NF i morgen og dårlige nerver!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.331 visninger
33 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Frøken J.

Pyh, er jeg den eneste der formår at køre mig selv helt op? Er totalt nervøs for NF i morgen. Og ved i hvad det værste er? Jeg har ikke skænket risikotallet for downs ÉN eneste tanke! Det bekymrer mig overhovedet ikke. Til gengælder jeg bare mega bange for, om der er liv overhovedet!! Var der andre der gik med lignende tanker, eller er jeg bare voldsomt paranoid?

Skal siges at jeg generelt er negativ og pessimist og har en eller anden indgroet idé om, at alt der kan gå galt, vil gå galt!  Dårlige livserfaringer, I guess Pyha. Men what to do for at dulme nerverne? Skal scannes kl. 9..

Der har bare at være liv på skærmen!!

Btw. hvad er det egentlig de kigger efter i den blodprøve man har fået taget op til NF? Altså doubletesten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Mette.

Pyh, er jeg den eneste der formår at køre mig selv helt op? Er totalt nervøs for NF i morgen. Og ved i hvad det værste er? Jeg har ikke skænket risikotallet for downs ÉN eneste tanke! Det bekymrer mig overhovedet ikke. Til gengælder jeg bare mega bange for, om der er liv overhovedet!! Var der andre der gik med lignende tanker, eller er jeg bare voldsomt paranoid?

Skal siges at jeg generelt er negativ og pessimist og har en eller anden indgroet idé om, at alt der kan gå galt, vil gå galt!  Dårlige livserfaringer, I guess Pyha. Men what to do for at dulme nerverne? Skal scannes kl. 9..

Der har bare at være liv på skærmen!!

Btw. hvad er det egentlig de kigger efter i den blodprøve man har fået taget op til NF? Altså doubletesten?

Nej, du er absolut ikke alene. Jeg var præcis som du er. Det hører så også med at jeg mistede første gang jeg var gravid, så det gjorde ikke min nervøsitet mindre.

Men, nu hvor du har set den lille spire derinde tror jeg bestemt ikke du skal være bekymret. Det går jo næsten altid godt, så bare fasthold dig på det.

Jeg ved ikke hvad de ser i blodprøven, men de sammenholder den hvertfald med scanningen i forhold til at vurdere risikoen for downs. 

Anmeld

23. marts 2011

LinLin

Med den første, David, var jeg ikke - underligt nok

Med Adam var jeg - men det skyldtes at jeg havde haft en MA lige inden jeg blev gravid med ham. Begyndte selv at bløde men den havde ligget død derinde et par uger

Så til NF sagde hun hurtigst muligt skulle finde hjertet og  fortælle mig om det slog!! (det gjorde det jo så heldigvis!)

Tror bare man skal fortælle sig selv at alt selvfølgeligt er okay! (selvom jeg godt ved det er lettere sagt end gjort!)

God fornøjelse

Anmeld

23. marts 2011

Jemion

Du får lige et  

Jeg var rigtig nervøs for der ikke var nogen bebs når hun satte scanneren på maven af mig, men der lå en lille perfekt bebs og hoppede rundt

Du kan prøve at lave et eller andet der ikke har med bebs at gøre, det fik mine tanker væk inden 

Håber alt er som det skal være imorgen, glæder mig til en update

Anmeld

23. marts 2011

Frøken J.

Mette. skriver:

Nej, du er absolut ikke alene. Jeg var præcis som du er. Det hører så også med at jeg mistede første gang jeg var gravid, så det gjorde ikke min nervøsitet mindre.

Men, nu hvor du har set den lille spire derinde tror jeg bestemt ikke du skal være bekymret. Det går jo næsten altid godt, så bare fasthold dig på det.

Jeg ved ikke hvad de ser i blodprøven, men de sammenholder den hvertfald med scanningen i forhold til at vurdere risikoen for downs. 

Så forstår jeg godt du var ekstra nervøs. Godt det gik godt!

Ja, måske er det også skørt, for jeg har ikke haft nogen tegn på noget skidt. Har ikke haft så meget som en lille pletblødning, og har stadig morgenkvalme og sådan. Mine symptomer er generelt aftaget lidt, det er nok mest det der gør mig bange, men det er jo også normalt, når man er ovre 1. trimester.. Pyha! Håber på at komme med god update i morgen, ellers får jeg dælme brug for baby.dk-støtte!!

