Kæmpe kritik af systemet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Riksen

Ej, Laura! Hvor er jeg ked af at høre om den elendige rådgivning, du har fået. Det er under al kritik... Og stakkels Otto - og jer for den sags skyld. Man vil jo intet mindre end det bedste for sin lille guldklump, og når man får at vide at alt er godt, og det så viser sig, at det ikke er tilfældet, tja... hvad gør man så? Hvor ville jeg gerne have kendt til den løsning I valgte. Karla kunne også ligge ved brystet i tre-fire timer - det holder jo ikke!

Det er skræmmende at så mange har dårlige oplevelser med ammerådgivningen!

Jeg er glad for at det går bedre med amningen - dejligt

Stort knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Elvers

Carina87 skriver:

Aj, hvor er det træls! Men rigtig god beslutning at komme afsted og dejligt at det virker!

Skal lige høre, om det er en trykfejl, eller om de to døgn virkelig kostede 10.000kr.

Ja, vi måtte give 10.000 for 2 døgn, men det har altså været det hele værd  men vi havde så også adgang til den samme jordemoder 24 timer i døgnet, og hun sad med til samtlige amninger... så der skal jo betales 48 timers arbejdsløn, så når jeg efterfølgende har tænkt over den ydelse hun har givet, synes jeg egentlig det er en ret fair pris!

Anmeld

24. marts 2011

Mettemus

Elvers skriver:

Som jeg skrev i mit indlæg om Ottos kommen til verden, havde vi fået anbefalet at bruge suttebrikker fra hospitalets side af, og han tog jo også rigtig godt fat - troede jeg!

Det vi så går i møde er flere dage i streg, hvor han kan ligge ved brystet i op til 3 ½ time ad gangen, før han giver op af udmattelse søndag bryder jeg sammen, for jeg kan slet ikke holde til, at jeg ikke kan give ham, hvad han har brug for... i mit hovede har jeg opgivet amningen, og er parat til at give mig fuldt ud til mme...

Jeg ringer til min mor fuldstændig knækket og siger, at jeg ikke kan mere... hun ringer igen kort efter, og fortæller om et privat barselshotel, hvor eksakt hjælp til mine problemer bliver beskrevet Jeg ringer med det samme til den sødeste jordemoder, som vil have, at jeg kommer så hurtigt som muligt, for hun kan sagtens hjælpe mig!

Vi er nu kommet hjem efter 2 døgn på barselshotellet, og har fundet ud af, at han sagtens kan tage ved MINE bryster, og at han på intet tidspunkt har fået den mad han skulle have - puha det var hårdt at få at vide... samtidig finder vi ud af, at hans tarme er rigtig sarte, så vi skal bøvse ham en del gange under amning, for at luften ikke sætter sig ubehageligt fast i hans tarme... og hvis den gør, har vi også fået teknikker til at hjælpe ham, når det er svært for ham selv at arbejde luften videre...

Jeg synes det er kritisabelt, at jeg fra hospitalets side af får at vide, at amningen bare går helt vildt godt, når den bare slet ikke gør det... og jeg tror jo jeg giver ham det rigtige, men det viser sig, at jeg sulter ham i stedet Ja, jeg blev offer for systemet og endte med et underernæret barn - men heldigvis slap vi for indlæggelse!!! Det har simpelthen været de bedste 10000 kr. jeg i mit liv har brugt - kan kun anbefale sådan et ophold med overvågning 24 timer i døgnet

Tak fordi du læste med - blev simpelthen nødt til at komme ud med det!!!

Ih hvor jeg bare ville ønske at jeg kunne skrive at det var første gang jeg havde hørt om nogen der har haft ammeproblemer selvom de blev sendt hjem med en "det går da fint!"-besked fra sygehuset. Det er simpelthen under al kritik, men det kan vi vist hurtigt blive enige om. Jeg kan ikke helt gennemskue hvem man skal forsøge at råbe op for at vise sin utilfredshed, for det er jo virkelig et stort problem for rigtig mange?!?! Det er så forfærdentligt at en i forvejen hård tid skal blive endnu hårdere og at nybagte mødre skal blive så frustrerede hvis det kunne undgås med en overnatning ekstra eller en sygeplejerske som overværede de første amninger - hvad ved jeg, ET ELLER ANDET andet end det de gør nu.

Men hvor er det fedt at du alligevel tog sagerne i dine egne hænder og at det nu fungerer. Man er jo vildt autoritetstro og som helt ny i mor-faget tror man da selvfølgelig på det man får at vide på hospitalet - hvad skal man ellers gøre?

Ih hvor kan jeg bare hidse mig HELT VILDT meget op over det! Bliver simpelthen SÅ harm over at man kan byde nybagte mødre - rigtige mennesker - så dårlig behandling fordi det hele skal handle om penge (altså jeg er godt klar over at der ikke uanede ressourcer og at man altid vil kunne pumpe flere penge i sundhedssektoren, men alligevel)!

