Så starter jeg (om vores "kur")

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

750 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. oktober 2008

ivfmarie

Har ikke set om der er startet en tråd andetsteds? Så nu starter jeg altså. Jeg er nemlig startet op på min kur i dag, og så kan jeg jo lige så godt få udgangspunktete skriblet ned.

Jeg tænkte at vi måske kunne blive ved med at hive denne tråd frem når der er nyt om nogens kur - så er det kun denne ene tråd de andre skal sprige over, hvis ikke de gider følge med?

Ok, here goes:

Jeg starter dags dato med projekt "få mere motion i hverdagen, og tab 6,4 kg"
Mit første delmål er at tabe to kilo inden 1. november. Jeg vil have gang i løberiet igen - mindst 2 løbeture om ugen. Derudover vil jeg så vidt muligt cykle på arbejde hver dag (2,5 km hver vej), og gå mindst én rigtig lang tur om ugen.

Jeg har faktisk være ude og løbe idag! Sammen med hunden, og lad mig lige tilføje at en kåd hvalp på et halvt år er en meget underholdende, men yderst effektiv løbemakker!
Og så har jeg egenhændigt gravet Zebraen ned - det må sgu tælle som lidt styrketræning!?

Så alt i alt må jeg sige at kurens første dag er gået meget godt.... bare nu det holder!

Nu er jeg spændt på at høre lidt fra jer andre også.

Marie - med bmi på 25,9, så jeg er pr definition overvægtig! Oh ve!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2008

bette

heehe suuuper.. som jeg skrev i det første indlæg har jeg været flittig.. så jeg er også godt igang..
og lavede spaghetti og kødsovs med en masse gulerod og pastinak i.. og imorgen er det ovnbagt rodfrugter... med et eller andet.. nam nam

skal tabe mig 5 kg for at få min dumme dælle væk eller dæller..

Anmeld

13. oktober 2008

Lise

Ok - hopper med her..

Var tidligere ved at svare Bacons indlæg, men slettede det hele igen, da jeg på en eller anden måde altid mister gejsten når jeg siger det højt. Men jeg prøver alligevel.

Mit projekt: Væk med mavedellen, og ned i de gamle bukser. Det har været et mål i meget lang tid - håber det lykkes denne gang. Aner ikke hvad jeg vejer, for bliver deprimeret af bare tanken om at stige op på vægten.
Første delmål: de nye jeans, som er ved at være lidt små i det (efter tre hotelophold med masser af mad og alkohol), skal være for store.

Idag: cyklede 11 km til og fra arbejde - altså i alt 22 km, halvdelen af dem i modvind. Jeg spiste mest salat til frokost, og jeg lod kagerne stå da der var nogen på jobbet der gav.

Så dagen idag er gået helt fint.

Anmeld

13. oktober 2008

Rasmine

Godt så.
Jeg har gået en meget laaang tur med div. børn og hund idag.
Spist 2 flødeboller (DE SMÅ), men til gengæld spist 2 gange salat og kun én gang lasagne.
Og så var jeg med til at tømme en kæmpe tallerkenfuld frugt, sammen med ungerne.

Ved ikke noget om BMI og sårn, vægten virker først i morgen.

Synes det er inspirerende at læse om hvad I andre gør, jeg får lidt mere blod på tanden!
TAK tøser!

Anmeld

13. oktober 2008

Astrid P

Første delmål hedder 7,7 kg inden 1.januar. Det er ambitiøst, men ikke umuligt!
Jeg har ikke målt mig idag, for jeg kunne ikke finde et målebånd. Men det må være et af projekterne for den næste uges tid.

Motionsmæssigt har jeg ikke være så sej idag, til gengæld er der kun blevet spist sundt, groft og grønt!

Mit mål for ugen er at nå mindst 2 gåture (a' 4 km) og 3 x motionscykel (a' 45 min). Alt derudover er bonus!

Anmeld

13. oktober 2008

linemus

Jeg er ikke blevet målt og vejet endnu - det må vente til imorgen.

