Anatomiske sutter VS symetriske sutter????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2011

Chellen

misslea skriver:

hihi... taaak, jeg synes faktisk også, at hun er en lækker lille sag  HAPS HAPS!!!

Det kan man jo kun forstå !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

misslea

ChelleGirl skriver:

Det kan man jo kun forstå !

Anmeld

20. marts 2011

Lisa bruger også symetriske! Pigeon... Meget meget kedeligt valg, for man kan ik få dem som navnesutter eller noget andet spændende!!

Hvilke andre symetriske er der ellers? Kender kun Avent og MAM!?!?

Måske man skulle prøve at snige noge andet i minden på hende.. Pigeon koster 30,- stk... Og MAM duer ik..

Stine og Lisa.

Anmeld

20. marts 2011

Pikku Myy

misslea skriver:

Okay.... det ved jeg faktisk intet om!!??

Nu spørger jeg måske fuldstændig hen i vejret.... men hvad betyder konkavt???

Konkav betyder at det buer indad, således at den følger ansigtet istedet for at bue væk. (Giver det mening?) Jeg kan ikke helt huske hvilken betydning det havde, men det var noget med tænderne, og jeg kan huske at een i min mødregruppe skiftede sut pga det...

Anmeld

20. marts 2011

LinLin

mht til suttebid har jeg fået at vide at det vigtigste er at de stopper med at bruge den når de er 3 år - så kan tænderne rette sig selv hvis der skulle være kommet skævheder.

min ældste brugte alm runde sutter og havde/har altså ikke suttebid overhovedet! han stoppede med at bruge dem da han var 2½ år...

Anmeld

20. marts 2011

misslea

DAs mor skriver:

mht til suttebid har jeg fået at vide at det vigtigste er at de stopper med at bruge den når de er 3 år - så kan tænderne rette sig selv hvis der skulle være kommet skævheder.

min ældste brugte alm runde sutter og havde/har altså ikke suttebid overhovedet! han stoppede med at bruge dem da han var 2½ år...

okay super

Det giver god mening...!!! Jeg brugte selv runde sutter som barn (der fandtes vel egentlig ikke andet dengang)... og jeg brugte sut til jeg var 3 år, og har aldrig haft suttebid! Så ja, det afhænger vel af omfanget af suttebrug  heheh 

Anmeld

20. marts 2011

misslea

pokulati skriver:

Konkav betyder at det buer indad, således at den følger ansigtet istedet for at bue væk. (Giver det mening?) Jeg kan ikke helt huske hvilken betydning det havde, men det var noget med tænderne, og jeg kan huske at een i min mødregruppe skiftede sut pga det...

okay sådan....!!! Det ord har jeg adrig hørt!!! Man lærer noget nyt hver dag.. heheh

Anmeld

20. marts 2011

LinLin

misslea skriver:

okay super

Det giver god mening...!!! Jeg brugte selv runde sutter som barn (der fandtes vel egentlig ikke andet dengang)... og jeg brugte sut til jeg var 3 år, og har aldrig haft suttebid! Så ja, det afhænger vel af omfanget af suttebrug  heheh 

Den eneste grund til at Adam indtil videre er endt med symmetriske (avent/meda) er fordi vi fik nogle gratis prøver

Han startede med en rund, men den syntes hans far var for stor, så han købte nogle små anatomiske. Da de så skulle skiftes ud havde vi de her symmetriske... Så han er ikke så besværlig

Jeg havde købt et par runde sutter inden han blev født, fordi jeg regnede med det var dem han skulle have, og har også nogle MAM som jeg aldrig fik brugt til den første, så dem får han på et eller andet tidspunkt!

Anmeld

20. marts 2011

LinLin

pokulati skriver:

Jeg tænker at det (også) har betydning for huden omkring munden - at sutten ikke slutter til. Det tror jeg da kan give svamp eller lign. hvis den gør! 

Anmeld

20. marts 2011

Skouboe

God eftermiddag derude...

Wilma bruger sut, og har ALTID kun ville have de symetriske sutter. Hun vil ikke på vilkår tage en anatomisk sut... fyyyh-føj da!!

Jeg sidder her og tænker.... er det super skidt for hendes tænder at bruge symetriske sutter eller er det "potato/potaRto"???

Hvad er jeres erfaringer????

Hvis du vænner hende af med sut inden hun bliver 3, er det totalt ligegyldigt.

Herhjemme har vi altid brugt de runde, da de ligger mest naturligt i munden på en baby, og ikke så let falder ud, når de slapper af og falder i søvn.

Vi fik dem anbefalet af en veninde, der er sygeplejerske på neonatal og hun fortalte at de altid gav børnene runde sutter 6 mdr. + i størrelse, fordi de var nemmere at holde fast i for de små, og de stimulerer samme sted i ganen som brystet gør, så de påvirker ikke amning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.