Dumt spørgmål - 3. måneders vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.622 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Maja_4000

Caroline skal vaccineres på tirsdag  Glæder mig altså ikke .. Godt hendes far har fri :b

Men jeg tænkte så , nok lidt dumt .. Men hvis nu hun bliver syg af den .. Smitter hun så ? 

Og lige et andet spørgsmål , har i brugt de der plastrer som bedøver ? Og kan det anbefales ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

B&J

Nej hvis hun bliver syg smitter det ikke. og nej vi brugte ikke plaster..

Vores dreng græd i ca 5-10 sekunter også var det over og om natten fik han feber han fik en panodil stikpille også næste dag var alt i skønneste orden igen

Anmeld

20. marts 2011

Turtles

Jeg er ret sikker på at hun ikke smitter hvis hun blir syg, men er da ikke 100% sikker.. Godt spørgsmål.

Vi brugte ikke plaster til vores søn, men sørgede bare for at have en flaske klar til ham da det var overstået, så han blev dejlig træt, og slappede af.

I kan spørge jeres læge om noget børne panodil til jeres datter, i tilfældet af hun blir meget syg af den.
Vores søn blev ikke syg af de 2 første vacciner, den 3 som han fik her da han blev 1 år, fik han feber af.

Pøj pøj med det.

Anmeld

20. marts 2011

Novbaby

Jeg ved ikke om det smitter, men da min datter skulle til den der 3 mdr vaccine havde vi ikke brug for bedøvende plaster, lægen spurgte om han skulle stikke hende i låret eller i ballen (: Ballen skulle være det sted det gør mindst ondt..  og hun opdagede dårlig nok at hun blev stukket

Anmeld

20. marts 2011

Maja_4000

Tænker også lidt at de helt små ikke opdager det , for de ved jo ikke , at de skal stikkes 

Det er fordi jeg skal i mg dagen efter , og vil jo ikke risikere at kunne smitte deres små

Anmeld

20. marts 2011

Zeus

Børn under 10 kg må IKKE få børnepanodil!

Snak istedet med lægen om, hvad i skal gøre, hvis hun får høj feber..

Tror faktisk bare hun sover sig fra det, det gjorde vores, selvom hun fik en smule feber, og var lidt pylret.. Men hun sov 10 timer, fra kl.14 til 24.00, også var hun frisk igen..... Heeeeele natten

Anmeld

20. marts 2011

Zeus

Maja_4000 skriver:

Tænker også lidt at de helt små ikke opdager det , for de ved jo ikke , at de skal stikkes 

Det er fordi jeg skal i mg dagen efter , og vil jo ikke risikere at kunne smitte deres små

Vores læge fortalte, at hun havde haft én inde samme dag, til 3 mdrs, og hun lagde knap nok mærke til det.. Cajsa skreg i vilden sky, men faldt til ro igen inden 2-3 min, og smilede enda lidt, mens vi gav hende overtøj på igen

Anmeld

20. marts 2011

Maja_4000

Zeus skriver:

Børn under 10 kg må IKKE få børnepanodil!

Snak istedet med lægen om, hvad i skal gøre, hvis hun får høj feber..

Tror faktisk bare hun sover sig fra det, det gjorde vores, selvom hun fik en smule feber, og var lidt pylret.. Men hun sov 10 timer, fra kl.14 til 24.00, også var hun frisk igen..... Heeeeele natten

Nej , jeg er også lidt imod panodil  Må høre lægen ad (:

Åh gud .. Hun må gerne sove fra det .. Men helst om natten så 

Anmeld

20. marts 2011

Senia

Kan fortælle at vi ved Kians 3 mdr.'s havde  købt plaster med da sekretæren var inde at spørge vores læge fik hun at vide at det var skulderen, så da vi kom ind sad den jo selvfølgelig på skulderen, og han skulle stikkes i lårene

Men vi sørger for at han spiser imens, for så har han fopr travlt med at spise til at bide mærke i smerten.

Han blev lidt varm lige efter, og det varede et par timer, men det var også det..

Det var ikke særlig slemt uden og han smilede også stort til lægen bagefter

(5 mdr.'s er så en hel anden ting, der fortryder jeg at han ikke fik plaster på, og den reagerede han på Har lavet et indlæg omkring det, hvis du vil læse det på et tidspunkt. Vi blev forresten ikke smittet. Men tror også at vi jo enten har fået vaccine mod det eller selv dannet antistoffer)

Anmeld

20. marts 2011

Zeus

Maja_4000 skriver:

Nej , jeg er også lidt imod panodil  Må høre lægen ad (:

Åh gud .. Hun må gerne sove fra det .. Men helst om natten så 

Hihi, ja jeg har også fået lavet tiden til 5-mdrs vaccinen så sendt som muligt, så hun forhåbentlig sover om natten denne gang

Jeg syntes bare det var så synd for hende, fordi hun jo aldrig nogensinde havde prøvet at være syg før, så hun vidste jo slet ikke hvad der foregik med hendes lille krop.. Men tror altså, at jeg havde det værre med det, end hun havde.. Især fordi hun sov det hele væk  Hun vågnede et par gange og var ked af det, og hun sov også på brystet af mig indtil vi gik i seng, men det var også dét.. Af feber sneg den sig lige over 38,? og var faldet til 38,0 om morgenen, så vildt og voldsomt var det ikke her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.