Hvordan lærer man ham ikke at slå?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.886 visninger
23 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Malene84

Hej piger,

Min søn, Villads, slår (på) alt og alle  det er ikke bare så dask - han slår seriøst til. Tristan er tit offer for hans slag, men kravler bare videre. Hvis vi lægger os på gulvet er han straks over os, og slår gerne i hoved.

Jeg tænker bare... det er snart vuggestuetid og ikke særlig smart at knægten tror at "vold" er vejen frem. Vi ved godt at han bare gerne vil mærke og røre, og bare ikke er klar over at det er for meget - men vi har nu i 2½ måned sagt ae ae, og ført hans hånd blidt frem - MEN DET HJÆLPER IKKE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

dorthemus

Har I prøvet at tage hans hænder og sige fast NEJ!! Og så flytte ham væk? Det skal I nok gøre nogle gange

Anmeld

23. marts 2011

DLM

følger lige med her, har nemlig samme problem med min søn

Anmeld

23. marts 2011

PernilleB

Malene84 skriver:

Hej piger,

Min søn, Villads, slår (på) alt og alle  det er ikke bare så dask - han slår seriøst til. Tristan er tit offer for hans slag, men kravler bare videre. Hvis vi lægger os på gulvet er han straks over os, og slår gerne i hoved.

Jeg tænker bare... det er snart vuggestuetid og ikke særlig smart at knægten tror at "vold" er vejen frem. Vi ved godt at han bare gerne vil mærke og røre, og bare ikke er klar over at det er for meget - men vi har nu i 2½ måned sagt ae ae, og ført hans hånd blidt frem - MEN DET HJÆLPER IKKE

hvor gammel er han..??

Anmeld

23. marts 2011

Malene84

DLM skriver:

følger lige med her, har nemlig samme problem med min søn

det er jeg glad for at høre!!! Ja lad os få nogle råd

Anmeld

23. marts 2011

Malene84

dorthemus skriver:

Har I prøvet at tage hans hænder og sige fast NEJ!! Og så flytte ham væk? Det skal I nok gøre nogle gange

Nææh det tror jeg da egentlig ikke vi har  det starter hermed fra nu af!!! taaak

Anmeld

23. marts 2011

Malene84

PernilleB skriver:

hvor gammel er han..??

Han er kun 10 måned og en rigtig amagerdreng (åbenbart)

Anmeld

23. marts 2011

SSL

Jeg har altid sagt til forældre i vuggestue/børnehave at man skal vende dem væk fra fællesskabet/legen, og sige nej.. Så man udelukker barnet der slår, men som der skrives skal man gøre det nogle gange før de forstår hvad det betyder! Men det siges at hjælpe - men jeg kn forestille mig det ikke er så nemt som det skrives her Hehe, jeg bliver nok selv klogere når mine egne børn skal lære det

Alt held og lykke.. Men stakkels Tristan der er offer, ha ha.. Jeg ku ikke lade være med at smile over din sætning haha..

Anmeld

23. marts 2011

Malene84

SSL skriver:

Jeg har altid sagt til forældre i vuggestue/børnehave at man skal vende dem væk fra fællesskabet/legen, og sige nej.. Så man udelukker barnet der slår, men som der skrives skal man gøre det nogle gange før de forstår hvad det betyder! Men det siges at hjælpe - men jeg kn forestille mig det ikke er så nemt som det skrives her Hehe, jeg bliver nok selv klogere når mine egne børn skal lære det

Alt held og lykke.. Men stakkels Tristan der er offer, ha ha.. Jeg ku ikke lade være med at smile over din sætning haha..

Okay - som jeg skrev til Dorthe - det skal helt sikkert prøves. Og jo herhjemme har vi intet problem med at sige NEJ, så tror ikke det bliver svært. Hellere "redde" ham nu, end når det er for sent og han slår andre i vuggestuen. hehe

Jaaa... stakkels mors lille dreng  ha ha.

Anmeld

23. marts 2011

dorthemus

Malene84 skriver:

Nææh det tror jeg da egentlig ikke vi har  det starter hermed fra nu af!!! taaak

Han tror måske det er en leg, en "ae-leg"  I er nødt til at vise ham, at det er forkert. Så se ham i øjnene så I har hans opmærksomhed. Han blir nok ked af det, men så er det vigtigt at I står fast.

Ikke for mange ord, kort og kontant

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.