at gå ud i luften..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
12 svar
0 synes godt om
15. oktober 2008

bette

tjaaa når mikkel er oppe i sofaen tror han at han kan gå fra sofaen og op på sofabordet.. men hvordan dælen lære man knægten at der altså er et hul imellem.. og at man IKKE kan gå på luften?
har før grebet ham i et ben på hovedet nedad.. sygt...
men han forstår det stadig ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

ka li ja

har han fået lov til at falde ned.?
plejer du at gribe ham?

Anmeld

15. oktober 2008

bette

ka li ja skriver:

plejer du at gribe ham?

plejer at lade ham falde lidt.. men griber ham altid..

Anmeld

15. oktober 2008

ivfmarie

bette skriver:

ka li ja skriver:

plejer du at gribe ham?

hehe... bare lidt, alligevel.. det var godt

Anmeld

15. oktober 2008

bette

ivfmarie skriver:

bette skriver:

ka li ja skriver:

plejer du at gribe ham?

hehe... bare lidt, alligevel.. det var godt

haha det kommer sku til at gøre monster nade hvis jeg lader ham falde..

Anmeld

15. oktober 2008

Tynen

Stella fatter heller ikke hvad kanter og enden af ting er.
Hun vader bare ud over sengen, sofaen, trappetrinnet m.m. uden at skænke det en tanke.

Jeg ved heller ikke hvordan man skal lære dem det, hvis man ikke har lyst til at lade dem dratte ud over

Anmeld

15. oktober 2008

Tikki

Hmmm - jeg har skældt ud og vist gang på gang på gang hvad jeg vil have hende til. Nu sidder hun på sin flade, når hun er i sofaen. Hun får bestemt ikke lov at stå op eller hænge ud over kanten......og underligt nok, så hører hun nu efter. Når hun kravler op og ned af sofaen eller f.eks. trapper, har jeg lært hende at vende sig rundt og kravle baglæns ned igen (- hun siger nu hver gang hun har gjort det: "dygtiiiii" til sig selv..ha ha)......men kan du ikke lægge nogle puder eller en madras mellem sofa og bord, så han prøver at falde ned uden det gør ondt?...mere for han får fornemmelsen af afstanden og at der er "hul"..

Anmeld

15. oktober 2008

Lise

GOSH!

For laaaang tid siden blev der skrevet om at man skulle lære de små at gå baglæns ned af f.eks. sengen - tror det var linemus der havde lært sine børn det. Tænkte at det var umuligt at lære en baby, men tog alligevel kampen op - og en uge efter kunne han det. Så derfor vender han sig altid om hvis vi siger baglæns; både på trapper, i sengen og på sofaen... Og han ved det også godt, men derfor kan man jo godt glemme det en gang imellem..

I øvrigt prøver jeg også at begrænse Simons ståen op i sofaen. Han vil rigtig gerne kravle op på armlænet, og det kan jo gå helt galt. Så nu siger vi at man skal sidde på numsen eller ligge ned hvis man skal være i sofaen..

Anmeld

15. oktober 2008

Astrid P

Lise skriver:

GOSH!

For laaaang tid siden blev der skrevet om at man skulle lære de små at gå baglæns ned af f.eks. sengen - tror det var linemus der havde lært sine børn det. Tænkte at det var umuligt at lære en baby, men tog alligevel kampen op - og en uge efter kunne han det. Så derfor vender han sig altid om hvis vi siger baglæns; både på trapper, i sengen og på sofaen... Og han ved det også godt, men derfor kan man jo godt glemme det en gang imellem..

I øvrigt prøver jeg også at begrænse Simons ståen op i sofaen. Han vil rigtig gerne kravle op på armlænet, og det kan jo gå helt galt. Så nu siger vi at man skal sidde på numsen eller ligge ned hvis man skal være i sofaen..

Lige præcis det indlæg fra Linemus bed jeg også mærke i, med det resultat at Smilla ALTID sætter sig ned og kravler baglæns ned fra ting og trapper... Det har hun kunnet al den tid hun har kunnet bevæge sig rundt, fordi jeg synes det var så sejt at Linemus kunne lære sine piger det - det måtte jeg også bare prøve!

Anmeld

16. oktober 2008

bette

Jeanette skriver:

Hmmm - jeg har skældt ud og vist gang på gang på gang hvad jeg vil have hende til. Nu sidder hun på sin flade, når hun er i sofaen. Hun får bestemt ikke lov at stå op eller hænge ud over kanten......og underligt nok, så hører hun nu efter. Når hun kravler op og ned af sofaen eller f.eks. trapper, har jeg lært hende at vende sig rundt og kravle baglæns ned igen (- hun siger nu hver gang hun har gjort det: "dygtiiiii" til sig selv..ha ha)......men kan du ikke lægge nogle puder eller en madras mellem sofa og bord, så han prøver at falde ned uden det gør ondt?...mere for han får fornemmelsen af afstanden og at der er "hul"..

jeg tog også rådet med at lære dem baglæns kommandoen.. og den kan han også.. det hjælper bare ikke når han "løber" udover kanten.. når han er oppe i sengen eller lign.. så kan han sagten finde ud af at gå baglæns ned.. men ikke fra sofaen... det er som om han ik forstår at der er hul imellem sofa og sofabord.. suk...

hmmm jo kunne da godt ligge en masse bløde ting nede på gulvet.. men han ville jo bare smadret fjæset ind i kanten af sofabordet og det har jeg jo set hvad der kommer ud af (flækket øjenbryn.. )

heidi lidt lost

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.