hmmm, ja se sådan havde jeg jo i grunden ikke tænkt tanken...jeg er jo tilhænger af folkekirken, men stadig med et lille men, for jeg står stadig fast i troen på at folk der elsker hinanden skal og bør kunne gifte sig.
Nej jeg tror såment heller ikke kirkerne vil forsvinde, så længe vi har vores kongehus, vil kirken også bestå, det er en ting jeg er så ret overbevist om, men jeg kan godt være bange for at hvis alle melder sig ud, så bliver vi som kristent folk i undertal, ikke at jeg ikke respektere andres tro, men i mit univers er det en del af det at være dansk, også at man er kristen...måske ikke sådan en gå i kirke hver søndag type...men på en mere afslappet måde.
Jeg ved jo self. godt at mange har andre trosretninger, men den største del af den danske befolkning støtter jo den danske folkekirke.
Jeg er ikke blevet gift med michael i en kirke, hvis ikke det var fordi at ham vor herre lige skulle velsigne det...ja underlig er jeg, men jeg er ikke typen der siger, fordi det ser godt ud...
jeg kan så godt være bange for at f.eks den muslimske tro vil få overtaget, og det er jo egentlig noget crap at jeg er bange for det, for i bund og grund aner jeg jo ikke hvad koranen siger, og består af...men med så mange som fejlfortolker den, så kan jeg sgu godt være lidt nervøs for danmarks fremtid, hvis ikke vi stod ved vores religion.
og stadig mener jeg at det er et hamrende spændene emne, og måske også et emne som kan få os til at tænke over sagerne et par gange ekstra...jeg har ihvertfald spekuleret så det knagede da Michael meldte at han i grunden ikke kunne forstå hvorfor han skulle betale til noget han ikke rigtigt troede på alligevel.
Hans grund for at gå med i kirken, var nok mere respekt for mig, og min mening....ja pladder og pludder, nu løber hjernen og tastaturet igen af med mig
Anmeld