skift fra dp til vuggestue??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

698 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. oktober 2008

heaven

Har brug for jeres "syn på sagen"

Lasse står nu som nummer 1 til den vuggestue vi helst vil have ham i, har stået til overflytning siden han startede i dp i starten af juli.....

Egentlig er jeg mest til vuggestue, men hvor er jeg i tvivl om jeg skal flytte ham nu. Han er rigtig glad for dp og hun for ham... Hun er rigtig sød, og er dygtig til børnene....

så jeg tænker lidt: Er det mit eller Lasses behov at flytte ham nu? lige nu går det jo fint, men jeg tænker også lidt frem: - hvad nu, når de 2 der er ældre end ham, smutter i bhv engang, og Lasse måske sidder med 3 børn på omkring 1 år, og han selv er lige under 2,5.... så er der altså lang tid til at han skal videre... ved jo ikke hvilke børn der kommer ind, men det er bare mit ømme punkt det der....

Han er en meget outgoing dreng, så jeg tænker også om hun kan blive ved med at stimulere ham senere hen?? Forleden skulle han hentes og bringes i deres fælleshus, og der er tingene jo mere institutionspræget - og hold da op hvor han bare trissede rundt og hyggede sig max, og brugte mund uden lige... det var virkelig noget han nød...

Omvendt er Lasse meget meget pyller ved forkølelse og ved tandfrembrud, og der har vi bare oplevet at hun har den fornødene tid til at hygge ekstra om ham, gå ekstra med ham på armen osv osv... når han ikke vil tygge f.eks under tandfrembrud - ja, så fremtryller hun bare noget andet at spise til ham...

der er så mange fordele og ulemper ved begge dele, og jeg ved ikke hvad jeg skal.

ville i flytte ham??

Jannie - forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

Astrid P

Åhr, Jannie... den er godt nok lidt svær! Der vil jo være fordele og ulemper ved begge dele, og som du selv siger så er det jo Lasses behov der skal tilgodeses...
Det er umuligt for os andre at råde dig i den her situation, det er jo dig der kender din søn og ved hvad der er godt for ham.

Hvad synes din mand?

Anmeld

15. oktober 2008

Tikki

uhh ja, den er skisme svær.......det er svært at bedømme, eftersom jeg ikke kender Lasse. Jeg passer 2 børn ud over Iza og den ene vil jeg ikke tøve et sekund med at sende i vuggestue - han er udadvendt og der skal ske noget mere end det, jeg kan tilbyde her. Han elsker at være meget ude, graver flittigt i jorden, okser rundt og er i det hele taget bare en tryg dreng. Den anden er meget tilbageholdende - hun er ofte utryg og har svært ved at overskue legestuen eller meget støj og hun bliver meget ked af det, hvis ikke hendes behov opfyldes meget hurtigt......hende ville jeg bestemt ikke flytte. Så tror du må vurdere udfra Lasses personlighed - hvad er han til....og som du selv er inde på, så tænk også lidt frem i tiden, for er han en dreng med krut i og som gerne vil have udfordringer, så er det måske ikke det han får sammen med udelukkende yngre børn senere hen.

Ang. det med pyller ved tandfrembrud og forkølelse, så tror jeg da bestemt også der er tid til det i vuggestuen....ellers ringer de børnene hjem......og han får jo også alle sine tænder på et tidspunkt, så det bliver jo ikke ved ....men jeg ved udemærket hvad du mener - der er lidt mindre hænder i en vuggestue og det er møgsvært at vide hvad man som forældre skal prioritere for sit barn...

Jeanette, der ikke ved om det var et svar overhovedet

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

Åhr, Jannie... den er godt nok lidt svær! Der vil jo være fordele og ulemper ved begge dele, og som du selv siger så er det jo Lasses behov der skal tilgodeses...
Det er umuligt for os andre at råde dig i den her situation, det er jo dig der kender din søn og ved hvad der er godt for ham.

Hvad synes din mand?

hrum... "min mand synes vi skal flytte ham, men at jeg må tage beslutningen, for jeg er jo pædagog, og ved sikkert bedst udfra min erfaring fra arbejde". Han glemmer bare lige at jeg ikke er pædagog ift Lasse, der er jeg bare Mor, tsk tsk... men han synes vi skal flytte ham.

Ved godt det er svært at råde, det var også bare for at høre hvad i ville gøre... jeg er i vildrede, men der er jo en grund til at jeg har valgt at stå til overflytning. Måske bliver det lidt hårdt i starten, men på sigt tror jeg det er bedst for Lasse..... men pt har han det jo så godt ved dp, og hun er glad for ham, så jeg er bare så bange for at træffe et forkert valg... Jeg kan jo ikke bare få ham tilbage til dp igen...

