laktose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Pernille08 skriver:

Og vi var til første behandling da han var blot 1 måned , alligevel krævede det 6-7 behandlinger . 

Så når i har prøvede det et par dage så afsted med jer . Under alle omstændighede synes jeg personligt det ville være en god ide for jer at tage af sted til en kiropraktor , måske sidder der noget som trykker . 

Det gjorder der i hvertfald her på trods af at både læger og sper sagde det stik modsatte . 

Lige en ting mere  

Jeg har os hørt igennem læge og apotekeren af det er vannedannende , så pas på med at give det i for langtid . 

Min sp siger dog det modsatte , men jeg har hørt fra sååå mange at det er vanedannende . 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Joko

Pernille08 skriver:

Jeg startede på lactolose 1 dag før jeg skulle til 1 behandling med ham hos kiropraktoren .. 

Hvor gammel er din datter ??? 

- nej han havde noget i bækkenet som blokeret for det hele så han ikk kunne komme af med sin afføring . 

Nej vi var til 6-7 behandlinger før der var rigtig hul på det . 

Et råd fra min kiropraktor lad vær at vente for længe med at besøge dem da det bare kræver flere behandlinger . 

Og det gør absolut ikk ondt på dem , min søn han smilede som en gal efter hun havde "nussede" ham lidt vil jeg kalde det . der er ømme efterfølgende ja , men det går over inden for det 1 døgn . 

hun bliver 6 måneder om 2 dage. er flyttet til ny kommune hvor den nye sundhedsplejerske bestemt tog mig alvorligt angående min datter. Hun har anbefaldet en som der har arbejdet meget med børn.

Så havde tænkt at bestille tid. Var hans bevægelser anderledes efter behandlinger? altså kunne han  mere eller kunne i kun se det på hans afføring?

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Pernille08 skriver:

Lige en ting mere  

Jeg har os hørt igennem læge og apotekeren af det er vannedannende , så pas på med at give det i for langtid . 

Min sp siger dog det modsatte , men jeg har hørt fra sååå mange at det er vanedannende . 

ja det har jeg nemlig også og det lyder ikke rart. Man kan hører at der er flere der giver over længere periode så det kommer måske an på mængden af hvor meget de for i længere periode.

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Joko skriver:

hun bliver 6 måneder om 2 dage. er flyttet til ny kommune hvor den nye sundhedsplejerske bestemt tog mig alvorligt angående min datter. Hun har anbefaldet en som der har arbejdet meget med børn.

Så havde tænkt at bestille tid. Var hans bevægelser anderledes efter behandlinger? altså kunne han  mere eller kunne i kun se det på hans afføring?

HAn kunne pludselig strække sine ben helt ud og bevæge dem meget mere . 

I det hele taget begyndte han at fægte mere med arme og ben og strække sine ben helt , han lå stadig i foster stilling kaldte kiropraktoren det da vi kom 1 gang . 

Ej hvor er det dejligt at du endelig bliver taget seriøs . det har jeg stadig mange problemer med og jeg er os flyttet til anden kommune , men ingen af stederne har jeg fået hjælp , jeg besluttede ene og alene at tage til kiropraktor i samarbejde med min more . 

og måtte enda køre hele vejen til Lolland for det fordi de i KBH ikk kunne anbefale nogen (egen læge)

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Joko skriver:

ja det har jeg nemlig også og det lyder ikke rart. Man kan hører at der er flere der giver over længere periode så det kommer måske an på mængden af hvor meget de for i længere periode.

Det kan godt være jeg ved det ikk - jeg vil i hvertfald forsøge i 5 dage igen med 1 ML om dagen . 

Og så har vi igen en tid hos kiropraktoren d 7 april .  

Anmeld

24. marts 2011

Joko

JustAnotherName skriver:

For os var det sååå uhyggeligt svært at "slippe af med" igen...
Hver gang vi prøvede at sætte forbruget ned, så fik hun igen hård aff.

Vi måtte til samtale hos lægen, som fik det ændret til Movicol (pulver som skal opløses og drikkes .....Laktose er nemmere, da det bare skal gives direkte. men som sagt, også sværrere at komme ud af igen, da det er vanedannende. Og det er Movicol ikke)

Vi skiftede til movicol, og det hjalp, og gjorde maven meget mere stabil!!

Og idag er vi ude af det. Uden problemer.
Så selvom jeg først ikke syntes om ideen, så viste det sig at være langt nemmere/bedre for vores datters mave på sigt.

HVIS man kan undgå at skulle igang med aff-midler, så er det klart det bedste, da det kan være svært for de små børns maver at undvære hjælpen. Men de skal bare heller ikke have ondt!!!! Så hellere give dem hjælpen i den tid det må være nødvendigt - også selvom det godt kan vare i lang tid.

MIN personlige erfaring er, at det er mere skånsomt og nemmere at styre og sidenhen komme ud af igen, når man giver Movicol (pulver), fremfor det flydende Lactulose.

ja nævnte faktisk for børnelægen at jeg havde hørt at movicol var bedre for nogen børns maver. En fra mødregruppen har oplevet det samme. er spændt på at se hvordan hun reagere på laktulose. Men skal mødes med børnelægen igen d. 1 april og så skal vi se hvordan det går.

Det er hårdt at se ens barn lide og være ked at det mange timer i døgnet.

Anmeld

24. marts 2011

JustAnotherName

Joko skriver:

ja nævnte faktisk for børnelægen at jeg havde hørt at movicol var bedre for nogen børns maver. En fra mødregruppen har oplevet det samme. er spændt på at se hvordan hun reagere på laktulose. Men skal mødes med børnelægen igen d. 1 april og så skal vi se hvordan det går.

Det er hårdt at se ens barn lide og være ked at det mange timer i døgnet.

Ja, meget - det gør så ondt indeni éen 

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Pernille08 skriver:

HAn kunne pludselig strække sine ben helt ud og bevæge dem meget mere . 

I det hele taget begyndte han at fægte mere med arme og ben og strække sine ben helt , han lå stadig i foster stilling kaldte kiropraktoren det da vi kom 1 gang . 

Ej hvor er det dejligt at du endelig bliver taget seriøs . det har jeg stadig mange problemer med og jeg er os flyttet til anden kommune , men ingen af stederne har jeg fået hjælp , jeg besluttede ene og alene at tage til kiropraktor i samarbejde med min more . 

og måtte enda køre hele vejen til Lolland for det fordi de i KBH ikk kunne anbefale nogen (egen læge)

ja det er forskelligt fra læge til læge og sundhedsplejerske til sundhedsplejerske. Den gamle kom ikke med nogen forslag andet end giv hende mere mad. Bare svært når hun ikke ville spise så meget, Klart hvis hun er stoppet. Nu har jeg få ny sp og hun har sagt tjek øre, mave og så kiropraktor. børn skal ikke lide og være ked af det.

Lyder til at være vidunderligt besøg hos kiropraktor, og skønt at kunne se han kan mere efter, så ved man at man har gjort det rigtige for ens barn.

Lyder lidt mærkeligt du skulle kører til lolland, utroligt der ikke er en i kbh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.