bille-my vågnede ved midnatstid og var underlig - hun græd ikke men ville hverken have sut eller bamse; hun sad op i sengen og klynkede og kunne ikke finde ro. jeg tager hende på armen og går mod køkkenet efter vand og på vejen begynder hun at kaste ret voldsomt op. hun var rystet bagefter og græd inderligt og længe, det var tydeligt at det havde været super ubehageligt for hende 
jeg tænker/håber nu at det var en engangsforestilling, for resten af natten forløb fredeligt og barnet stod op til sædvanlig tid i morges og var glad og sulten.
det bræk der kom op var aftensmaden, simpelthen. ufordøjet. det skulle bare op igen, af en eller anden grund. og så tænker jeg tilbage på sidste gang luca havde noget maveinfektion og kastede op, der var det helt anderledes og nærmest bare gylp; det var opkast men mere 'flydende' og havde meget mindre power på og så ikke ud til at genere hende så meget. men det skete mange gange, selv når der ikke rigtig var noget at kaste op.
altså er min (u)videnskabelige konklusion at når man har roskildesyge kaster man uhæmmet op, uanset om maden er fordøjet eller ej. men når man har spist noget man ikke kan tåle kaster man op kun én gang (ufordøjet) og kan sagtens gå i vuggestue næste dag.
nå, nu er det lykkes mig at skrive et tjuhl-langt indlæg med tvivlsomme teorier om bræk. jeg overvejede faktisk i nat om jeg ikke skulle tage et billede af herlighederne til jer, men tænkte at hvis jeg bare kom med stikord som 'cocktailpølser', 'ris' og 'gulerødder' kunne i sagtens bare se det for jer.
hvad siger i piger, er jeg langt ude? 
Anmeld