Jannie

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

Jeanette skriver:

uhh ja, den er skisme svær.......det er svært at bedømme, eftersom jeg ikke kender Lasse. Jeg passer 2 børn ud over Iza og den ene vil jeg ikke tøve et sekund med at sende i vuggestue - han er udadvendt og der skal ske noget mere end det, jeg kan tilbyde her. Han elsker at være meget ude, graver flittigt i jorden, okser rundt og er i det hele taget bare en tryg dreng. Den anden er meget tilbageholdende - hun er ofte utryg og har svært ved at overskue legestuen eller meget støj og hun bliver meget ked af det, hvis ikke hendes behov opfyldes meget hurtigt......hende ville jeg bestemt ikke flytte. Så tror du må vurdere udfra Lasses personlighed - hvad er han til....og som du selv er inde på, så tænk også lidt frem i tiden, for er han en dreng med krut i og som gerne vil have udfordringer, så er det måske ikke det han får sammen med udelukkende yngre børn senere hen.

Ang. det med pyller ved tandfrembrud og forkølelse, så tror jeg da bestemt også der er tid til det i vuggestuen....ellers ringer de børnene hjem......og han får jo også alle sine tænder på et tidspunkt, så det bliver jo ikke ved ....men jeg ved udemærket hvad du mener - der er lidt mindre hænder i en vuggestue og det er møgsvært at vide hvad man som forældre skal prioritere for sit barn...

1000 tak for svar

Ja, den er så svær.... jeg tror såmænd det er ok nu, men jeg tænker som sagt frem også - synes det ville være frygteligt at han skulle gå med 3 der måske var omkring et år, de sidste 8 mdr i dp... AAARGGGGH, jeg ved det virkelig ikke.

Jo, inderst inde gør jeg nu nok - der er jo en grund til at jeg har valgt at stå til overflytning, men det gør ikke beslutningen nemmere lige nu. Det ville være nemmere hvis han var ked af dp, hun var en træls en, hvis hun havde meget sygefravær osv osv... men sådan er det jo ikke. Og en anden ting er, - og det er VILDT LILLEPIGE-AGTIGT OG BARNLIGT, I KNOW - jeg er også lidt bange for at sige det til hende, tror hun bliver rigtig skuffet. Særligt fordi jeg jo har sagt til hende at jeg er glad for hende, og at jeg ikk er sikker på jeg flytter ham. der er jo lige en pige, der er flyttet i vugger (hende der er kommet ind før Lasse), og det kunne jeg bare mærke at hun var rigtig rigtig træt - er nok lidt bange for om hun tror det har noget med hende at gøre, hvis jeg flytter Lasse også... ej, hvor det lyder plat!!

ved det virkelig ikke - synes det er så svært, og jeg er bange for at træffe det forkerte valg - giver det mening??

Og han er nemlig outgoing, elsker at være ude og har krudt i nummeren, hehe... og jeg ved at den vugger han kan komme i, skal til at etablere en udegruppe (selvf. på vugger-præmisser), så det ville jo være fedt...

Jannie

Anmeld

15. oktober 2008

Tynen

Haha, Heaven!
Den med at være barnlig og lillepige-agtig kender jeg godt
Det er så svært at få sagt sådan noget.

Som Astrid skriver, synes jeg også den er vildt svær at bøvle med - Mest fordi jeg har svært ved at sætte min egen foretrukne i baggrunden - Nemlig DPén.

Jeg ELSKER at Stella går i DP.
Synes det er så hyggeligt med hjemmebagte boller og hjemlig hygge.
MEN!
Jeg har jo heller ikke andet at sammenligne med.
Det indtryk jeg har af VSér er skrig, skrål og stressede pædagoger og jeg har bare ikke en s**d at have det i
Derfor synes JEG at det er svært at rådgive om.

Jeg kan sagtens se problematikken senere hen med aldersforskellen.
Hvis du nu ikke havde den at tænke på, havde du så ladet ham blive der eller hvad?

Arh, det er dælme en svær en!

Anmeld

15. oktober 2008

Tikki

heaven skriver:

Jeanette skriver:

1000 tak for svar

Ja, den er så svær.... jeg tror såmænd det er ok nu, men jeg tænker som sagt frem også - synes det ville være frygteligt at han skulle gå med 3 der måske var omkring et år, de sidste 8 mdr i dp... AAARGGGGH, jeg ved det virkelig ikke.

Jo, inderst inde gør jeg nu nok - der er jo en grund til at jeg har valgt at stå til overflytning, men det gør ikke beslutningen nemmere lige nu. Det ville være nemmere hvis han var ked af dp, hun var en træls en, hvis hun havde meget sygefravær osv osv... men sådan er det jo ikke. Og en anden ting er, - og det er VILDT LILLEPIGE-AGTIGT OG BARNLIGT, I KNOW - jeg er også lidt bange for at sige det til hende, tror hun bliver rigtig skuffet. Særligt fordi jeg jo har sagt til hende at jeg er glad for hende, og at jeg ikk er sikker på jeg flytter ham. der er jo lige en pige, der er flyttet i vugger (hende der er kommet ind før Lasse), og det kunne jeg bare mærke at hun var rigtig rigtig træt - er nok lidt bange for om hun tror det har noget med hende at gøre, hvis jeg flytter Lasse også... ej, hvor det lyder plat!!

ved det virkelig ikke - synes det er så svært, og jeg er bange for at træffe det forkerte valg - giver det mening??

