Men jeg tror bare ikke, at man i virkeligheden ville føle sig, eller få et forhold til en person man måske aldrig har set i sin barndom/ungdom og så sige: Det er min lillebror". Jeg har massere af venner hvor forældrene er splittet op. Dem som har god kontakt med farens nye børn vil måske som voksne sige: Det er min lillebror/storesøster osv. Andre som måske ikke har det der stærkebånd mellem sig de kalder stadigvæk farens "nye" barn for "halv lillesøster". Så for mig ville det være alfa og omega (hvis det havde været relevant) hvordan mit forhold var til det andet barn. Alt andet lige ER det jo ikke ens biologiske helbror (ikke der med sagt at man ikke kan få lige så stærkt et bånd)
Men jeg må indrømme, at jeg i dette spørgsmål, ikke tror jeg ville vælge at ligge for meget i det overfor barnet. Nu kan jeg ikke huske hvor gammelt barnet er, men min datter er 3 og har ikke den store interesse i at jeg er gravid derfor ville jeg lade alt snak om "ny lillebror" være op til faren og den nye kæreste. Og når barnet så var født, tror jeg, at jeg ville omtale den nye pr navn. F.eks "Er xxx sød" osv.
Dette svar er selvfølgelig kun givet ud fra det synspunkt, at ts siger, at faren har uhyggelige tildenser og hun derfor ikke tror den lille vil være en del af hendes barns liv, fordi hun forventer at nye kæreste og far vil gå fra hinanden. Og ud fra at Trådstarters barn kun ser sin far et par timer hver uge og ikke f.eks en to hele weekender hver måned.
Anmeld