Anatomiske sutter VS symetriske sutter????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2011

LR85

bruger også de symetriske sutter, og tror ikke det gør skade på barnet.

tænker selvfølgleig a barnet ikke skal have den i munden hele tiden, og slet ikke efter en vis alder. Så man kan jo (generelt) begrænse bruget til det nødvendige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Pikku Myy

Da vi var på Tandlægeskolen til en snak om tandbørstning etc, mindes jeg at de sagde at det vigtigste når det kom til sutter var sutteskjoldet (hedder det det ?). Så vidt jeg husker må det helst ikke være konkavt, men det er lidt slørret da min søn aldrig rigtig har brugt sut...

Anmeld

19. marts 2011

misslea

MHK skriver:

Åhh, dem brugte min søn også og han har slet ikke suttebid, til trods for at han var MEGET glad for sin sut 

Som Ni-ko-li-ne skriver, så tror jeg også at der kommer ud på et 

Okay.... det er jeg da glad for at høre

Wilma bruger ikke sin sut særlig meget... faktisk er den kun nødbendig, når hun skal falde i søvn! Meeeeen det kan jo godt ændre sig... hihi

Anmeld

19. marts 2011

misslea

pokulati skriver:

Da vi var på Tandlægeskolen til en snak om tandbørstning etc, mindes jeg at de sagde at det vigtigste når det kom til sutter var sutteskjoldet (hedder det det ?). Så vidt jeg husker må det helst ikke være konkavt, men det er lidt slørret da min søn aldrig rigtig har brugt sut...

Okay.... det ved jeg faktisk intet om!!??

Nu spørger jeg måske fuldstændig hen i vejret.... men hvad betyder konkavt???

Anmeld

19. marts 2011

misslea

louiseandersen85 skriver:

bruger også de symetriske sutter, og tror ikke det gør skade på barnet.

tænker selvfølgleig a barnet ikke skal have den i munden hele tiden, og slet ikke efter en vis alder. Så man kan jo (generelt) begrænse bruget til det nødvendige.

Ja - du har helt sikkert ret i, at det nok nærmere handler om omfandet af suttebrug, end om hvilken slags sut, barnet bruger

Wilma har un brug for sutten, når hun skal falde i søvn. Hun har den ellers ikke i munden, og hun spytter den ud, så snart hun er faldet i søvn....!! Meeeen det kan jo være, at hun får mere brug for den, når hun bliver en lille smule ældre...

Anmeld

19. marts 2011

132319

misslea skriver:

Okay.... det er jeg da glad for at høre

Wilma bruger ikke sin sut særlig meget... faktisk er den kun nødbendig, når hun skal falde i søvn! Meeeeen det kan jo godt ændre sig... hihi

Hjalte nægtede at bruge sut frem til han var 8 måneder  Så stoppede amningen og han startede i vuggestue og så skal jeg love for at den blev populær 

Kamille er heller ikke ret glad for sin, kun når hun er meget træt 

Anmeld

19. marts 2011

Maja88

altså herhjemme tager hun kun imod den flade avent.. men ved begge mine niecer er startet med kun at ville have runde og senere er de så gået fra dem- til de anatomiske

Anmeld

19. marts 2011

misslea

Maja88 skriver:

altså herhjemme tager hun kun imod den flade avent.. men ved begge mine niecer er startet med kun at ville have runde og senere er de så gået fra dem- til de anatomiske

ja - dem brugte wilma også i startet.... det er jo også symetriske sutter. Nu bruger hun både dem og en anden type, som er en anelse mere rund, men stadig fladere end de helt runde....!

Hun er ikke så kritisk... bare de IKKE er anatomiske... heheh!!!

Anmeld

19. marts 2011

Chellen

misslea skriver:

Okay...

Ja sutten er vel ikke god for tænderne under alle omstændigheder, men havde måske lidt på fornemmelsen, at de symetriske var værre??? Men det er sa fint, hvis det ikke er tilfældet!!!

Ved du så egentlig, hvad de anatomiske skulle gøre godt for??

Super super . Det andet nytter jo heller ikke noget

Og hun er da bare lidt lækker hende der Wilma

Anmeld

19. marts 2011

misslea

ChelleGirl skriver:

Super super . Det andet nytter jo heller ikke noget

Og hun er da bare lidt lækker hende der Wilma

hihi... taaak, jeg synes faktisk også, at hun er en lækker lille sag  HAPS HAPS!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.