Holder det aldrig op??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

msax

Puha... det her er et af de værste indlæg jeg har læst herinde. Jag kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det har været for Thea at skulle gå med det her alene, og hvor er jeg glad for at hun har dig som mor. En mor der lytter og som hun tør åbne sig overfor. Du skal sku være stolt af dig selv Kristine.

Inden jeg kunne skrive det her (så det lyder nogen lunde fornuftigt) har jeg måtte gå væk fra computeren, tude og tørre øjnene.

Jeg håber så meget de tager hånd om drengen dernede, for skal jeg være helt ærlig, så kom Thea ikke ned i den børnehave igen, hvis hun var min datter. Selvfølgelig har hun behov for at være sammen med andre børn, men det skal være et sted hvor hun føler sig 100% tryg. Thea's tryghed er jeres job derhjemme, for det har de åbentbart ikke magtet i børnehaven (De skulle simpelthen have nogle bøllebank de voksne der har været med dem på legepladsen. Når Thea har haft det dårligt med BH længe - og de ved det - så SKAL de have et ekstra øje på hende HELE tiden - SKU!!)

Kristine, selvom det er svært, så lad job være job, og brug alt din tid sammen med Thea. Det er hende og familien der er vigtigst. En så dygtig lære som dig (for det er jeg SIKKER på at du er) er der altid job til.

Jeg tænker på dig og Thea.

Lyt til de andres kloge ord - specielt Trine's.

Manner nu begynder jeg at tude igen. Jeg frygter for den dag hvor Mille skal i BH og der er store dumme drenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Barbamama

Åh nej altså.... Nej børn finder desværre ikke på den slags og det er en KÆMPE ting at hun har turde fortælle dig det, så det er vigtigt at du viser hende at du tror på hende og at du hjælper hende med at det ikke sker igen, men det har du så allerede gjort ved at kontakte børnehaven. Men lad hende fortælle om det alt det hun har lyst til og lyt det bedste du kan. Og fortæl hende at hun IKKE har gjort noget forkert, at det er drengen der har gjort noget meget grimt og at ingen har lov til at røre hende der. Åh jeg føler sgu med jer. Knus

Anmeld

24. marts 2011

mariamiss6

Tjuhl skriver:

jeg er helt og aldeles og fuldkommen enig med dig, Maria!

Tak

Jeg tænkte faktisk på hvad lige du ville sige til mit svar når du så det... Eller rettere altså hvad du ville mene om det

Jeg håber der kommer røre i andedammen nede i den børnehave nu.

Og så synes jeg faktisk, ved nærmere eftertanke, at man, uanset om Thea flyttes der fra (og det gør hun vel) egentlig bør sørge for, og sikre sig, at den børnehave ændrer sin måde at håndtere den slags ting på, så sådan en dreng en anden gang kunne stoppes i tide, og ikke bare blvie ved at tyranisere de andre brøn...

Anmeld

24. marts 2011

mama09

Kristinewl skriver:

Ja nu må i altså have mig undskyldt. Hvis jeg igår havde lyst til at melde mig ud af samfundet så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre idag!!

Thea kommer fra børnehave og vil ikke tisse da det i børnehaven gjorde ondt. Jeg tænker at hun har fået blærebetændelse.

Jeg tager hende med ud på toilettet og snakker lidt. Håber at få hende til at tisse.

Jeg spørger om hun har pillet sig i tissekonen. Det svare hun nej til. Spørger så om nogen andre har. Nej svarere hun lidt tøvende......

Mit hjerte stopper. Men jeg fortsætter. Hvem har det spørger jeg.

Thea fortæller at en dreng i børnehaven har i deres legetog på legepladsen taget hendes termobukser og bukser og trusser af hende og har puttet en sten og sand i hendes tissekone. Drengen hun fortæller om har i flere omgange været rigtig grim ved hende og har slået og nevet osv. Hun fortæller at han siger hun ikke må fortælle de voksne noget så banker han hende og hvis hun sladre til sin mor så tæsker han hende.

Jeg kan ikke huske de næste par min. Jeg går ud til Thomas i køkkenet og beder min søs som heldigvis er der om at gå ud til Thea og hjælpe hende færdig.

Jeg prøver at få kontakt til børnehaven uden held. Ringer til vagtlægen og han beder mig om at først tage hende i bad for at lindre hendes ubehag.

Thomas og jeg bliver enige om at køre i børnehaven da de ikke har lukket endnu. Her fanger vi lederen og de to pædagoger på hendes stue.

Jeg fortæller og de er chokeret. Vi aftaler at de skal som det første imorgen snakke med de to drenge der er involveret og ringe til mig på skolen.

Imens har Thea tisset, godt nok på gulvet men ja, og været i bad og synes ikke at hun har ondt mere.

Resten af aftenen går stille og rolig og nu sidder jeg så her??? Helt lammet og rundt på gulvet. Fordi er historien rigtig så tager jeg den dreng og ........ nej selvfølgelig gør jeg ikke det. Men er det noget hun har fundet på så ved jeg ikke hvordan jeg skal hjælpe hende???