Og han er nemlig outgoing, elsker at være ude og har krudt i nummeren, hehe... og jeg ved at den vugger han kan komme i, skal til at etablere en udegruppe (selvf. på vugger-præmisser), så det ville jo være fedt...

Jannie

Hmmm - skal du tage imod en næste plads? Altså har du ikke lov at have en behovsdato - en dato du ønsker at modtage tilbud om plads i vuggeren? Vi havde først en dato, der hed maj 2008, men så fandt vi en anden løsning og rykkede vores behovsdato nogle måneder frem. Så stod vi satdig på ventelisten men fik ikke tilbud plads før vi nåede den nye dato.
Men så kunne du vente lidt og så rykke ham i vuggestuen, når de andre skulle afsted......kan man det monstro?

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

Jeanette skriver:

heaven skriver:

Jeanette skriver:

1000 tak for svar

Jannie

Hmmm - skal du tage imod en næste plads? Altså har du ikke lov at have en behovsdato - en dato du ønsker at modtage tilbud om plads i vuggeren? Vi havde først en dato, der hed maj 2008, men så fandt vi en anden løsning og rykkede vores behovsdato nogle måneder frem. Så stod vi satdig på ventelisten men fik ikke tilbud plads før vi nåede den nye dato.
Men så kunne du vente lidt og så rykke ham i vuggestuen, når de andre skulle afsted......kan man det monstro?

hrummm, tjo.... ja..... måske....

ej det ved jeg ikke - pinligt. Men det kan da findes ud af, selv om jeg ikke har meget til over for den s..... pladsanvisning pt!! tak for tippet..

Jannie

Anmeld

15. oktober 2008

heaven

Tynen skriver:

Haha, Heaven!
Den med at være barnlig og lillepige-agtig kender jeg godt
Det er så svært at få sagt sådan noget.

Som Astrid skriver, synes jeg også den er vildt svær at bøvle med - Mest fordi jeg har svært ved at sætte min egen foretrukne i baggrunden - Nemlig DPén.

Jeg ELSKER at Stella går i DP.
Synes det er så hyggeligt med hjemmebagte boller og hjemlig hygge.
MEN!
Jeg har jo heller ikke andet at sammenligne med.
Det indtryk jeg har af VSér er skrig, skrål og stressede pædagoger og jeg har bare ikke en s**d at have det i
Derfor synes JEG at det er svært at rådgive om.

Jeg kan sagtens se problematikken senere hen med aldersforskellen.
Hvis du nu ikke havde den at tænke på, havde du så ladet ham blive der eller hvad?

Arh, det er dælme en svær en!

hehe, jamen der er skam også ulemper ved inst kontra dp - ingen tvivl om det, er jo selv indefor faget, så ved godt hvordan reality kan være... Og min problematik er jo netop også at jeg er rigtig glad for vores dp, og hun elsker Lasse overalt på jorden, og han trives der.

men jeg er sq "miljøskadet", og har det godt med at vide, at der er mere end et sæt øjne på mit barn, og at Lasse har større valgmuligheder - både ang voksne, men så sandelig også børn.... I vugger er der samtaler osv og uddannet personale til at kigge på Lasse i de situationer jeg ikke selv ser, f.eks den sociale udvikling, komflikthåndtering osv... Og jeg er bange for om en ikke-uddannet ser de der ting hurtigt nok osv.. hun har jo heller ikke sparringspartnere på samme måde som man har i inst...

Men nu var det ikke min opfattelse af plusser og minusser ved vugger og dp, jeg skulle liste op her - er bare så bange for at træffe det forkerte valg, og at jeg måske flytter ham pga mit - og IKKE hans - behov

Jannie

Anmeld

15. oktober 2008

Tynen

Jeg kan virkelig godt sætte mig ind i problematikken!

Der er jo også ulemper ved DPér.
Altså både dem du nævner og så ved sygdom som jo resulterer i gæstedp hvis man ikke kan få fri eller har andre muligheder.

Jeg synes bare det virker mere hyggeligt i dpén (Igen - Uden at have noget at sammenligne med )

Arh, Jannie!
Den er virkelig, virkelig svær!

Hvis du spurgte mig ville jeg ikke flytte ham.
Men det svarer jeg ud fra mit eget barn, der var svær at køre ind og græd og græd og græd.
Jeg ville ikke orke at skulle igennem en flytning nu hun er faldet så godt til.

Håber du finder frem til en løsning som du har det bedst med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.