7½ mdr. og MEGET humørsvingende! Andre der oplever det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.447 visninger
30 svar
0 synes godt om
22. marts 2011

K&S

Jeg er ved at være liiidt frustreret over, at Anton er sur, muggen og hidsig en stor del af dagen...!

Han VIL IKKE have tøj på - skriger HELT uhæmmet...!

Han VIL IKKE have skiftet ble - skriger i det øjeblik, jeg ligger ham ned på puslepladen...!

Han VIL (næsten) IKKE spise noget, hverken grød, mos eller MME - han vil KUN have vand vand vand...!

Hans humør kan skifte indenfor et splitsekund fra glad, smilende og snakkende til sur, gnaven og nogle gange rasende...!

Er der andre, der oplever/har oplevet lignende?

Jeg har brug for hjææææælp...! Om ikke andet så bare et par beroligende og opmuntrende ord

Katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Lou87

K&S skriver:

Jeg er ved at være liiidt frustreret over, at Anton er sur, muggen og hidsig en stor del af dagen...!

Han VIL IKKE have skiftet ble - skriger i det øjeblik, jeg ligger ham ned på puslepladen...!

Han VIL (næsten) IKKE spise noget, hverken grød, mos eller MME - han vil KUN have vand vand vand...!

Hans humør kan skifte indenfor et splitsekund fra glad, smilende og snakkende til sur, gnaven og nogle gange rasende...!

Jeg har brug for hjææææælp...! Om ikke andet så bare et par beroligende og opmuntrende ord

Katja

Øv øv øv.. Lyder suuuper træls!
Da jeg læste overskriften tænkte jeg at ja humørsvingninger kender jeg godt til.. Men dog ikke i den grad du skriver.

Men jeg tænker om han har fået tænder endnu om det evt kan være dem der driller lidt ?
Hvor meget sover han både nat og dag ?

Anmeld

22. marts 2011

K&S

Lou87 skriver:

Øv øv øv.. Lyder suuuper træls!
Da jeg læste overskriften tænkte jeg at ja humørsvingninger kender jeg godt til.. Men dog ikke i den grad du skriver.

Men jeg tænker om han har fået tænder endnu om det evt kan være dem der driller lidt ?
Hvor meget sover han både nat og dag ?

Nope, ingen bisser endnu, så det kan godt være dem (men det har jeg sagt i MANGE måneder efterhånden). Hans humørsvingninger er bare blevet HELT vilde den sidste uges tid...!

Han sover fra ca. 19-20 til 05-06 - nogle gange med 1 eller 2 gange mad om natten - om dagen sover han nogle dage få men lange lure, andre dage mange men korte lure - ingen struktur der...!

Anmeld

22. marts 2011

Mette.

K&S skriver:

Katja

MIn datter har også haft sådanne perioder. Det er dybt frustrerende! Det har været med nogle andre ting hun ikke gad, men dybest set samme scenarie.

Her startede det cirka samme alder som din søn har nu også er det kommet og gået lidt. (Hun er 11 måneder nu.) Men alt i alt synes jeg det kommer nogle dage også forsvinder det igen. Jeg kan se et mønster i hvordan hun har sovet, og det påvirker hendes dag utrolig meget. Kunne læse Anton heller ikke har nogen sove rytme om dagen, så måske det er derfor?

Jeg kan kun trøste dig med det går over igen, men det er hårdt når det står på og ikke ret sjovt med sådan nogle sure børn. 

Anmeld

22. marts 2011

PsychedeliC

K&S skriver:

Katja

For mig lyder det som om han er sløj .. virker han til at have det godt? Det med han kun vil have væske lyder som min søn. Men han er også stadig små sløj selv efter en måned

Anmeld

22. marts 2011

kamtok

Nope, ingen bisser endnu, så det kan godt være dem (men det har jeg sagt i MANGE måneder efterhånden). Hans humørsvingninger er bare blevet HELT vilde den sidste uges tid...!

Han sover fra ca. 19-20 til 05-06 - nogle gange med 1 eller 2 gange mad om natten - om dagen sover han nogle dage få men lange lure, andre dage mange men korte lure - ingen struktur der...!

Man skulle næsten tro at du havde været sammen med mig i dag, og beskrev min søn - og præcis som dig, slog jeg det med tænderne lidt hen, da jeg har troet de var på vej i 1 måned nu, men min veninde insisterede på at han opførte sig som var der tænder på vej, og ganske rigtigt, helt hævet gummer og helt hvid der hvor tanden er på vej op.