Men kan et 4 årig barn finde på den slags historier??

Jeg ved ikke hvordan jeg holder mig oprejst. Lorte arbejde, lorte dreng og lort lort lort.

...

puhaa en grim oplevelse..

hvad faanden sker der for de drenge føj mand!!

kæmpe kram til jer

Anmeld

24. marts 2011

Vinker

Tjuhl skriver:

Kære Kristine

Jeg håber morgenen har bragt nyt kampmod!! jeg er lidt bekymret over, at du ligesom blir ved at snakke om, om historien er sand eller falsk. det er UTROLIG vigtigt, at du tror på Thea i den her sammenhæng. for det første fordi hun har helt ekstrem brug for at vide, at når hun siger noget til sin mor og sin far, så tror de på hende og så hjælper de hende. og for det andet fordi at det her er et alvorligt overgreb og det skal I tage hånd om OGSÅ når hun har flyttet børnehave. det kan være en ting der følger hende gennem mange år. du er simpelthen nødt til at tænke "når Thea siger det, er det rigtigt!". og alting stemmer jo pludseligt meget bedre overens - desværre. hendes utryghed og direkte ulykkelighed over at skulle i børnehave. hendes råb om, at hun IKKE kom afsted, men uden hun kunne fortælle dig i detaljer hvorfor hun ikke ville (hun har jo været rædselsslagen for den dreng!). du må og du SKAL lytte til din datter!!!

Kristine!!! jeg skriver det udelukkende fordi jeg var en lille pige med en mor der IKKE lyttede og det har ødelagt mig for livet og det MÅ ikke ske for Thea!!!!!!

Tusind knus og en kæmpestor portion KAMPMOD herfra skoven

Er HELT ENIG med dig Trine - Du SKAL tro på din datters ord, Kristine!!!! Også selvom de drenge nu benægter det Thea har fortalt!

Anmeld

24. marts 2011

Klumpe-dumpe

Kristinewl skriver:

Ja nu må i altså have mig undskyldt. Hvis jeg igår havde lyst til at melde mig ud af samfundet så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre idag!!

Thea kommer fra børnehave og vil ikke tisse da det i børnehaven gjorde ondt. Jeg tænker at hun har fået blærebetændelse.

Jeg tager hende med ud på toilettet og snakker lidt. Håber at få hende til at tisse.

Jeg spørger om hun har pillet sig i tissekonen. Det svare hun nej til. Spørger så om nogen andre har. Nej svarere hun lidt tøvende......

Thea fortæller at en dreng i børnehaven har i deres legetog på legepladsen taget hendes termobukser og bukser og trusser af hende og har puttet en sten og sand i hendes tissekone. Drengen hun fortæller om har i flere omgange været rigtig grim ved hende og har slået og nevet osv. Hun fortæller at han siger hun ikke må fortælle de voksne noget så banker han hende og hvis hun sladre til sin mor så tæsker han hende.

Jeg kan ikke huske de næste par min. Jeg går ud til Thomas i køkkenet og beder min søs som heldigvis er der om at gå ud til Thea og hjælpe hende færdig.

Jeg prøver at få kontakt til børnehaven uden held. Ringer til vagtlægen og han beder mig om at først tage hende i bad for at lindre hendes ubehag.

Thomas og jeg bliver enige om at køre i børnehaven da de ikke har lukket endnu. Her fanger vi lederen og de to pædagoger på hendes stue.

Jeg fortæller og de er chokeret. Vi aftaler at de skal som det første imorgen snakke med de to drenge der er involveret og ringe til mig på skolen.

Imens har Thea tisset, godt nok på gulvet men ja, og været i bad og synes ikke at hun har ondt mere.

Resten af aftenen går stille og rolig og nu sidder jeg så her??? Helt lammet og rundt på gulvet. Fordi er historien rigtig så tager jeg den dreng og ........ nej selvfølgelig gør jeg ikke det. Men er det noget hun har fundet på så ved jeg ikke hvordan jeg skal hjælpe hende???

Jeg ved ikke hvordan jeg holder mig oprejst. Lorte arbejde, lorte dreng og lort lort lort.

...

Hvordan gik det i børnehaven i dag?

Du/I har været i mine tanker hele dagen.

Knus - kram og mysser.

Anmeld

24. marts 2011

otlitrom

Er fuldstændig chokeret.. Har ingen ord.. Hvor er det forfærdeligt!!

Anmeld

25. marts 2011

Klitgaard

Kæmpe knus til dig er helt tom for ord

Anmeld

25. marts 2011

Jules

Åh.... Mit hejrte bløder

Jeg tror bestemt ikke det er noget hun finder på... 

Håber de tager godt om det i børnehaven! Det er jo skrækkeligt!

Tusinde kram og tanker herfra

Anmeld

28. marts 2011

lion

Kristinewl skriver:

...

Jeg har ikke læst de andres svar.

Men nej det er da ikke rigtig at det er sket for Thea.

Et stort kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.