Dumt spørgmål - 3. måneders vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

Zeus

Lille-Nivs.Mor skriver:

Kan fortælle at vi ved Kians 3 mdr.'s havde  købt plaster med da sekretæren var inde at spørge vores læge fik hun at vide at det var skulderen, så da vi kom ind sad den jo selvfølgelig på skulderen, og han skulle stikkes i lårene

Men vi sørger for at han spiser imens, for så har han fopr travlt med at spise til at bide mærke i smerten.

Han blev lidt varm lige efter, og det varede et par timer, men det var også det..

Det var ikke særlig slemt uden og han smilede også stort til lægen bagefter

(5 mdr.'s er så en hel anden ting, der fortryder jeg at han ikke fik plaster på, og den reagerede han på Har lavet et indlæg omkring det, hvis du vil læse det på et tidspunkt. Vi blev forresten ikke smittet. Men tror også at vi jo enten har fået vaccine mod det eller selv dannet antistoffer)

Må jeg læse det? Skal afsted om 14 dage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Senia

Zeus skriver:

Må jeg læse det? Skal afsted om 14 dage

Selvfølgelig

Skal dog siges at de fleste jo ikke reagere på det, og at Kian ud af de 4 af os i mødregruppen, var den eneste der rigtig reagerede. De andre fik kun svag feber og det var det.

https://www.baby.dk/debat/95498pi1/boern-01-aar/aww-saa-maatte-lille-kian-ogsaa-proeve-at-blive-syg-.aspx

Anmeld

20. marts 2011

Zeus

Lille-Nivs.Mor skriver:

Selvfølgelig

Skal dog siges at de fleste jo ikke reagere på det, og at Kian ud af de 4 af os i mødregruppen, var den eneste der rigtig reagerede. De andre fik kun svag feber og det var det.

https://www.baby.dk/debat/95498pi1/boern-01-aar/aww-saa-maatte-lille-kian-ogsaa-proeve-at-blive-syg-.aspx

Årh hvor må det have været forfærdeligt!  

Håber Cajsa snupper den samme milde tur, når hun skal stikkes igen.. Min kæreste er hjemme når hun skal stikkes, men så skal han til Horsens bagefter, så jeg står selv med hende indtil ved 20-tiden  

Anmeld

20. marts 2011

Senia

Årh hvor må det have været forfærdeligt!  

Håber Cajsa snupper den samme milde tur, når hun skal stikkes igen.. Min kæreste er hjemme når hun skal stikkes, men så skal han til Horsens bagefter, så jeg står selv med hende indtil ved 20-tiden  

Man får sig godt nok noget af et chok, og måtte da også fælde et par tårer da det hele begyndte.

Heldigvis har jeg oplevet lign. med handicappede og ældre (feber, blå læber, ryster, osv.) da jeg er uddannet hælper, så det hjalp til at jeg lige tog arbejdshatten på, og så lagde, det at jeg var mor til side, da det ikke ville gavne ham at have en mor der var oprørt. Så min ro, smittede af på ham..

Har efterfølgende fået at vide af min svigermor at min kæreste havde mange feberkramper da han var lille og at de derfor altid have stesolid hjemme og i institutionen..

Men hans startede først ved 20.30-21 tiden..

Men håber også for dig at din datter kommer let hen over det

Anmeld

20. marts 2011

Moar'en

Zeus skriver:

Børn under 10 kg må IKKE få børnepanodil!

Snak istedet med lægen om, hvad i skal gøre, hvis hun får høj feber..

Tror faktisk bare hun sover sig fra det, det gjorde vores, selvom hun fik en smule feber, og var lidt pylret.. Men hun sov 10 timer, fra kl.14 til 24.00, også var hun frisk igen..... Heeeeele natten

Børn under 10 kg må da godt få panodil, det skal bare være i sammråd med lægen. Viktor fik i hvert fald børnepanodil hver eneste dag 4 gange i døgnet i tre dage da han var opereret, da vejede han kun 8,5 kg ca.

Men jeg er enig i at de ikke skal have det med mindre de har ondt, for når de er så små så sover de normalt fra det som du skriver

Anmeld

20. marts 2011

LinLin

Zeus skriver:

Børn under 10 kg må IKKE få børnepanodil!

Snak istedet med lægen om, hvad i skal gøre, hvis hun får høj feber..

Tror faktisk bare hun sover sig fra det, det gjorde vores, selvom hun fik en smule feber, og var lidt pylret.. Men hun sov 10 timer, fra kl.14 til 24.00, også var hun frisk igen..... Heeeeele natten

det må de da godt...

david havde mellemørebetændelse da han var 7-8 mdr og der vejede han ca 8 kg!

Anmeld

20. marts 2011

LinLin

Han behøver ikke plaster! De bliver stukket i baglåret...

Adam blev syg af 3 mdrs vaccinen (opkast) - det var jeg overhovedet ikke forberedt på da hans storebror aldrig har reageret det mindste på vacciner... 5 mdrs vaccine var der til gengæld ikke noget med

håber I kommer nemt igennem!

Anmeld

20. marts 2011

K&S

Nej hvis hun bliver syg smitter det ikke. og nej vi brugte ikke plaster..

Vores dreng græd i ca 5-10 sekunter også var det over og om natten fik han feber han fik en panodil stikpille også næste dag var alt i skønneste orden igen

snupper lige dit svar...!

Anmeld

20. marts 2011

NinaNymannMadsen

hun smitter ikke efter der.

vi brugte ikk plaster. vores læge havde noget der afledte asta så hun skreg kun lige da stikket var der og det var så det. resten af dagen sov hun meget og havde lidt feber og det var så det

Anmeld

20. marts 2011

Rsa

Det er jo forskelligt fra barn til barn, hvordan de reagerer hvormed det også lyder til, at det er forskellig fra læge til læge, hvordan 3 måneders vaccinationen foregår.

Min pige blev vaccineret i mandags og reagerede på vaccinen, hun fik, 5-6 timer efter vaccinen, feber og havde feber i 6 timers tid for så, at vende tilbage til sit gamle jeg

Hun blev stukket i begge lår, en vaccine i hver - det første stik reagerede hun ikke på, men det andet skreg hun ved

Det var heldigvis hurtigt overstået... Men pøj pøj til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.