Børn med mælkeallergi??? Mælkeprodukter efter 6 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

bullerbassen

misslea skriver:

Ja selvfølgelig må du det

Jamen det er sådan set min SP og min læge, der mener, at hun har mælkeallergi! Jeg tænkte SLET ikke i de baner, da symptomerne startede...!!! Hun havde dårlig mave... og jeg mener VIRKELIG dårlig mave i en uge i træk.... der kom gul væske ud af hende hver halve time! Samtidig fik hun udslet på bla. armene! Min SP kom og kiggede på hende, og syntes det lignede mælkeallergi. Vi tog derfor til lægen dagen efter, som også mente at det er mælkeallergi. Wilma fik taget prøver af udslettet for at udelukke, at det var svamp... hvilket det viste sig ikke at være.

Vi startede på Profylac samme dag, og jeg begyndte at skære ALLE mælkeprodukter væk fra kosten, så jeg kunne fortsætte med at amme. Allerede dagen efter, var der bedring. Efter en lille uge, var hendes afføring normal igen.

Det skal lige tilføjes, at jeg desværre ikke har haft mælk til at mætte hende 100 procent, og derfor suplere vi med en flaske!

Min kusine er mælke-og gluten allergiker, og jeg kan se, hvor hæmmet hun er af det, og derfor vil jeg gerne vente så længe som muligt med at give Wilma mælkeprodukter.... tør ikke at puste til ilden...

Tak for svar - Har nemlig en mistanke om at vores Silas heller ikke kan tåle mælk . Han får meget tynd mave hvis han drikker mælk.

Hvis du mangler råd og vejledning angående mælkeallergi, skal jeg høre min søster ( hun er også herinde ) hende datter på 5 år har mælke allergi. Og det blev opdaget da hun var lille lige som hos jer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

FruEllingsen

misslea skriver:

Okay... mange tak!!

Ja - det er lidt mere bøvlet, men når man først har sat sig ind i det, bliver det jo en del mere overskueligt.. heheh!!!

Okay.... så det betyder ikke noget, at anbefalinger siger, at børn fra 6 mdr's alderen helst skal have 1/2-3/4 liter mælkeprodukt dagligt?? Så længe de bare får MME, så er det fint??

Vi fik afvide af SP at vi bare skulle sørge for at han kom op på 500 ml mme i døgnet. så var det fint.

Ja det bliver heldigvis nemmere med tiden. Når man lige finder ud af alle de ting på indholdsfortegnelsen man skal undgå.

Hvor længe har jeres haft mælkeallergi?

Anmeld

20. marts 2011

misslea

Drømmer skriver:

Vi fik afvide af SP at vi bare skulle sørge for at han kom op på 500 ml mme i døgnet. så var det fint.

Ja det bliver heldigvis nemmere med tiden. Når man lige finder ud af alle de ting på indholdsfortegnelsen man skal undgå.

Hvor længe har jeres haft mælkeallergi?

okay..!! Jeg må lige tage en snak med min SP, så jeg kan få helt styr på det... hehe!!! Lige nu er det jo nemt nok, fordi Wilma kun får grød/mos og MM og MME... men så snart hun begynfder på mere "rigtig" mad, så er det jo lidt mere kompliceret!!!

Symptomerne statede da hun var 3 mdr!!! Og det var også ca. der omkring vi begyndte at suplere op med MME, fordi jed desværre ikke havde mælk nok!!!

Anmeld

20. marts 2011

Tulle28

20. marts 2011

misslea

bullerbassen skriver:

Tak for svar - Har nemlig en mistanke om at vores Silas heller ikke kan tåle mælk . Han får meget tynd mave hvis han drikker mælk.

Hvis du mangler råd og vejledning angående mælkeallergi, skal jeg høre min søster ( hun er også herinde ) hende datter på 5 år har mælke allergi. Og det blev opdaget da hun var lille lige som hos jer.

Jeg havde simpeltehn slet ikke tænkt tanken, at den ekstremt dårlige mave kunne skyldes mælkeallergi.... så det kom bare sååå meget bag på mig, da læge og SP sagde det!!!

Det er i hvert fald en god idé at holde øje med hans afføring, og hvis der ikke er bedring i det, så er det måske en meget god idé at få ham til lægen....!!!

og ja... det er virkelig en jungle, så det er ALTID rart med lidt gode råd

Anmeld

20. marts 2011

misslea

Tulle28 skriver:

Tankevækkende læsning (synes jeg):

http://www.komaelk.dk/forskning_maelk.html

http://www.komaelk.dk/maelk_indeholder.html

Og tips til mælkefri kost:

http://www.komaelk.dk/kost.html

hold da op!!!

....meget tankevækkende!!!

Anmeld

20. marts 2011

Tulle28

misslea skriver:

hold da op!!!

....meget tankevækkende!!!

Ja ikke?!! Jeg drikker ikke rigtig mælk, men drikker soyamælk istedet... Her for nylig fik jeg en artikel af min mor om at soyamælk indeholder phytoøstrogener, som man mistænker for at kunne være kræftfremkaldende, men øhhh.... Komælk er da meget værre?!!!

Anmeld

20. marts 2011

FruEllingsen

misslea skriver:

okay..!! Jeg må lige tage en snak med min SP, så jeg kan få helt styr på det... hehe!!! Lige nu er det jo nemt nok, fordi Wilma kun får grød/mos og MM og MME... men så snart hun begynfder på mere "rigtig" mad, så er det jo lidt mere kompliceret!!!

Symptomerne statede da hun var 3 mdr!!! Og det var også ca. der omkring vi begyndte at suplere op med MME, fordi jed desværre ikke havde mælk nok!!!

Siden www.maelkeallergi.dk giver en masse gode fif når i skal over på mere fast føde.

Anmeld

20. marts 2011

A.

misslea skriver:

God eftermiddag derude.....

Min datter Wilma har tilsyneladende mælkeallergi!!! Man kan ikke prik-teste, da hun er alt for lille.. derfor skriver jeg tilsyneladende!!

Nårh men... jeg tænker - hvad søren gør jeg, når hun bliver 6 mdr. og skal have mælkeprodukter!!??? Kan jo læse mig frem til, at børn skal have 1/2-3/4 liter mælk om dagen, men hvad søren giver jeg så Wilma i stedet??? Kan hun overhovedet undvære det???

Jeg havde jo tænkt mig at holde hende helt fra mælkeprodukter til hun er 1 år, og så derefter forsigtigt forsøge mig frem i forhold til alllergien!!! Men kommer hun så til at mangle nogle vigtige ting i kosten???

Jeg ved jo, at nogle mener, at komælk nærmest er skadelige for kroppen... især for os voksne, men hvad med børn?? Har de et særligt behov... oder was???

Hvad har I andre gjort???

hejsa har slev en dreng med mælkeallergi. i kan får  specielt mme  fra apoteket til hende som ikke indholder mælk så det kan i jo give til hende

Anmeld

20. marts 2011

A.

misslea skriver:

Ja - jeg har nemlig godt set, at der findes en masse spændende ting på markedet....

Men får barnet alt det, det har brug for gennem de produkter???

nej der er overhoved ikke nogen vitaminer osv i det  det kan man bruge kun som erstatning for alm yoghurt eller mælk og hvis man får kun det skal man huske spise ekstra kalk og d vitaminer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.