Kristinewl skriver:
Tak for alle jeres svar på alt det lort der sker i vores familie lige nu.
Jeg vil gå i seng og håber at sove alle tankerne væk bare for en kort stund.
Jeg håber der kommer nogle svar frem imorgen. Men om hendes historie er rigtig eller forkert tror jeg vi flytter hende. Hvis den historie er opdigtet så har hun i hvertfald nogle store problemer med den dreng.
Skal også til samtale med min leder imorgen, kan slet ikke lige pt. samle mig om det.
Det ville være super rart snart at kunne skrive et positiv indlæg til jer. Men for nu må i nok bare nøjes. Undskyld.
Du skal godt nok ikke undskylde....
Jeg har lige tygget lidt på den... Og ud over at jeg er 100% overbevist om at hun ALDRIG i sin vildeste fantasi kunne finde på sådan en historie, og fortælle hvad der præcist er sket OG have ondt og nægte at tisse, uden at have oplevet det nu eller tidligere....
Så tænker jeg også, at enten så bliver der overhovedet ikke taget hånd om mobning i den børnehave, og det er virkelig klamt at tænke på...
Menhvad der er endnu mere klamt er, at drengen ikke blot viser interesse for forskellen på drenge og piger, men direkte og med trusler, yder et overgreb på din datter...
Børn i børnehavealderen ved ikke at de kan true sig til tavshed, med mindre de har lært det et eller andet sted...
Og når jeg tænker på alt det her, og hvis jeg skal tænke på hvor og hvordan denne dreng har fået de her helt vildt voldsomme tanker og idéer, og endda fører det ud i livet på et fuldt "offentligt" sted, så tænker jeg at der simpelthen er noget HELT HELT galt hjemme ved ham.
Måske er han udsat for seksuelt overgreb hjemme, eller andet sted... Og han har helt sikkert brug for en eller anden form for proffessionel vejledning (og det har din søde datter måske også nu, for hun HAR været udsat for et seriøst seksuelt overgreb, og det står IKKE til diskussion). Måske er hani kke udsat for seksuelt overgreb, men andre former for overgreb, og har så selv sat det i forbindelse med den naturlige nysgerrighed som børn udvikler, omkring deres fysiske kønsforskelle, i børnehavealderen.....
Jeg sidder faktisk her med mit tankespind, og synes at man bør skrive en anmeldelse til kommunen, som skal gå på at det her barn har brug for en eller anden psykologisk udredning - noget er helt helt helt galt i hans måde at opføre sig på, og børn bliver altså ikek bare sådan, de lærer det et eller andet sted fra, og DET er foruroligende synes jeg....
Jeg ved godt, at det her ikke handler om din datter så meget, men jeg tænker som andre, at han måske ikke kun er sådan over for din datter, men også over for andre børn, og måske over for alle børn han kan slippe afsted med at tyrranisere... Og jeg tror på han har brug for hjælp, af en eller anden slags... Måske har hele familien brugf or hjælp....
I hvert fald, stol på hvad din datter fortæller dig, og forklar hende at hun helt bestemt meget gerne må sige fra, at hun SKAL faktisk, og at hun også bør kontakte en voksen hver gang der opstår problemer hvor hun føler sig utryg, og ikke selv kan løse det....