laktose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.213 visninger
27 svar
0 synes godt om
24. marts 2011

Joko

Hej

Jeg har lige fået laktose til min datter idag, efter undersøgelse hos børnelægen da hun har forstoppelse.

Vil gerne hører fra andre der har prøvet det.

Har det hjulpet mod den hårde mave? Hvor længe gav i jeres barn laktose? og hvordan gik det da i stoppede med det?

Håber at hører fra nogen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

oo

Sol har fået stort set fra fødslen af. hun er flaskebarn og der er det jo normalt med forstoppelse. Hun er nu 5 måneder og får stadig lactulose hver morgen. En overgang var vi oppe på 6 ml om dagen for at få afføring, men de sidste 3 måneder har det kørt mellem 1 og 2 ml om dagen.

man skal trappe meget langsomt ud af lactulose igen, ellers går maven helt i kludder påny, så det skal man lige være opmærksom på.

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Tak for svar

Ja det har jeg hørt noget om. Men er det ikke vanedannende når hun har fået det så længe?

Du har ikke prøvet movicol?

Anmeld

24. marts 2011

dorthemus

Min datter får stadig lactolose hver dag, dog meget lidt...men nok til, at hendes mave fungerer. Hun er ammebarn, men har alligevel haft en træg mave nærmest altid.

Jeg har trappet hende ud af det én gang før, men der gik ikke mere end en uge så var maven i uorden igen.

Anmeld

24. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Joko skriver:

Hej

Jeg har lige fået laktose til min datter idag, efter undersøgelse hos børnelægen da hun har forstoppelse.

Vil gerne hører fra andre der har prøvet det.

Har det hjulpet mod den hårde mave? Hvor længe gav i jeres barn laktose? og hvordan gik det da i stoppede med det?

Håber at hører fra nogen

vi gav en overgang laktulose, uden det havde den store virkning. 

Så vi begyndte på pulver istedet, det er bedre end laktulose - da det er med til at skabe naturlig bevægelse i tarmene og tilfører også kroppen de salte der kommer med ud ved aff.

Han har nu fået aff pulver i 1½ år. 

Anmeld

24. marts 2011

Joko

dorthemus skriver:

Min datter får stadig lactolose hver dag, dog meget lidt...men nok til, at hendes mave fungerer. Hun er ammebarn, men har alligevel haft en træg mave nærmest altid.

Jeg har trappet hende ud af det én gang før, men der gik ikke mere end en uge så var maven i uorden igen.

Tak for svar. Ja syntes også min datter havde lidt problemer da jeg ammede så gik til flaske, og så gik det helt galt åbenbart.

Det lyder til at virke på hende.

Tak for svar

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Mor til Frederic skriver:

vi gav en overgang laktulose, uden det havde den store virkning. 

Så vi begyndte på pulver istedet, det er bedre end laktulose - da det er med til at skabe naturlig bevægelse i tarmene og tilfører også kroppen de salte der kommer med ud ved aff.

Han har nu fået aff pulver i 1½ år. 

Hvad hedder det pulver? Det som er lige ved siden at dråberne?

Hvordan giver du ham pulveret?

Anmeld

24. marts 2011

oo

Joko skriver:

Tak for svar

Ja det har jeg hørt noget om. Men er det ikke vanedannende når hun har fået det så længe?

Du har ikke prøvet movicol?

vi har indtil videre fået at vide af både SP og læge at det ikke er vanedannene. man kan sige, at hun er afhængig af det fordi hendes egne systemer ikke funger uden... men det er nu en gang helt normalt for et flaskebarn og hun får ikke ret meget, så det tager vi stille og roligt. det var præcis det samme med min niece da hun gik fra amning til flaske. hun fik det i et lille år, så vidt jeg husker

nej vi har ikke prøvet movicol af den simple årsag at hverken vores læge eller SP har erfaring (eller kender nogen med erfaring) indenfor det. jeg drak movicol da jeg var højgravid og fik slem forstoppelse, men det eneste der hjalp hos mig var mine jerntabletter (pudsigt nok) og magnesia

Anmeld

24. marts 2011

mortilnoahogmelina

Min søn startede på det da han var 4 uger , der startede vi os så småt op med flaske . 

Han fik det i 5 dage i træk af 1 ML om dagen . samtidig med han fik kiropraktor behandlinger . 

Siden hen stoppede vi og vi er nu lige startet op på det igen idag , da han har meget hård mave og kæmper som en bare pokker for at komme af med skidtet  

Han får stadig 1 ML - og skal prøve at give det i 14 dage der efter sakl jeg trappe en dag af gangen ned , og se hvordan det så kommer til at gå . 

Han er 2 måneder og 3 uger .

Anmeld

24. marts 2011

Joko

Tjuhl skriver:

vi har indtil videre fået at vide af både SP og læge at det ikke er vanedannene. man kan sige, at hun er afhængig af det fordi hendes egne systemer ikke funger uden... men det er nu en gang helt normalt for et flaskebarn og hun får ikke ret meget, så det tager vi stille og roligt. det var præcis det samme med min niece da hun gik fra amning til flaske. hun fik det i et lille år, så vidt jeg husker

nej vi har ikke prøvet movicol af den simple årsag at hverken vores læge eller SP har erfaring (eller kender nogen med erfaring) indenfor det. jeg drak movicol da jeg var højgravid og fik slem forstoppelse, men det eneste der hjalp hos mig var mine jerntabletter (pudsigt nok) og magnesia

okay godt nok at hører det hjælper. Lidt mærkeligt at du fik forstoppelse af movicol.

syntes det er lidt forskelligt hvad man hører angående laktulose og movicol. En fra mødregruppen er glad for movicol men ikke særlig glad for laktulose.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.