7½ mdr. og MEGET humørsvingende! Andre der oplever det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

K&S

kamtok skriver:

Man skulle næsten tro at du havde været sammen med mig i dag, og beskrev min søn - og præcis som dig, slog jeg det med tænderne lidt hen, da jeg har troet de var på vej i 1 måned nu, men min veninde insisterede på at han opførte sig som var der tænder på vej, og ganske rigtigt, helt hævet gummer og helt hvid der hvor tanden er på vej op.

Nøj hvor har han været hidsig. Humørsvingninger er lige præcis det rette ord, for han kan skifte fra at være den gladeste lille basse der smiler, pludrer og griner til at være en GAL  lille dreng der bare skriger og skriger og skriger. 

Jeg har måtte liste en flaske mme i ham her imens han sover, for han NÆGTEDE at tage den inden han skulle sove. 

Og han har også været meget svingede den sidste uges tid.. 

Ih, jeg er glad for at der er andre, der oplever det samme, men øv øv øv for børnene (og os)

Jeg har prøvet at kigge i munden på Anton, men tungen er i vejen hele tiden - men jeg synes ikke, han ser "hvid ud" på gummerne  men derfor ikke sagt, at det ikke kan være tænderne, der driller...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Vial

K&S skriver:

Jeg er ved at være liiidt frustreret over, at Anton er sur, muggen og hidsig en stor del af dagen...!

Han VIL IKKE have tøj på - skriger HELT uhæmmet...!

Han VIL IKKE have skiftet ble - skriger i det øjeblik, jeg ligger ham ned på puslepladen...!

Han VIL (næsten) IKKE spise noget, hverken grød, mos eller MME - han vil KUN have vand vand vand...!

Hans humør kan skifte indenfor et splitsekund fra glad, smilende og snakkende til sur, gnaven og nogle gange rasende...!

Er der andre, der oplever/har oplevet lignende?

Jeg har brug for hjææææælp...! Om ikke andet så bare et par beroligende og opmuntrende ord

Katja

Sådan er det også herhjemme. Faktisk utrolig rammende.

Begge børn lider af humørsvingninger og Alvin går i bro, når han skal pusles. Jeg skal virkelig aflede ved at lege fransk klovn for at det bliver en succes.

Mit lille madøre Viola laver streg-mund, når jeg vil give hende en skefuld.

Er ved at blive vanvittig! Og så sover de så skidt. Har de sidste to aftener haft babyer i sofaen  Plus vågen pige fra 1-4

Nå, der jo ikke andet for end at give masser af kys, kram og omsorg. OG krydse fingre for, at det bare er en "periode".

Mine er fra 10. august.

Anmeld

23. marts 2011

K&S

Lou87 skriver:

Jeg syntes at fornemme fra min pige var 4 mdr at hun savlede meget og tænkte: nu kommer de da nok snart..
Men hun fik dem først nu her da hun blev 7 mdr d 3 marts.. (you know, de har jo føsdag samme dag hehe)
Og ugen op til var hun endnu mere sur og ked osv..

Jeg ved ikk hvor meget søvnen kan spille ind, men jeg tænker mere på at hvis man ikk selv sover ordentligt så er man jo også nem og få til og svinge i humøret.. Og et spædvbarn har jo endnu mere brug for søvn.. Min pige sover fra 21 til 8-9 stykker.. og sover som regel 2-3 timer til middag og en halv til en hel time senere (når hun blir træt.. kan man som regel høre på dem når de blir hys hihi) ... Så ja.. tænker der måske ska mere struktur over der ?? som du selv siger der ikke er..

Men det kan jo tit være mange ting.. Men feks søvnen og tænderne har jeg hvertfald oplevet ekstra humørsvingninger ved.. og ja så også ved hvis hun ikk har ku komme af med sin afføring... men ved jeg ikk om han har problemer med.

Jeg føler næsten, Anton har savlet fra det øjeblik, han blev født  så jeg er begyndt at tro, at han aldrig får tænder

Jeg har prøvet at få struktur på søvnen, men nogle dage kan han kun holde sig vågen en times tid ad gangen, andre gange kan han nemt holde sig vågen i 2-3 timer ad gangen - så jeg lægger ham ud, når han er træt, uanset hvor længe han har været vågen - jeg får ikke noget ud af at prøve at holde ham vågen længere, det resulterer bare i et barn, der IKKE vil sove

Han har tidligere haft problemer med afføringen, men nu har han i hvert fald 1 lorteble om dagen - men jeg giver ham også sveskemos i hans grød 1 gang om dagen

Anmeld

23. marts 2011

K&S

Lise skriver:

Jeg kan godt genkende noget af det fra min yngstesøn. Han hyler for det meste når han bliver lagt på puslebordet, han HADER at få tøj på - især flyverdragt, det er bare det værste!!!! Vi har haft meget svært ved at få ham til at spise frem til han var 10-11 mdr, men han har altid gerne ville drikke meget vand...

