Kæmpe kritik af systemet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.822 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Elvers

Som jeg skrev i mit indlæg om Ottos kommen til verden, havde vi fået anbefalet at bruge suttebrikker fra hospitalets side af, og han tog jo også rigtig godt fat - troede jeg!

Det vi så går i møde er flere dage i streg, hvor han kan ligge ved brystet i op til 3 ½ time ad gangen, før han giver op af udmattelse søndag bryder jeg sammen, for jeg kan slet ikke holde til, at jeg ikke kan give ham, hvad han har brug for... i mit hovede har jeg opgivet amningen, og er parat til at give mig fuldt ud til mme...

Jeg ringer til min mor fuldstændig knækket og siger, at jeg ikke kan mere... hun ringer igen kort efter, og fortæller om et privat barselshotel, hvor eksakt hjælp til mine problemer bliver beskrevet Jeg ringer med det samme til den sødeste jordemoder, som vil have, at jeg kommer så hurtigt som muligt, for hun kan sagtens hjælpe mig!

Vi er nu kommet hjem efter 2 døgn på barselshotellet, og har fundet ud af, at han sagtens kan tage ved MINE bryster, og at han på intet tidspunkt har fået den mad han skulle have - puha det var hårdt at få at vide... samtidig finder vi ud af, at hans tarme er rigtig sarte, så vi skal bøvse ham en del gange under amning, for at luften ikke sætter sig ubehageligt fast i hans tarme... og hvis den gør, har vi også fået teknikker til at hjælpe ham, når det er svært for ham selv at arbejde luften videre...

Jeg synes det er kritisabelt, at jeg fra hospitalets side af får at vide, at amningen bare går helt vildt godt, når den bare slet ikke gør det... og jeg tror jo jeg giver ham det rigtige, men det viser sig, at jeg sulter ham i stedet Ja, jeg blev offer for systemet og endte med et underernæret barn - men heldigvis slap vi for indlæggelse!!! Det har simpelthen været de bedste 10000 kr. jeg i mit liv har brugt - kan kun anbefale sådan et ophold med overvågning 24 timer i døgnet

Tak fordi du læste med - blev simpelthen nødt til at komme ud med det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Multebær

Hej Elvers hvor er det dejligt at høre at du har fået gang i amningen. Jeg har været igennem noget af det samme ammehelvede og kan sagtens følge dig. På hospitalet sagde de at alt gik fint men vi var ikke meget andet end lige kommet hjem før det viste sig at Karlo var mega sulten og havde tabt rigtig meget af sin kropsvægt. Der var ingen mælk og min brystvorter var to store sår. Jeg kom til 3 opfølgende konsultationer på hospitalet de kommende 3 dage og så kom der gang i mælkeproduktionen. 

Det er edderspændt rasende over at hospitalerne sender os hjem inden der er kommet gang i amningen. Det er simpelthen ikke ok at de sparer på det område og så mange nye mødre skal have en rigtig dårlig ammeoplevelse og så mange spædbørn skal komme på MME uden det var nødvendigt hvis der var kommet gang i amningen de første dage. Jeg synes det er en latterlig prioritering og kan sagtens komme i tanke om andre steder som kunne spares væk istedet for (men det er en helt anden sag)

Rigtig fedt at det private barselshotel virkede for dig. Var det Gentofte Barselshotel eller?

Mvh Kristine 

Anmeld

23. marts 2011

Mka

Tillykke med ham Dejligt at høre at det bare fungere nu. Jeg fik heller ikke nok støtte fra Hospitalet, men havde heldigvis en god mor og Sp der hjalp mig på vej igen..

Der har lige været en debat her inde, hvor mange folk desværre synes at det ikke er hospitalet der skal hjælpe en, men at man selv skal tage ansvar, og det synes jeg er under alt kritik. For man er jo helt grøn, og hvis det ikke er dem der skal hjælpe en, ja hvem skal så..

Held og lykke frem over.

Anmeld

23. marts 2011

Mka

Multebær skriver:

Hej Elvers hvor er det dejligt at høre at du har fået gang i amningen. Jeg har været igennem noget af det samme ammehelvede og kan sagtens følge dig. På hospitalet sagde de at alt gik fint men vi var ikke meget andet end lige kommet hjem før det viste sig at Karlo var mega sulten og havde tabt rigtig meget af sin kropsvægt. Der var ingen mælk og min brystvorter var to store sår. Jeg kom til 3 opfølgende konsultationer på hospitalet de kommende 3 dage og så kom der gang i mælkeproduktionen. 

Det er edderspændt rasende over at hospitalerne sender os hjem inden der er kommet gang i amningen. Det er simpelthen ikke ok at de sparer på det område og så mange nye mødre skal have en rigtig dårlig ammeoplevelse og så mange spædbørn skal komme på MME uden det var nødvendigt hvis der var kommet gang i amningen de første dage. Jeg synes det er en latterlig prioritering og kan sagtens komme i tanke om andre steder som kunne spares væk istedet for (men det er en helt anden sag)

Rigtig fedt at det private barselshotel virkede for dig. Var det Gentofte Barselshotel eller?

Mvh Kristine 

Fuldstændig enig

Anmeld

23. marts 2011

Elvers

Multebær skriver:

Mvh Kristine 

Ja, jeg kan kun give dig ret! Det er så forrykt, at vi bliver sendt hjem, inden det fungerer  

Ja, det var Gentofte berselshotel, og jeg kan varmt anbefale det!

Anmeld

23. marts 2011

piadas

Uf, hvor er det bare træls, når man oplever sådan noget. Det er sgu forkasteligt, at man bliver sendt hjem i troen om, at alt fungerer, som det skal.

Du burde sgu sende regningen videre til det offentlige, men du får dem jo nok ikke til at betale!

Det værste er nok tanken, om at man har sultet sit barn, men det er jo heldigvis ikke en bevidst handling, men stadig kan man jo nok ikke lade være med at tænke på det.

Heldigvis fungerer det jo nu, og det er rigtig dejligt at høre!

Anmeld

23. marts 2011

CA

Aj, hvor er det træls! Men rigtig god beslutning at komme afsted og dejligt at det virker!

Skal lige høre, om det er en trykfejl, eller om de to døgn virkelig kostede 10.000kr.

Anmeld

23. marts 2011

Multebær

Carina87 skriver:

Aj, hvor er det træls! Men rigtig god beslutning at komme afsted og dejligt at det virker!

Skal lige høre, om det er en trykfejl, eller om de to døgn virkelig kostede 10.000kr.

den er god nok  10.000 kr

Anmeld

23. marts 2011

AnneBJ

Multebær skriver:

den er god nok  10.000 kr

(Men hvad gør man ikke for en god start på livet - jeg er sikker på det er penge givet godt ud!! - men alligevel...!)

Anmeld

23. marts 2011

Sofia

Jeg er også blevet anbefalet at bruge suttebrikker og bruger dem fortsat, han kan simpelthen ikke få fat uden! Men han skriger og skriger inden han gider sutte, så jeg tænker også på om han ikke får mad nok og det bekymrer mig! Men nu kommer min SP på fredag og så må jeg se om han har taget på som han skal - det håber jeg!

Synes det lyder rigtig godt at du sådan fik hjælp - jeg er også villig til at gøre meget for at få det til at køre! Vil så nødig være nød til at give mme.. men hvis ikke han får nok mad hos mig må det selvfølglige være den sidste løsning!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.