Børn med mælkeallergi??? Mælkeprodukter efter 6 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

misslea

God eftermiddag derude.....

Min datter Wilma har tilsyneladende mælkeallergi!!! Man kan ikke prik-teste, da hun er alt for lille.. derfor skriver jeg tilsyneladende!!

Nårh men... jeg tænker - hvad søren gør jeg, når hun bliver 6 mdr. og skal have mælkeprodukter!!??? Kan jo læse mig frem til, at børn skal have 1/2-3/4 liter mælk om dagen, men hvad søren giver jeg så Wilma i stedet??? Kan hun overhovedet undvære det???

Jeg havde jo tænkt mig at holde hende helt fra mælkeprodukter til hun er 1 år, og så derefter forsigtigt forsøge mig frem i forhold til alllergien!!! Men kommer hun så til at mangle nogle vigtige ting i kosten???

Jeg ved jo, at nogle mener, at komælk nærmest er skadelige for kroppen... især for os voksne, men hvad med børn?? Har de et særligt behov... oder was???

Hvad har I andre gjort???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

B&J

vores søn har ikke allergi for mælk men troede vi i starten og der gik vi op i vores superbrugs og der kunne man få så meget spænde til børn både yoghurt og mælk osv til børn der ikke kunne tåle mælk og vi fik enda vejledning med da en af dem der var i butikken havde et barn der heller ikke kunne tåle mælk

Anmeld

20. marts 2011

misslea

B&J skriver:

vores søn har ikke allergi for mælk men troede vi i starten og der gik vi op i vores superbrugs og der kunne man få så meget spænde til børn både yoghurt og mælk osv til børn der ikke kunne tåle mælk og vi fik enda vejledning med da en af dem der var i butikken havde et barn der heller ikke kunne tåle mælk

Ja - jeg har nemlig godt set, at der findes en masse spændende ting på markedet....

Men får barnet alt det, det har brug for gennem de produkter???

Anmeld

20. marts 2011

Jyden

Det bedste er ganske enkelt at fortsætte med mme eller amning i stedet for komælk.

Vores ældste datter havde mælkeallergi til hun var knap 2 år og anbefalingerne fra den børnelæge vi gik hos var at give mme til de er 3 år eller mere, med mindre symptomerne forsvinder.

Med mme mener jeg selvfølgelig nutramigen eller profylac.

Da vores datter var godt 1 år gad hun ikke mme mere og da hun heller ikke ville have alternativerne (havremælk osv) fik hun bare kalktabeletter til børn.

Anmeld

20. marts 2011

bullerbassen

Må jeg spørge hvorfor du tror hun har mælkeallergi ??

Anmeld

20. marts 2011

B&J

misslea skriver:

Ja - jeg har nemlig godt set, at der findes en masse spændende ting på markedet....

Men får barnet alt det, det har brug for gennem de produkter???

det ved jeg så ikke så langt kom vi slet ikke.. mon ikke du kan snakke med lægen eller din sp om det ??

så jeres lille mus kan få yoghurt og mælk

Anmeld

20. marts 2011

merle2010

vore datter har osse mælkeallergi.. hun får bare mme, og vand, saftevand og rismælk... hun er meget glad for sin mme, som er nutramigen... så her er der ingen problemer.. hun er forresten 10 mdr..

Anmeld

20. marts 2011

FruEllingsen

Vi har Marcus på 11 måneder. Han er også "formodet" mælkeallergiger.

Han har fået mælkefri kost siden han var 7 mdr.

I stedet for mælk får han profylac modermælkserstatning. Man kan også godt ´give dem havre eller rismælk, men der er ikke nok næringsstoffer og vitaminer i. så det skal kun være som supplement.

Soja mælk skal man passe på ´med at give dem før de er over 1 år. det er vist noget med at de så også kan udvikle allergi over for sojaprotein.

Har du nogle spørgsmål, skal du endelig bare skrive. Kan tydeligt huske hvordan det var som ny i den mælkefri jungle

Anmeld

20. marts 2011

misslea

bullerbassen skriver:

Må jeg spørge hvorfor du tror hun har mælkeallergi ??

Ja selvfølgelig må du det

Jamen det er sådan set min SP og min læge, der mener, at hun har mælkeallergi! Jeg tænkte SLET ikke i de baner, da symptomerne startede...!!! Hun havde dårlig mave... og jeg mener VIRKELIG dårlig mave i en uge i træk.... der kom gul væske ud af hende hver halve time! Samtidig fik hun udslet på bla. armene! Min SP kom og kiggede på hende, og syntes det lignede mælkeallergi. Vi tog derfor til lægen dagen efter, som også mente at det er mælkeallergi. Wilma fik taget prøver af udslettet for at udelukke, at det var svamp... hvilket det viste sig ikke at være.

Vi startede på Profylac samme dag, og jeg begyndte at skære ALLE mælkeprodukter væk fra kosten, så jeg kunne fortsætte med at amme. Allerede dagen efter, var der bedring. Efter en lille uge, var hendes afføring normal igen.

Det skal lige tilføjes, at jeg desværre ikke har haft mælk til at mætte hende 100 procent, og derfor suplere vi med en flaske!

Min kusine er mælke-og gluten allergiker, og jeg kan se, hvor hæmmet hun er af det, og derfor vil jeg gerne vente så længe som muligt med at give Wilma mælkeprodukter.... tør ikke at puste til ilden...

Anmeld

20. marts 2011

misslea

Drømmer skriver:

Vi har Marcus på 11 måneder. Han er også "formodet" mælkeallergiger.

Han har fået mælkefri kost siden han var 7 mdr.

I stedet for mælk får han profylac modermælkserstatning. Man kan også godt ´give dem havre eller rismælk, men der er ikke nok næringsstoffer og vitaminer i. så det skal kun være som supplement.

Soja mælk skal man passe på ´med at give dem før de er over 1 år. det er vist noget med at de så også kan udvikle allergi over for sojaprotein.

Har du nogle spørgsmål, skal du endelig bare skrive. Kan tydeligt huske hvordan det var som ny i den mælkefri jungle

Okay... mange tak!!

Ja - det er lidt mere bøvlet, men når man først har sat sig ind i det, bliver det jo en del mere overskueligt.. heheh!!!

Okay.... så det betyder ikke noget, at anbefalinger siger, at børn fra 6 mdr's alderen helst skal have 1/2-3/4 liter mælkeprodukt dagligt?? Så længe de bare får MME, så er det fint??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.