skift fra dp til vuggestue??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2008

heaven

Tynen skriver:

Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i problematikken!

Der er jo også ulemper ved DPér.
Altså både dem du nævner og så ved sygdom som jo resulterer i gæstedp hvis man ikke kan få fri eller har andre muligheder.

Jeg synes bare det virker mere hyggeligt i dpén (Igen - Uden at have noget at sammenligne med )

Arh, Jannie!
Den er virkelig, virkelig svær!

Hvis du spurgte mig ville jeg ikke flytte ham.
Men det svarer jeg ud fra mit eget barn, der var svær at køre ind og græd og græd og græd.
Jeg ville ikke orke at skulle igennem en flytning nu hun er faldet så godt til.

Håber du finder frem til en løsning som du har det bedst med!

ja, den er sq svær - ville være nemmere hvis hun var en sur ged og hvis Lasse skreg i vilden sky, hver gang han så hende.... men det gør han jo ikk, han elsker at komme der... og ja - der er sq tisse-hyggeligt i en dp, ro, hjemligt og trygt.

Men Lasses opstart var jo mere eller mindre gnidningsfri, og inders inde tror jeg godt han vil kunne klare skiftet - men reelt er det jo mit behov at flytte ham pt, fordi jeg vil have ham til uddannet personale osv... Men han er outgoing og har krudt i nummeren, og jeg kunne bare se hvor han hyggede sig MAX, da jeg hentede ham i det der fælleshus... suk....

ej, jeg kører i ring nu - giver en update når jeg ved noget, tak for svar

Jannie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2008

Lene76

Hej Jannie
nu har jeg lige læst dit indlæg.... og må sige at jeg syntes næsten selv du har svaret på dit spørgsmål om du ska flyttet ham el ej.... jeg er sikker på udfra det du skriver at han sagtens víl ku klare et flytning til en vuggestuemen igen du kender din søn bedre end nogen anden så jeg er sikker på at du træffer den rette beslutnig.

også lige en til det at være dper i det område hvor jeg bor er vi 17 dper og 10 er udannet pædagog... resten af os kommer ofter på kursus i div leg og bevægelse,sprog "læreplaner" dem kender du sikkert når du selv er pædagog så selvom jeg ik er udannet så føler jeg mig på lige niveau med mine kollegaer da flere af dem har taget deres uddanelse for 15-20 år siden og ja hva kan man så huske af den.... hvis man altså ik bruger den hver dag.... Ang gæstepleje er det sådan hos os at vi mødes fleregange om ugen fx på en offenlig legeplads el hjemme hos hinanden også har vi en fast legestuedag hvor vi osse ses... så de børn vi har der kommer i gæsteplejer er den nye dper ik fremmede for da de osse er en del af barnets hverdag... det gode ved at arbejde så tæt er at både vi voksende og børnene får noget udaf det.....så jo vi dper har osse en sparingpartner......

alt det jeg har skrevet er ik ment negativt, kun som info om hvordan det er i mit område....

håber du træffer det rette vælg, har du forrsten snakket med din dper om det... hun kan måske osse hjælpe lidt selvom hun sikker ik vil af med din dejlige søn

Lene, som kun har Viktor i dp idag hehe... dejligt med en fridag....

Anmeld

16. oktober 2008

heaven

Hej Jannie
nu har jeg lige læst dit indlæg.... og må sige at jeg syntes næsten selv du har svaret på dit spørgsmål om du ska flyttet ham el ej.... jeg er sikker på udfra det du skriver at han sagtens víl ku klare et flytning til en vuggestuemen igen du kender din søn bedre end nogen anden så jeg er sikker på at du træffer den rette beslutnig.

også lige en til det at være dper i det område hvor jeg bor er vi 17 dper og 10 er udannet pædagog... resten af os kommer ofter på kursus i div leg og bevægelse,sprog "læreplaner" dem kender du sikkert når du selv er pædagog så selvom jeg ik er udannet så føler jeg mig på lige niveau med mine kollegaer da flere af dem har taget deres uddanelse for 15-20 år siden og ja hva kan man så huske af den.... hvis man altså ik bruger den hver dag.... Ang gæstepleje er det sådan hos os at vi mødes fleregange om ugen fx på en offenlig legeplads el hjemme hos hinanden også har vi en fast legestuedag hvor vi osse ses... så de børn vi har der kommer i gæsteplejer er den nye dper ik fremmede for da de osse er en del af barnets hverdag... det gode ved at arbejde så tæt er at både vi voksende og børnene får noget udaf det.....så jo vi dper har osse en sparingpartner......

alt det jeg har skrevet er ik ment negativt, kun som info om hvordan det er i mit område....

håber du træffer det rette vælg, har du forrsten snakket med din dper om det... hun kan måske osse hjælpe lidt selvom hun sikker ik vil af med din dejlige søn

Lene, som kun har Viktor i dp idag hehe... dejligt med en fridag....

hey... hvor lyder det dejligt at der i dit område er så mange udd dp`ere - der er da meget positivt.. der var bestemt heller ikke for at kritiserer jer - overhovedet ikke.. faktisk er det jo en del af min problematik - jeg er så glad ved dp, hun elsker Lasse, og han hende, og han elsker at komme i hendes hjem - hun er virkelig en tryg base for ham - ingen tvivl....
Ang sparring, så ved jeg godt i bruger hinanden i legestuer osv, men det er ikke det samme, som dagligt at gå op af den samme gruppe børn med 2-3 andre faste personaler... hvis du forstår?? Men faktisk synes jeg også det lydert i er mere sammen som gruppe end hvad vi oplever her... jo, hun har sin basis-gruppe i legestue, men ellers er det vist kun 1 hun mødes med derudover...
Jeg tror, at der samlet, er flere fordele FOR LASSE i en vs på sigt - ikke så meget nu faktisk, - men med den personlighed han har, og så outgoing han er, ja så tror jeg at et vs-miljø er det rigtige.... Og at jeg ikke ved hvad det er for en gruppe børn han kommer til at være med , når de store smutter i bhv 7-8 mdr før ham - der ligger mig meget på sinde. Og jeg kan jo ligesom ikke få noget svar... ville bare være synd, hvis han skulle gå som den eneste "gamle" med 3 der måske kun er et års tid...
sommersumarum: Jeg synes bare at beslutningen er svær at tage netop fordi det går så godt med ham nu og her, men på sigt tror jeg det er det rigtige at flytte ham - men nu får vi at se..

Jannie

Anmeld

17. oktober 2008

Lene76

det lyder meget fornuftigt.....
kan i nu ha en go weekend

Knus fra Lene og viktor som holder fri i dag da alle mine andre dpbørn holder fri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.