de navne... Jeg var også sikker på, at en evt. søn (da vi ikke kendte kønnet) aldrig ville få et navn.... Men det løser sig, selvom det virker kropumuligt lige nu!

I øvrigt så holder planen om gravidkortet til pigenavn stadig 100% 

Anmeld

29. marts 2011

otlitrom

AnneBJ skriver:

Som du ved har vi også kæmpet nogle kampe for de navne... Jeg var også sikker på, at en evt. søn (da vi ikke kendte kønnet) aldrig ville få et navn.... Men det løser sig, selvom det virker kropumuligt lige nu!

I øvrigt så holder planen om gravidkortet til pigenavn stadig 100% 

Ej Anne.. Jeg havde set så lidt til dig herinde idag, at jeg håbede du var kommet på arbejde! Lige godt pokkers som du skal gå og vente!

Gravidkortet er som sagt endnu ikke spillet, og det her er et af de steder det kommer i brug! Jeg SKAL have det navn.. Så ja, for mig er det også kun drengenavnet der er en grå-zone. Men han bliver vel klogere, ham bjørnen?

Jeg har lyst til McFlurry med Daim og en milkshake.. Efter du nævnte milkshake den anden dag.. dit skarn

Anmeld

29. marts 2011

AnneBJ

kitty skriver:

Ej Anne.. Jeg havde set så lidt til dig herinde idag, at jeg håbede du var kommet på arbejde! Lige godt pokkers som du skal gå og vente!

Gravidkortet er som sagt endnu ikke spillet, og det her er et af de steder det kommer i brug! Jeg SKAL have det navn.. Så ja, for mig er det også kun drengenavnet der er en grå-zone. Men han bliver vel klogere, ham bjørnen?

Jeg har lyst til McFlurry med Daim og en milkshake.. Efter du nævnte milkshake den anden dag.. dit skarn

Tag mig meeeed! Så kører vi på McD og synder for vildt!! 

Her sker ikke en skid og jeg er totalt tudemarie over det! Alt fornuft, rationaltitet og tålmodighed er smidt over styr og jeg VIL HA' en igangsættelse imorgen! - men jeg føler mig som en dårlig mor ved bare at tænke mig, mig, mig... Er det babyens tarv? Åh altså - hylede 1½ time da Jørn kom hjem fra job igår aftes, fordi jeg slet ikke kunne tage stilling til noget...!

Nåh, dét skal din tråd ikke handle om Men vi har en udmærket McD her i byen, så kom endelig til Kolding hvis du keder dig

Anmeld

29. marts 2011

oo

AnneBJ skriver:

Tag mig meeeed! Så kører vi på McD og synder for vildt!! 

Her sker ikke en skid og jeg er totalt tudemarie over det! Alt fornuft, rationaltitet og tålmodighed er smidt over styr og jeg VIL HA' en igangsættelse imorgen! - men jeg føler mig som en dårlig mor ved bare at tænke mig, mig, mig... Er det babyens tarv? Åh altså - hylede 1½ time da Jørn kom hjem fra job igår aftes, fordi jeg slet ikke kunne tage stilling til noget...!

Nåh, dét skal din tråd ikke handle om Men vi har en udmærket McD her i byen, så kom endelig til Kolding hvis du keder dig

nåååårh Anne!! det er bare så hårdt den der "overtid" og man føler sig jo virkelig som en skid fordi man ikke bare kan holde ud og smile og nyyyyyde den sidste tid. men faktum er, at man er røvhamrende træt af at være gravid og man er så pissehamrende forberedt på denne her baby, at det er sindssygt frustrerende den så ikke vil fødes! men jeg lover dig! om en uge er du mor

Anmeld

29. marts 2011

AnneBJ

Tjuhl skriver:

nåååårh Anne!! det er bare så hårdt den der "overtid" og man føler sig jo virkelig som en skid fordi man ikke bare kan holde ud og smile og nyyyyyde den sidste tid. men faktum er, at man er røvhamrende træt af at være gravid og man er så pissehamrende forberedt på denne her baby, at det er sindssygt frustrerende den så ikke vil fødes! men jeg lover dig! om en uge er du mor

Tak søde Trine!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.