Anmeld

24. marts 2011

Maria-s

Jeg er FULDSTÆNDIG RYSTET over dit indlæg!..... Hvor er jeg da glad for lige nu at jeg har født på Herning hospital og sætter nu endnu mere pris på mit ophold (og tro mig jeg satte nu også pris på det før).

Jeg endte jo med at være indlagt i 5 døgn, netop fordi min amning ikke fungerede optimalt. Noah spiste ikke det 1. døgn, så allerede der skred sygeplejerskerne ind og gav MME som "supplement" + at de sagde at jeg selvfølgelig ikke blev sendt hjem, før min amning kom op at køre og jeg følte mig tryg. Der var en masse ting som de tog hånd om og de var virkelige medfølende og hjælpsomme på den gode måde og sagde faktisk "fuck systemet" til mig og sagde at de ville hellere beholde folk i ekstra tid hvis det krævede det, end at sende folk hjem som ikke var klar til det, for så var der meget større risiko for at folk kom igen senere for at blive genindlagt med afkræftede babyer. Noah havde et stramt tungebånd og det viste sig at være kernen i vores problem. Derudover har jeg ikke så stor en brystvorte, som jo yderligere gjorde det svært for ham at svøbe sin tunge rigtigt og derfor lave det rigtige sug. Jeg bruger stadig suttebrik, MEN de gjorde meget ud af at pointere overfor mig hvor vigtigt det er at malke ud ved siden af, for at styrke/ opretholde mælkeproduktionen. Under vores ophold på hospitalket malkede jeg ud efter HVER amning. Nu er mælken faldet til og jeg malker ud 2 gange i døgnet (ahhh nogengange bliver det så kun til én gang fordi tiden flyver afsted og det lige pludselig er aften, men altså vi har lige snakket om herhjemme at vi liiiige må stramme op på det, så det ikke ender med jeg ikke har nok mælk).

Men hooold da op jeg kan høre der er forsel på hvordan folk bliver behandlet.

Anmeld

25. marts 2011

Elvers

Tak for jeres støttende ord og medfølende raseri!!! og skræmmende at høre, at der er så mange der kender til problemet, eller kender nogen, der har haft problemer af samme kaliber...

Jeg håber jeg får tid på et tidspunkt til at finde ud af, hvor man kan klage henne Det skal jo for pokker da ikke gå uhørt hen!!!

Anmeld

25. marts 2011

Elvers

Riksen skriver:

Ej, Laura! Hvor er jeg ked af at høre om den elendige rådgivning, du har fået. Det er under al kritik... Og stakkels Otto - og jer for den sags skyld. Man vil jo intet mindre end det bedste for sin lille guldklump, og når man får at vide at alt er godt, og det så viser sig, at det ikke er tilfældet, tja... hvad gør man så? Hvor ville jeg gerne have kendt til den løsning I valgte. Karla kunne også ligge ved brystet i tre-fire timer - det holder jo ikke!

Det er skræmmende at så mange har dårlige oplevelser med ammerådgivningen!

Jeg er glad for at det går bedre med amningen - dejligt

Stort knus fra mig

Jeg har tænkt rigtig meget på dig i denne tid, og på de problemer i har haft... Du må da også have en velbegrundet kritik af Hvidovre Hospital!? Jeg var så parat til at give op, og starte på mme... og det var også helt tilfældigt, at min mor faldt over Gentofte Barselshotels hjemmeside, men hvor er jeg glad for hun gjorde det... jeg er helt vildt glad for at vide det til næste gang, at der er sådan et tilbud  ville uden tvivl bruge penge på det igen!

Håber i har det godt alle 3 - og endnu en gang, hvor er hun en lækker en jeres lille Karla

Anmeld

28. marts 2011

Riksen

Elvers skriver:

Jeg har tænkt rigtig meget på dig i denne tid, og på de problemer i har haft... Du må da også have en velbegrundet kritik af Hvidovre Hospital!? Jeg var så parat til at give op, og starte på mme... og det var også helt tilfældigt, at min mor faldt over Gentofte Barselshotels hjemmeside, men hvor er jeg glad for hun gjorde det... jeg er helt vildt glad for at vide det til næste gang, at der er sådan et tilbud  ville uden tvivl bruge penge på det igen!

Håber i har det godt alle 3 - og endnu en gang, hvor er hun en lækker en jeres lille Karla

Jo, jeg vil da mene at vores kritik er velbegrundet - ligesom jeres! Og vi skal også have skrevet et langt brev om forløbet. Det er bare det at få det gjort.

Det er virkelig dejligt at det lykkedes for jer

Jo tak, vi har det rigtigt godt - det håber jeg også I har. Tak - at folk roser ens barn kan man ikke høre for tit Så du får lige en rose den anden vej: Otto er bare super kær - glæder mig til at se ham og dig, når I har fået ro på det hele

Knus fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.