jeg har længe haft den holdning at jeg ville melde mig ud. Men efter lang tids overvejelse besluttede jeg at blive ved den danske folkekirke. Den ER en del af mig, og det kan jeg ikke benægte. man siger også at man bliver troende i situationer hvor det gælder liv og død, men det var ikke den oplevelse jeg havde.
Morten bror døde af kræft, på trods af han en gang var erklæret rask. Sygdommen kom igen, og de kunne ikke gøre mere til sidst.
Da han døde, mistede vi troen. Det kunne ikke passe at det burde overgå et menneske som hverken røg, drak eller aldrig ting som kan være farlige for ens krop. Han var et normalt menneske, sød og rar, familiefar osv, i kender sikkert situationen. Men han døde, hvorimod man tænker at der måske var andre der havde fortjent at dø, men sådan må man jo heller ikke tænke.
Da vi så fik Filuca valgte vi ikke at døbe hende, men blot navgive hende. Det var en fælles beslutning, men efter nogle måneder var der alligevel noget der sagde mig at der var noget der manglede. Jeg besluttede at jeg gerne ville ha døbt Filuca alligevel, og snakkede en del med Morten om det. han var ikke meget for det, men vi blev enige om at det var bedre at ha noget at tro på i en evt ny "farlig" situation.
Jeg vil ikke sige jeg er vildt troende, og for nogle virker det helt absurd, men jeg tror på der er noget andet. Noget der våger over os.
jeg tror dog også på alt det andet crap med rumvæsner osv, men jeg ER troende. Jeg går ikke i kirke hver søndag, men jeg ER troende.
For at svare på dit spørgsmål, så tror jeg at kirker lige så stille vil forsvinde, moskeer komme mere frem fordi muslimer er meget mere troende end os. Ikke at moskeer er en dårlig ting, for det er jo frit for en hvad man vælger, men måske vil de fylde for meget??
jeg tror kristendommen ville forsvinde lidt efter lidt, men samtidig har jeg også en anden lille teori om det som ikke omhandler at der kommer for mange moskeer. Jeg tror på Illuminati, at de er ved at overtage det hele, og udrydder det som stritter imod... ja ja det er fjollet, men jeg tror altså den er god nok. Hvis i vil vide hvad jeg snakker om så kig her:
http://www.greycell.dk/illuminati.htmlNu fik jeg lige blandet noget andet ind i, men det er jo en del af mit svar på dit spørgsmål.
Christina