Hvordan lærer man ham ikke at slå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

qp

Hej piger,

Min søn, Villads, slår (på) alt og alle  det er ikke bare så dask - han slår seriøst til. Tristan er tit offer for hans slag, men kravler bare videre. Hvis vi lægger os på gulvet er han straks over os, og slår gerne i hoved.

Jeg tænker bare... det er snart vuggestuetid og ikke særlig smart at knægten tror at "vold" er vejen frem. Vi ved godt at han bare gerne vil mærke og røre, og bare ikke er klar over at det er for meget - men vi har nu i 2½ måned sagt ae ae, og ført hans hånd blidt frem - MEN DET HJÆLPER IKKE

Jeg synes det er rigtig fint det i har prøvet - det er også helt korrekt, man skal altid fokusere på det de må fremfor det de ikke må. Men det hjælper jo ikke på alle børn så den nej et hårdt og kontant NEJ uden så meget pis - og så sætte ham væk, det lyder som en rigtig god idé

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Halbschön

Hej, Vi har haft det samme med Nicolai, han bed også. Heldigvis ikke børn, kun os og farmor.. Vi har taget ved hans arm - forsigtigt, og sagt NEJ i en bestemt tone, men eller ikke så han bliver bange, flyttet ham fra hvor vi andre sad, fx ud i gangen.. Og så har vi ignoreret ham i 5min, selvom han er kommet hen til os. Nu kommer han og siger "undskyld" ved at give os en krammer, når vi har skældt ud.Men her har det altså haft effekt at vi har sagt NEJ..

Anmeld

23. marts 2011

heidi30

Hej,

jeg skulle lige til at oprette mit eget indlæg med dette emne. Så håber det er ok med dig Malene at jeg lige melder mig på banen, selvom min søn kun er 7 mdr.

Hvis jeg tager ham op eller sidder med ham, vil han gerne ae eller rører men det blir ofte til små slag eller krads. Det gør ski..ondt når man lige får en kradser på kinden eller ved øjet. Jeg ved bare ikke om han er for lille til at vide at det han gør gør ondt? Han kan vel ikke rigtig styre sine bevægelser nok endnu til at ae istedet?

Jeg siger selvfølgelig til ham hver gang, "man slå ikke" eller "av det gør ondt, det må du ikke" osv. men er han for lille til at forstå?

Vh. Heidi

Anmeld

23. marts 2011

PernilleB

Malene84 skriver:

Han er kun 10 måned og en rigtig amagerdreng (åbenbart)

har en datter på 10 mdr osse... hun dasker nogle gange og vi gør det som de andre osse skriver.. holder fast i hånden og siger nej.. og nogle gange så giver vi hende en li´lle bitte dask over hånden, men hun smiler alt bare... hun forstår det ikk helt... hun startede i vuggestue for 2 mdr siden og det går fint...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.