Anmeld

23. marts 2011

Frøken J.

DAs mor skriver:

Med den første, David, var jeg ikke - underligt nok

Med Adam var jeg - men det skyldtes at jeg havde haft en MA lige inden jeg blev gravid med ham. Begyndte selv at bløde men den havde ligget død derinde et par uger

Så til NF sagde hun hurtigst muligt skulle finde hjertet og  fortælle mig om det slog!! (det gjorde det jo så heldigvis!)

Tror bare man skal fortælle sig selv at alt selvfølgeligt er okay! (selvom jeg godt ved det er lettere sagt end gjort!)

God fornøjelse

Øv hvor er det trist du har oplevet en MA! Godt du har 2 skønne knægte nu! Men ja, det handler jo nok om at sige, at alt NOK skal være ok, men tror nu alligevel jeg beder hende se om der er liv hurtigst muligt.. Kan slet ikke bære tanken om hvad det indebærer, hvis der ikke er liv 

Anmeld

23. marts 2011

Frøken J.

Jemion skriver:

Du får lige et  

Jeg var rigtig nervøs for der ikke var nogen bebs når hun satte scanneren på maven af mig, men der lå en lille perfekt bebs og hoppede rundt

Du kan prøve at lave et eller andet der ikke har med bebs at gøre, det fik mine tanker væk inden 

Håber alt er som det skal være imorgen, glæder mig til en update

Tak for krammeren! Det er sku en lidt dårlig dag at have op til scanningen! Skal INTET ud over at se på ny lejlighed kl. 17, så det bliver svært at få tiden til at gå i dag. Men må krydse fingre for, at vi ser en lille levende blyp derinde... Tror bare på en måde jeg vil føle mig ydmyget hvis der ikke er liv? Fordi jeg går så meget op i min graviditet allerede..

Tillægger ikke folk dårlige intentioner, men er så bange for nogen kunne finde på at godte sig lidt, fordi jeg har haft lidt markante holdninger om produktbrug under graviditeten for at passe på barnet og sådan. Men ved self. godt at ingen kunne finde på at sidde og grine af en eller noget.. Pyha.. 22,5 time til!

Anmeld

23. marts 2011

Jemion

Secrets skriver:

Tak for krammeren! Det er sku en lidt dårlig dag at have op til scanningen! Skal INTET ud over at se på ny lejlighed kl. 17, så det bliver svært at få tiden til at gå i dag. Men må krydse fingre for, at vi ser en lille levende blyp derinde... Tror bare på en måde jeg vil føle mig ydmyget hvis der ikke er liv? Fordi jeg går så meget op i min graviditet allerede..

Tillægger ikke folk dårlige intentioner, men er så bange for nogen kunne finde på at godte sig lidt, fordi jeg har haft lidt markante holdninger om produktbrug under graviditeten for at passe på barnet og sådan. Men ved self. godt at ingen kunne finde på at sidde og grine af en eller noget.. Pyha.. 22,5 time til!

Læs en bog, se en film/serie, tag en veninde under armen og få en kop kaffe/the et sted  

Der er ingen der kunne finde på at "fryde sig" hvis uheldet var ude.. så burde de ihvertfald have dårlig smag i munden..

Der er masser af liv derinde bare vent og se

Anmeld

23. marts 2011

Frøken J.

Jemion skriver:

Læs en bog, se en film/serie, tag en veninde under armen og få en kop kaffe/the et sted  

Der er ingen der kunne finde på at "fryde sig" hvis uheldet var ude.. så burde de ihvertfald have dårlig smag i munden..

Der er masser af liv derinde bare vent og se

Har ikke så mange venner  Men skal i hvert fald have læst noget ifm. studiet, så det passer jo meget godt Desværre tager det nok max et par timer, da jeg har været så god til at holde læseplanen Og så må jeg se noget Grey's anatomy på computeren.. SÅ kan det være tiden går lidt!

Anmeld

23. marts 2011

Filippa & Liva

Det skal nok gå godt..

Det lyder jo alt i alt som om du har haft en sund graviditet indtil videre, er sikker på der er maaasser af liv inde i mavsen.

Jeg var også nervøs men efter at have set den lille ligge og hoppe derinde efter scanning igår er jeg mere rolig..

Ved double testen tester de om dit hcg tal er som det skal være blandt andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.