Nøj hvor har han været hidsig. Humørsvingninger er lige præcis det rette ord, for han kan skifte fra at være den gladeste lille basse der smiler, pludrer og griner til at være en GAL  lille dreng der bare skriger og skriger og skriger. 

Jeg har måtte liste en flaske mme i ham her imens han sover, for han NÆGTEDE at tage den inden han skulle sove. 

Og han har også været meget svingede den sidste uges tid.. 

Anmeld

22. marts 2011

Lou87

K&S skriver:

Jeg syntes at fornemme fra min pige var 4 mdr at hun savlede meget og tænkte: nu kommer de da nok snart..
Men hun fik dem først nu her da hun blev 7 mdr d 3 marts.. (you know, de har jo føsdag samme dag hehe)
Og ugen op til var hun endnu mere sur og ked osv..

Jeg ved ikk hvor meget søvnen kan spille ind, men jeg tænker mere på at hvis man ikk selv sover ordentligt så er man jo også nem og få til og svinge i humøret.. Og et spædvbarn har jo endnu mere brug for søvn.. Min pige sover fra 21 til 8-9 stykker.. og sover som regel 2-3 timer til middag og en halv til en hel time senere (når hun blir træt.. kan man som regel høre på dem når de blir hys hihi) ... Så ja.. tænker der måske ska mere struktur over der ?? som du selv siger der ikke er..

Men det kan jo tit være mange ting.. Men feks søvnen og tænderne har jeg hvertfald oplevet ekstra humørsvingninger ved.. og ja så også ved hvis hun ikk har ku komme af med sin afføring... men ved jeg ikk om han har problemer med.

Anmeld

22. marts 2011

Lise

Jeg kan godt genkende noget af det fra min yngstesøn. Han hyler for det meste når han bliver lagt på puslebordet, han HADER at få tøj på - især flyverdragt, det er bare det værste!!!! Vi har haft meget svært ved at få ham til at spise frem til han var 10-11 mdr, men han har altid gerne ville drikke meget vand...

Han griner det ene øjeblik, og kan blive totalt hys det næste - men det er først noget der er kommet nu her, og han er lige blevet et år. Han er begyndt at skabe sig helt vanvittigt hvis man f.eks. tager en fjernbetjening fra ham, som han er ved at æde... så ruller han rundt på gulvet og skriger og hyler, også selvom han får noget legetøj i stedet..lille tosse

Nå, ved ikke om du kan bruge det til noget, nu din dreng er 5 mdr yngre.. Men altså, det med tøjet og pusleriet har været der hele tiden. Men det er her på det seneste han er begyndt at blive hys. Og madproblemer har vi haft i perioden 2-10 mdr.

Måske han er en lille tigerbaby i rivende udvikling, din Anton  Det kan de jo godt blive helt skøre af.

Anmeld

23. marts 2011

K&S

Mette. skriver:

MIn datter har også haft sådanne perioder. Det er dybt frustrerende! Det har været med nogle andre ting hun ikke gad, men dybest set samme scenarie.

Her startede det cirka samme alder som din søn har nu også er det kommet og gået lidt. (Hun er 11 måneder nu.) Men alt i alt synes jeg det kommer nogle dage også forsvinder det igen. Jeg kan se et mønster i hvordan hun har sovet, og det påvirker hendes dag utrolig meget. Kunne læse Anton heller ikke har nogen sove rytme om dagen, så måske det er derfor?

Jeg kan kun trøste dig med det går over igen, men det er hårdt når det står på og ikke ret sjovt med sådan nogle sure børn. 

Hmm, ja måske søvnen godt kan spille ind - han sover jo som vinden blæser...! Nogle dage sover han nogle gode men enkelte lange lure, andre dage powernapper han næsten hele dagen

Anmeld

23. marts 2011

K&S

PsychedeliC skriver:

For mig lyder det som om han er sløj .. virker han til at have det godt? Det med han kun vil have væske lyder som min søn. Men han er også stadig små sløj selv efter en måned

Altså, han er lige så livlig, som han plejer at være - arme og ben "kører" konstant  (også selvom han er sur)...

Men han har lige haft feber i weekenden, men den er normal igen, men måske han stadig er en smule sløj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.