laktose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

oo

Joko skriver:

okay godt nok at hører det hjælper. Lidt mærkeligt at du fik forstoppelse af movicol.

syntes det er lidt forskelligt hvad man hører angående laktulose og movicol. En fra mødregruppen er glad for movicol men ikke særlig glad for laktulose.

men børn er jo mennesker og ingen er ens, så det er klart der er forskellig erfaring med forskellig afføringsmiddel (blandt andet).

jeg fik forresten ikke forstoppelse af movicolen, jeg drak den da jeg fik forstoppelse men uden effekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Joko skriver:

Hvad hedder det pulver? Det som er lige ved siden at dråberne?

Hvordan giver du ham pulveret?

det hedder moxalole... 

Vi fik både movicol junior (smagsløst) og moxalole (citrus smag) med hjem, så vi kunne finde ud hvad han bedst kunne lide.

Forskel er at der er smag i den ene og at 1 brev moxalole svarer til 2 breve movicol junior. 

Så vi var spændt på hvad han kunne lide, da han hvis det blev movicol skulle have 4 breve om dagen, men med det andet 'nøjes' med 2, når det hedder udtømning.

Ellers får han fast 1 brev om dagen blandet i 125 ml is the - juice eller lign..

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Pernille08 skriver:

Min søn startede på det da han var 4 uger , der startede vi os så småt op med flaske . 

Han fik det i 5 dage i træk af 1 ML om dagen . samtidig med han fik kiropraktor behandlinger . 

Siden hen stoppede vi og vi er nu lige startet op på det igen idag , da han har meget hård mave og kæmper som en bare pokker for at komme af med skidtet  

Han får stadig 1 ML - og skal prøve at give det i 14 dage der efter sakl jeg trappe en dag af gangen ned , og se hvordan det så kommer til at gå . 

Han er 2 måneder og 3 uger .

vi fik af vide 2 ml 2 gange dagligt indtil det kører. og hun er 6 måneder nu. og så prøve et par dage.

Hvordan virkede maven lige dagene efter du stoppede med det?

Hjalp kiropraktor behandlingerne så?

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Tjuhl skriver:

men børn er jo mennesker og ingen er ens, så det er klart der er forskellig erfaring med forskellig afføringsmiddel (blandt andet).

jeg fik forresten ikke forstoppelse af movicolen, jeg drak den da jeg fik forstoppelse men uden effekt

okay læste vidst forkert

ja ingen er ens og vi reagere alle forskelligt.

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Joko skriver:

vi fik af vide 2 ml 2 gange dagligt indtil det kører. og hun er 6 måneder nu. og så prøve et par dage.

Hvordan virkede maven lige dagene efter du stoppede med det?

Hjalp kiropraktor behandlingerne så?

Den virkede rigtig godt , den har faktisk virkede fantastisk lige indtil imorgens , der skulle han have hjælp for at komme af med det , den stakkel . 

Jaaa jeg har været så lykkelig for at have givet penge for en kiropraktor , det har været de bedste penge jeg har givet ud . 

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Mor til Frederic skriver:

det hedder moxalole... 

Vi fik både movicol junior (smagsløst) og moxalole (citrus smag) med hjem, så vi kunne finde ud hvad han bedst kunne lide.

Forskel er at der er smag i den ene og at 1 brev moxalole svarer til 2 breve movicol junior. 

Så vi var spændt på hvad han kunne lide, da han hvis det blev movicol skulle have 4 breve om dagen, men med det andet 'nøjes' med 2, når det hedder udtømning.

Ellers får han fast 1 brev om dagen blandet i 125 ml is the - juice eller lign..

Tak for svaret lidt mærkeligt der er forskel på hvor meget de dosere.

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Pernille08 skriver:

Den virkede rigtig godt , den har faktisk virkede fantastisk lige indtil imorgens , der skulle han have hjælp for at komme af med det , den stakkel . 

