Jeg har to søskende - en lillebror, der er 2 år og 10 måneder yngre end mig og en lillesøster, der er næsten 10 år yngre end mig. Min lillebror var gennem hele min barndom min bedste ven. Vi legede rigtig rigtig meget sammen på både hans og mine præmisser; med lego, biler, briotog, playmobil, købmand, boldspil og brætspil. Jeg husker ham virkelig som min bedste ven! Da vi blev ældre og jeg blev teenager havde vi nogle år, hvor vi ikke kunne udstå hinanden - han vidste lige, hvilke knapper han skulle trykke på og er du åndssvag, hvor har vi skændtes meget! Han er nok den jeg har skændtes allermest med i hele mit liv! Nu hvor vi begge er voksne, begynder vi at finde hinanden igen...jeg har en forventning om, at det for alvor kommer, når han en dag får børn (og det må gerne være snart
)
Min lillesøster og jeg har et helt andet forhold. Vi er et sted mellem mor-datter og søster-søster - jeg har nemlig også puslet, badet, puttet og givet hende flaske, da hun var lille. Jeg lærte hende de første ord, hjalp hende med lektierne osv - altsammen noget, som jeg havde lyst til...vi har altid haft et meget tæt og helt særligt forhold. Jeg har altid haft lyst til at tage mig af hende, og vi har altid været fortrolige. Jeg var den første, hun fortalte, at hun er til piger - hvilket er kæmpestort for en teenager på 18 år at indse og fortælle - og jeg ved, at er der noget, så kommer hun til mig som den første... der går lange perioder, hvor jeg ikke hører så meget fra hende, men så ved jeg, at det er fordi, hun har det rigtig godt!
Jeg er af den fulde overbevisning, at søskende er en gave - og det er fuldstændig ligemeget, hvor stor aldersforskellen er. Man elsker sine søskende for dem, de er...og jeg vil til hver en tid sige, at jeg har haft fuldt ud lige meget glæde af begge mine søskende - det har bare været på to meget forskellige måder!!
At være så priviligeret, at jeg har kunnet give mine piger hinanden, gør mig bare endnu mere overbevist om, at søskende er en gave! Jeg har aldrig nogensinde selv følt, at jeg "mistede" noget af mine forældre - jeg kan ikke huske tiden før min lillebror, og min lillesøster var jeg så forelsket i, at hun var det vigtigste
Men jeg kan huske, at jeg havde helt ondt af Annika, da jeg ventede Lina....men det er kun blevet gjort til skamme - de piger elsker hinanden højere end noget andet - og jeg føler mig faktisk temmelig sikker på, at de altid vil stå ved hinandens side!
Jeg lader billederne tale (har desværre ikke lige nogle af mig og min søster på den her computer):