Han griner det ene øjeblik, og kan blive totalt hys det næste - men det er først noget der er kommet nu her, og han er lige blevet et år. Han er begyndt at skabe sig helt vanvittigt hvis man f.eks. tager en fjernbetjening fra ham, som han er ved at æde... så ruller han rundt på gulvet og skriger og hyler, også selvom han får noget legetøj i stedet..lille tosse

Nå, ved ikke om du kan bruge det til noget, nu din dreng er 5 mdr yngre.. Men altså, det med tøjet og pusleriet har været der hele tiden. Men det er her på det seneste han er begyndt at blive hys. Og madproblemer har vi haft i perioden 2-10 mdr.

Måske han er en lille tigerbaby i rivende udvikling, din Anton  Det kan de jo godt blive helt skøre af.

Jeg har haft overvejet, om det måske er et tigerspring - han har været ca. 1-2 uger foran ved de andre, så måske

Anton har aldrig været speciel glad for at få tøj på, men der har ikke tidligere været problemer ved selve skiftningen, men nu bliver han edder-spændt-rasende...!

Jeg snakkede med SP´en i dag ang. mad - og hun sagde, jeg skulle prøve at strække perioden mellem hans måltider, for hun synes, det lød som om, at han ikke var sulten og derfor ikke skulle bruge særlig meget for at blive mæt (og så er det jeg føler, at ikke han spiser noget).

Han fik en flaske i nat klokken 02.00 (180ml) og spiste først igen, da klokken var 10.00  han vågnede endda klokken 05.00 og nåede at sove 2 smålure, inde han spiste klokken 10.00

Men ellers har han spist en halv portion grød klokken 14.00 og en halv portion klokken 18.30 (+ MME/sødmælk i kop) - og så spiste han ca. 100ml MME her klokken 19.45, da han skulle i seng. 

Så han har spist mere i dag, end han har gjort de sidste par dage

Anmeld

23. marts 2011

K&S

KaMa skriver:

Sådan er det også herhjemme. Faktisk utrolig rammende.

Begge børn lider af humørsvingninger og Alvin går i bro, når han skal pusles. Jeg skal virkelig aflede ved at lege fransk klovn for at det bliver en succes.

Mit lille madøre Viola laver streg-mund, når jeg vil give hende en skefuld.

Er ved at blive vanvittig! Og så sover de så skidt. Har de sidste to aftener haft babyer i sofaen  Plus vågen pige fra 1-4

Nå, der jo ikke andet for end at give masser af kys, kram og omsorg. OG krydse fingre for, at det bare er en "periode".

Mine er fra 10. august.

Rart at høre at der er andre, der oplever det samme, men øv øv øv for ungerne (og for os)

Har Alvin og Viola fået tænder?

Vi krydser fingre for, at det bare er en periode

Anmeld

23. marts 2011

Vial

K&S skriver:

Rart at høre at der er andre, der oplever det samme, men øv øv øv for ungerne (og for os)

Har Alvin og Viola fået tænder?

Vi krydser fingre for, at det bare er en periode

Næ, ingen tænder her. Håber da de kommer inden skolestart.. suk..

Anmeld

23. marts 2011

K&S

KaMa skriver:

Næ, ingen tænder her. Håber da de kommer inden skolestart.. suk..

jeps, også her...!

Jeg er næsten begyndt at tro, de aldrig kommer frem - jeg føler Anton har savlet fra det øjeblik, han blev født

Anmeld

23. marts 2011

Vial

K&S skriver:

jeps, også her...!

Jeg er næsten begyndt at tro, de aldrig kommer frem - jeg føler Anton har savlet fra det øjeblik, han blev født

Det er sjovt. Alvin kampsavler. Han møver rundt i hele huset, og jeg har konstant våde sokekr af alle hans små søer. Viola savler aldrig. Mærkeligt.

Anmeld

23. marts 2011

K&S

KaMa skriver:

Det er sjovt. Alvin kampsavler. Han møver rundt i hele huset, og jeg har konstant våde sokekr af alle hans små søer. Viola savler aldrig. Mærkeligt.

Anmeld

23. marts 2011

Lou87

K&S skriver:

Jeg føler næsten, Anton har savlet fra det øjeblik, han blev født  så jeg er begyndt at tro, at han aldrig får tænder

Jeg har prøvet at få struktur på søvnen, men nogle dage kan han kun holde sig vågen en times tid ad gangen, andre gange kan han nemt holde sig vågen i 2-3 timer ad gangen - så jeg lægger ham ud, når han er træt, uanset hvor længe han har været vågen - jeg får ikke noget ud af at prøve at holde ham vågen længere, det resulterer bare i et barn, der IKKE vil sove

Han har tidligere haft problemer med afføringen, men nu har han i hvert fald 1 lorteble om dagen - men jeg giver ham også sveskemos i hans grød 1 gang om dagen

Okay..
Jamen ja det svært lige og sige hvad det ellers sku være

Men ellers prøv og spørg din SP..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.