Hej Jannie
nu har jeg lige læst dit indlæg.... og må sige at jeg syntes næsten selv du har svaret på dit spørgsmål om du ska flyttet ham el ej.... jeg er sikker på udfra det du skriver at han sagtens víl ku klare et flytning til en vuggestue
men igen du kender din søn bedre end nogen anden så jeg er sikker på at du træffer den rette beslutnig.
også lige en til det at være dper
i det område hvor jeg bor er vi 17 dper og 10 er udannet pædagog... resten af os kommer ofter på kursus i div leg og bevægelse,sprog "læreplaner" dem kender du sikkert når du selv er pædagog så selvom jeg ik er udannet så føler jeg mig på lige niveau med mine kollegaer da flere af dem har taget deres uddanelse for 15-20 år siden og ja hva kan man så huske af den.... hvis man altså ik bruger den hver dag.... Ang gæstepleje er det sådan hos os at vi mødes fleregange om ugen fx på en offenlig legeplads el hjemme hos hinanden også har vi en fast legestuedag hvor vi osse ses... så de børn vi har der kommer i gæsteplejer er den nye dper ik fremmede for da de osse er en del af barnets hverdag... det gode ved at arbejde så tæt er at både vi voksende og børnene får noget udaf det.....så jo vi dper har osse en sparingpartner......
alt det jeg har skrevet er ik ment negativt, kun som info om hvordan det er i mit område....
håber du træffer det rette vælg, har du forrsten snakket med din dper om det... hun kan måske osse hjælpe lidt selvom hun sikker ik vil af med din dejlige søn
Lene, som kun har Viktor i dp idag hehe... dejligt med en fridag....
hey... hvor lyder det dejligt at der i dit område er så mange udd dp`ere - der er da meget positivt.. der var bestemt heller ikke for at kritiserer jer - overhovedet ikke.. faktisk er det jo en del af min problematik - jeg er så glad ved dp, hun elsker Lasse, og han hende, og han elsker at komme i hendes hjem - hun er virkelig en tryg base for ham - ingen tvivl....
Ang sparring, så ved jeg godt i bruger hinanden i legestuer osv, men det er ikke det samme, som dagligt at gå op af den samme gruppe børn med 2-3 andre faste personaler... hvis du forstår?? Men faktisk synes jeg også det lydert i er mere sammen som gruppe end hvad vi oplever her... jo, hun har sin basis-gruppe i legestue, men ellers er det vist kun 1 hun mødes med derudover...
Jeg tror, at der samlet, er flere fordele FOR LASSE i en vs på sigt - ikke så meget nu faktisk, - men med den personlighed han har, og så outgoing han er, ja så tror jeg at et vs-miljø er det rigtige.... Og at jeg ikke ved hvad det er for en gruppe børn han kommer til at være med , når de store smutter i bhv 7-8 mdr før ham - der ligger mig meget på sinde. Og jeg kan jo ligesom ikke få noget svar... ville bare være synd, hvis han skulle gå som den eneste "gamle" med 3 der måske kun er et års tid...
sommersumarum: Jeg synes bare at beslutningen er svær at tage netop fordi det går så godt med ham nu og her, men på sigt tror jeg det er det rigtige at flytte ham - men nu får vi at se..
Jannie
Anmeld