Enig mor igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.206 visninger
27 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

mia1981

Er gravid med 18 dage til termin. Har i forvejen et barn fra et tidligere forhold.

Er blevet alene for en uges tid siden. Var med til at tage beslutningen... men det er jo stadig ikke sjovt.

Far vil ikke se barnet og det må jeg sige skuffer mig... men igen det bliver nok bedre end have ham rendene her 3 timer om ugen til samvær. Og nu vil han også have lavet en test på om barnet er hans.... OG DET SKAL HAN VÆRE VELKOMMEN TIL, tumpen ved godt det kun kan være ham, men man skal jo lige være på tværs... BEVARES!!!

Skal have en veninde med til fødselen, så det er ok... ikke det sammen som hvis han var der, men bedre end igenting

Det jeg er bange for er selvfølgelig at skal klare alt selv når jeg kommer hjem, MEN også hvordan det bliver at ligge på barselsafdelingen med baby alene Kan man i sådan en situation klare at se alle de andre nybagte mødre og fædre dele deres glæde om den lille nye, når man selv kun er sig selv??? Nogle der har prøvet det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Dorthe1986

mia1981 skriver:

Er gravid med 18 dage til termin. Har i forvejen et barn fra et tidligere forhold.

Er blevet alene for en uges tid siden. Var med til at tage beslutningen... men det er jo stadig ikke sjovt.

Far vil ikke se barnet og det må jeg sige skuffer mig... men igen det bliver nok bedre end have ham rendene her 3 timer om ugen til samvær. Og nu vil han også have lavet en test på om barnet er hans.... OG DET SKAL HAN VÆRE VELKOMMEN TIL, tumpen ved godt det kun kan være ham, men man skal jo lige være på tværs... BEVARES!!!

Skal have en veninde med til fødselen, så det er ok... ikke det sammen som hvis han var der, men bedre end igenting

Det jeg er bange for er selvfølgelig at skal klare alt selv når jeg kommer hjem, MEN også hvordan det bliver at ligge på barselsafdelingen med baby alene Kan man i sådan en situation klare at se alle de andre nybagte mødre og fædre dele deres glæde om den lille nye, når man selv kun er sig selv??? Nogle der har prøvet det???

Hvor er det dog træls at han skal være sådan på tværs altså... men ham om det, han får jo ikke rigtig noget ud af det kan man sige

Jeg ved desværre ikke hvordan det er når du skal være alene på barselsgangen, men tror du ikke at du får nok i den lille og slet ikke tænker på det andet

I hvert fald får du lige en stor herfra

Anmeld

18. marts 2011

BetonSlotsPrinsesserne

mia1981 skriver:

Hvis det er 2. barn du ska have, får du vel ikk lov at blive på afdelingen jo mindre der er komplikationer.

Men jeg har lagt på barselsafd alene, og synes ikke det var noget problem. Jeg havde travlt med at beundre mit eget lille barn, men synes tiden var lang fordi man ikke havde nogen at snakke med. Men det rørte mig overhovedet ikke det med andre fædre!
Det er først nu hvor hun er så stor og især når vi er i fx sommerland og man ser alt den familiehygge der er ved det.. Men ellers røre det mig ikke!...
Min mor var i øvrigt med til fødslen, og må indrømme jeg ærligt talt ikke kan forestille mig at have andre med. Så er spændt på næste gang, hvis der blir sådan én..

Kæmpe Knus til dig..

Anmeld

18. marts 2011

mia1981

Der er desværre lidt problemer med at han har forstørret nyrebækken, så tror ikke jeg kommer hjem med det samme.... Men rart at høre at det ikke er så slemt

Anmeld

18. marts 2011

merle2010

jeg lå alene på barselsgangen nogle dage, da min mand måtte blive hjemme og passe de to store.. ikke for at skræmme dig, men jeg syntes det var FORFÆRDELIGT jeg græd simpelthen hver gang min mand havde været der, og så måtte tage hjem igen.. dog fik jeg hans brugte bluse som jeg kunne ligge og putte med.. Var bare sååå ensom og ked da jeg lå der.. lå der osse i 5 dage.. Men du ved ligesom at der ikke er nogen mand der kommer og besøger dig og er der når du kommer hjem, så mon ikke det går rimelig smertefrit.. du får i hvert fald en kæmpe.... håber det kommer til at gå godt..

Anmeld

18. marts 2011

Leneur

mia1981 skriver:

Allerførst super ØV over at i er gået fra hinanden. Ikke særlig sjovt uagtet hvem der har taget beslutningen.

Da jeg fødte havde jeg min mor og 2 søstre med, som hjælpere og morfar et nervepirrende vrag ude på gangen. Super lækkert med så mange at kommandere rundt med...

Bagefter var min ene søster der de par dage vi var på barselsgangen. De sagde godt nok at det kostede 200 kr pr. dag men er aldrig blevet bonet for det. Så det kan da godt lade sig gøre at have en anden end faren med og vi så aldrig nogen af de andre nybagte der, så det var en ide til at en anden kunne være stand-in for faren.

