Mit barn skal være storebror har hans far meddelt mig... (Skriver dette indlæg anonymt i fald af nogle involverede læser med).
Mit forhold til faderen er meget dårligt. Han har være meget ustabil, truende og vil efter eget udsagn helst se mig død.
Nu har har så fundet en ny pige og de venter barn (det var i øvrigt også hans erklærede mål, da jeg flyttede fra ham). Jeg er kun glad på deres vegne, men jeg er meget tøvende overfor hvad dette nye barn bliver i forhold til vores dreng.
Jeg har ikke lyst til at presse noget ned over hovedet på ham. Jeg er sikker på at hans far presser nok på fra den anden side. Derfor kalder jeg ham det, som han vil hedde - men han er lige på det alderstrin, hvor han ikke rigtigt selv kan melde ud.
Jeg er bare rigtigt bange for at når denne nye pige oplever hvor ustabil han er, så går hun også fra ham. Og er hun bare nogenlunde normal vil der ikke gå lang tid efter fødslen af deres barn. Så står vores dreng der med etiketen: "storebror" og ved ikke hverken ud eller ind. De er blevet gravide efter få måneders hovedkuls forelskelse, og jeg tror ikke at han har vist flaget i forholdet endnu.
Kan jeg tillade mig at ignorere emnet indtil vores søn selv nævner det herhjemme. Eller skal jeg selv beslutte mig for hvad jeg skal kalde den lille ny? Og i så fald hvad? Lille søster/bror, halv lille søster/bror, pap lille søster/bror?
Hvad har I andre gjort??
Håber der er nogen der har erfaringer omend ikke samme situation.
Anmeld