Jaaa jeg har været så lykkelig for at have givet penge for en kiropraktor , det har været de bedste penge jeg har givet ud . 

ja har også overvejet kiropraktor også. skal bare se hvordan hun reagere på laktulosen.

Hvad sagde kiropraktoren? skrev ryg eller? og var 1 behandling nok?

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Joko skriver:

ja har også overvejet kiropraktor også. skal bare se hvordan hun reagere på laktulosen.

Hvad sagde kiropraktoren? skrev ryg eller? og var 1 behandling nok?

Jeg startede på lactolose 1 dag før jeg skulle til 1 behandling med ham hos kiropraktoren .. 

Hvor gammel er din datter ??? 

- nej han havde noget i bækkenet som blokeret for det hele så han ikk kunne komme af med sin afføring . 

Nej vi var til 6-7 behandlinger før der var rigtig hul på det . 

Et råd fra min kiropraktor lad vær at vente for længe med at besøge dem da det bare kræver flere behandlinger . 

Og det gør absolut ikk ondt på dem , min søn han smilede som en gal efter hun havde "nussede" ham lidt vil jeg kalde det . der er ømme efterfølgende ja , men det går over inden for det 1 døgn . 

Anmeld

24. marts 2011

JustAnotherName

Hej

Jeg har lige fået laktose til min datter idag, efter undersøgelse hos børnelægen da hun har forstoppelse.

Vil gerne hører fra andre der har prøvet det.

Har det hjulpet mod den hårde mave? Hvor længe gav i jeres barn laktose? og hvordan gik det da i stoppede med det?

Håber at hører fra nogen

For os var det sååå uhyggeligt svært at "slippe af med" igen...
Hver gang vi prøvede at sætte forbruget ned, så fik hun igen hård aff.

Vi måtte til samtale hos lægen, som fik det ændret til Movicol (pulver som skal opløses og drikkes .....Laktose er nemmere, da det bare skal gives direkte. men som sagt, også sværrere at komme ud af igen, da det er vanedannende. Og det er Movicol ikke)

Vi skiftede til movicol, og det hjalp, og gjorde maven meget mere stabil!!

Og idag er vi ude af det. Uden problemer.
Så selvom jeg først ikke syntes om ideen, så viste det sig at være langt nemmere/bedre for vores datters mave på sigt.

HVIS man kan undgå at skulle igang med aff-midler, så er det klart det bedste, da det kan være svært for de små børns maver at undvære hjælpen. Men de skal bare heller ikke have ondt!!!! Så hellere give dem hjælpen i den tid det må være nødvendigt - også selvom det godt kan vare i lang tid.

MIN personlige erfaring er, at det er mere skånsomt og nemmere at styre og sidenhen komme ud af igen, når man giver Movicol (pulver), fremfor det flydende Lactulose.

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Pernille08 skriver:

Jeg startede på lactolose 1 dag før jeg skulle til 1 behandling med ham hos kiropraktoren .. 

Hvor gammel er din datter ??? 

- nej han havde noget i bækkenet som blokeret for det hele så han ikk kunne komme af med sin afføring . 

Nej vi var til 6-7 behandlinger før der var rigtig hul på det . 

Et råd fra min kiropraktor lad vær at vente for længe med at besøge dem da det bare kræver flere behandlinger . 

Og det gør absolut ikk ondt på dem , min søn han smilede som en gal efter hun havde "nussede" ham lidt vil jeg kalde det . der er ømme efterfølgende ja , men det går over inden for det 1 døgn . 

Og vi var til første behandling da han var blot 1 måned , alligevel krævede det 6-7 behandlinger . 

Så når i har prøvede det et par dage så afsted med jer . Under alle omstændighede synes jeg personligt det ville være en god ide for jer at tage af sted til en kiropraktor , måske sidder der noget som trykker . 

Det gjorder der i hvertfald her på trods af at både læger og sper sagde det stik modsatte . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.