Så vil jeg ønske dig alt muligt held og lykke med lille ny. Du hat jo allerede klaret det en gang, så kan du sagtens igen.

Anmeld

18. marts 2011

mia1981

Leneur skriver:

Allerførst super ØV over at i er gået fra hinanden. Ikke særlig sjovt uagtet hvem der har taget beslutningen.

Da jeg fødte havde jeg min mor og 2 søstre med, som hjælpere og morfar et nervepirrende vrag ude på gangen. Super lækkert med så mange at kommandere rundt med...

Bagefter var min ene søster der de par dage vi var på barselsgangen. De sagde godt nok at det kostede 200 kr pr. dag men er aldrig blevet bonet for det. Så det kan da godt lade sig gøre at have en anden end faren med og vi så aldrig nogen af de andre nybagte der, så det var en ide til at en anden kunne være stand-in for faren.

Så vil jeg ønske dig alt muligt held og lykke med lille ny. Du hat jo allerede klaret det en gang, så kan du sagtens igen.

Håber da også der kan være nogle, men kan jo heller ikke lide at spørge folk om de vil blive hele dagen.

Anmeld

19. marts 2011

N&J

mia1981 skriver:

Jeg syntes det var hårdt, ikke fordi jeg var jaloux, men fordi jeg bare ønskede at min datters far havde været der til at opleve det største øjeblik i vores alles liv.. men her måtte der ikke være fædre til overnatning, så der var vi alle helt alene med vores guldklumper, til gengæld fik jeg besøg af hele min familie og veninder - og det var rigtig dejligt, det opvejede det at han ikke var der en smule.. 

Anmeld

19. marts 2011

henh01

Det er jo svært at svare på hvis man ikke som dig har stået i lige nøjagtigt samme situation med at være alene om det. Jeg synes da heller ikke det var fedt at min mand skulle tage hjem og jeg savnede ham forfærdeligt, meeeeen i dit tilfælde vil du vel ikke savne ham som en del af dit liv, nu du var med i beslutningen.

Jeg synes det er super træls at din x har taget den beslutning, da det er "once in a livetime" at opleve sit barn blive født og han vil aldrig kunne få denne oplevelse tilbage. Jeg tror han kommer til ar ærger sig resten af sine dage hvis ikke han tager med. Det lyder som om han har været klar på beslutningen om barn indtil i gik fra hinanden og så kan man da ikke 18 dage før den lille kommer melde ud at ma ikke vil have noget med det kommende barn at gøre. Jeg kan blive så gal over at mænd så nemt kan slippe udenom ansvaret, ligeså vel jeg kan blive gal over de kvinder der fraholder fædrene at være en del af deres barn/børns liv.

Nå, men det var jo slet ikke det du spurgte om Men jeg tror, at hvis du er afklaret med ikke at skulle dele dit liv med ham - at du ikke vil skænke de andre en tanke. Og selvf vil dine veninder og familie være der og være en del af Jeres øjeblik.

Vil barnets far's familie heller ikke have noget med barnet at gøre? For hvis de vil så er der jo også dem der nok vil komme.

Anmeld

19. marts 2011

mia1981

henh01 skriver:

Det er jo svært at svare på hvis man ikke som dig har stået i lige nøjagtigt samme situation med at være alene om det. Jeg synes da heller ikke det var fedt at min mand skulle tage hjem og jeg savnede ham forfærdeligt, meeeeen i dit tilfælde vil du vel ikke savne ham som en del af dit liv, nu du var med i beslutningen.

Jeg synes det er super træls at din x har taget den beslutning, da det er "once in a livetime" at opleve sit barn blive født og han vil aldrig kunne få denne oplevelse tilbage. Jeg tror han kommer til ar ærger sig resten af sine dage hvis ikke han tager med. Det lyder som om han har været klar på beslutningen om barn indtil i gik fra hinanden og så kan man da ikke 18 dage før den lille kommer melde ud at ma ikke vil have noget med det kommende barn at gøre. Jeg kan blive så gal over at mænd så nemt kan slippe udenom ansvaret, ligeså vel jeg kan blive gal over de kvinder der fraholder fædrene at være en del af deres barn/børns liv.

Nå, men det var jo slet ikke det du spurgte om Men jeg tror, at hvis du er afklaret med ikke at skulle dele dit liv med ham - at du ikke vil skænke de andre en tanke. Og selvf vil dine veninder og familie være der og være en del af Jeres øjeblik.

Vil barnets far's familie heller ikke have noget med barnet at gøre? For hvis de vil så er der jo også dem der nok vil komme.

jo var jeg jo som sagt med til at tage beslutningen... men det var mere i et homonraseri

Vi har prøvet det før og han kommer nu ellers altid tilbage.... bare ikke denne gang, men tror at det med baby presser ham og at han bare skulle ud af det inden han kom.

Han har i forvejen en dreng på 11 år og er selv 42 år, så havde nu egentlig nok forvenetet lidt mere modenhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.