Men målet er at få noget mere kondi, ikke være sådan et skravl, der har ondt over det hele, og bonus: at komme af med den gravide mave, der ikke er gravid. Jeg gætter på, at jeg gerne skulle tabe ca. 6 kg.

Jeg er begyndt at løbe. Har været afsted i dag og er startet forfra på løbeprogrammet, som jeg ellers var gået i gang med, men afbrød pga. dårlige undskyldninger. Ugens mål er at løbe mandag, onsdag og torsdag (efter programmet) og derudover, hvad jeg kan få tid/lyst til af action på min Wii fit. Det er i hvert fald det mest realistiske mål for mig. Madmæssigt bliver der vist ikke den store ændring...

Blev helt bidt af at komme i gang i dag, efter tråden i går. Tror det er super, at vi kan peppe hinanden lidt op - jeg skal i hvert fald føre :D

Anmeld

13. oktober 2008

Kaufie

Har heller ikke vejet og målt noget som helst endnu..... Er lidt bange for den tingest, der står under vasken på badeværelset....

Men altså - målet er før-graviditetsvægten - som ligger ca 5 kg under det den grimme tingest siger nu - men med lidt trimning af mavedellen og hofterne, så er jeg såmæn også pænt tilfreds. Min gulerod er at jeg skal have hevet spiralen ud når jeg når mit mål....

Idag har den stået på en masse gåen... Ned til lægen med William - med bus til Støvring, hvor der også lige blev gået 1,5 km frem og tilbage mellem transportmiddel og mine forældres arbejde. Og så gik jeg sørme også hjem fra torvet i Nr.sundby og op af bakke (pænt stejl) i rask tempo.

Men største bedrift idag er nok at holde mig helt fra usunde sager her til aften - mandag aften plejer at være min hygge-alene-aften - hvor manden spiller rollespil. Det kan det selvfølgelig stadig godt være uden usunde ting der hopper ind i munden....

Line: Er Wii fit virkelig effektiv?? Har en crosstrainer - men det er altså bare for kedeligt at stå og jokke afsted på sådan en - den larmer så meget man ikke engang kan høre tv'et.... Overvejer seriøst en Wii-Fit....

Anmeld

13. oktober 2008

Astrid P

Ja, Line... Fortæl gerne lige om den der Wii fit. Er den værd at ønske sig?

Anmeld

13. oktober 2008

linemus

Jeg har faktisk ikke prøvet den så meget at jeg kan sige om den virker, men man får i hvert fald rørt nogle muskler. Der er forskellige øvelser indenfor kategorierne yoga, muskler (har ikke prøvet dem endnu...), balance og aerobic. Mener det er dem, der er. Det gode ved den er, at det er sjovt og tiden går hurtigt. Jeg er mest til aerobic-delen, som er forskellige "lege" bl.a. step, hulahopring, jogging m.m. Nå, ja så kommer konkurrencemennesket jo også op i en, så man skal slå sine egne og andres rekorder. Yoga delen kunne godt være bedre - øvelserne er gode nok, men jeg mangler at man kan ligesom lave sit eget program, så der er en sammen hæng og man ikke skal ud og vælge den næste øvelse hele tiden.

Nå, ved ikke om det hjalp. Nu tror jeg faktisk lige jeg hopper hen på den, for jeg blev lige nødt til at tænde for at svare jer :)

Anmeld

20. oktober 2008

ivfmarie

Og så er jeg også den der fortsætter... ikke at der er det helt vilde at berette ...

Nå, men jeg var ellers rigtig dygtig i starten af ugen. Jeg løb både mandag og onsdag, gik en laaaang tur torsdag, og alle dage cyklede jeg på job. Men så kom fredag, og lørdag, og søndag!! Og så var det lissom bare spildt energi - suk...

Vægten her til morgen sagde -300 gr (i torsdags sagde den faktisk -1,3 kg, men det holdt lissom op igen )

Så der er vist lange udsigter til nyt garn - som er belønningen når de første 2 kg er røget (og bliver af i én uge!!)

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.