grødstart og søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

henh01

Tina&Martin skriver:

Her vækker vi madeleine for at hun får mad nok, for hun er en tnd bebs så for at hun har måltider nok om dagen får hun tilbudt en flaske kl 21/22 stykker...

Men hvis han er fin rund ville jeg hellere ikke vække ham, så har han sikkert en fin rytme.

Han vejer 9,2 og er 71 lang (hane r 4 mdr) så han mangler bestemt ikke noget. hahhaa

Men  han får MME og har et behov på 1600 ml, og i løbet af et døgn får han kun omkring 1000 ml. Men han har indtil nu fungeret fint på det og jeg håber grøden kan gøre det sidste for ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Joan ( Smallie )

Min lille pige fik også problemer med maven da hun startet på grød.

Hvis jeg var dig ville jeg starte ham op på grød til middag her i starten og så gå over til rismelsgrød da der ikke er helt så meget stivelse i. Og så kunne du jo måske give sveskegrød bagefter eller noget i grøden. Det hjalp rigtig meget her.

Hvis du giver til middag giver du ham en chance for at få lidt ro på maven inden han sove til nat men det vil stadig ligge en bund og så kunne du jo måske give velling til nat.

Anmeld

18. marts 2011

morethanperfect

Jeg ville gi grød til middag og væling til om natten Det er ik så hårdt for maven

Anmeld

18. marts 2011

morethanperfect

Joan ( Smallie ) skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg starte ham op på grød til middag her i starten og så gå over til rismelsgrød da der ikke er helt så meget stivelse i. Og så kunne du jo måske give sveskegrød bagefter eller noget i grøden. Det hjalp rigtig meget her.

Hvis du giver til middag giver du ham en chance for at få lidt ro på maven inden han sove til nat men det vil stadig ligge en bund og så kunne du jo måske give velling til nat.

Hehe 

Anmeld

18. marts 2011

2babygirls

henh01 skriver:

Han vejer 9,2 og er 71 lang (hane r 4 mdr) så han mangler bestemt ikke noget. hahhaa

Men  han får MME og har et behov på 1600 ml, og i løbet af et døgn får han kun omkring 1000 ml. Men han har indtil nu fungeret fint på det og jeg håber grøden kan gøre det sidste for ham.

Ja så tror jeg også du er dækket godt ind

Men som jeg kunne se en anden skrive, så ville jeg nok også have startet ham op til middag, og så efter noget tid startet op på nr 2 måltid til aften

Anmeld

18. marts 2011

Joan ( Smallie )

morethanperfect skriver:

Jeg ville gi grød til middag og væling til om natten Det er ik så hårdt for maven

Jah der var vi da pænt enig.

Anmeld

18. marts 2011

misslea

henh01 skriver:

Det er så meget det jeg har gjort.. hahaha Skulle være sikker på at han blev ordentlig mæt... griner, nej det var egentlig bare fordi vi var hjemme kl. 18 og der fik han bad og så grød bagefter kl. ca. 18.45 ogi seng kl. 19.30.

Må prøve at give ham aftensmad kl. 17.30 i dag.

Den første nat, hvor Wilma havde spist et reelt måltid, og ikke bare et par teskeer..... der var hun også mere urolig i løbet af natten. Men det var fkatisk kun en enkelt nat! Nu er der intet, og hun kan godt spise sådan rimelig tæt på sengetid... men hun gør det dog sjældent, da jegtænker, at jeg heller ikke selv synes, at det er SUPER fedt at sove på en fyldt mave.. heheh!! I stedet får hun lige en godnat flaske kl. 21.00!! Of spiser aftensmad ca. kl. 18.00...

Så ja.. det skader da ikke at prøve at give maden lidt før i aften..

Anmeld

18. marts 2011

henh01

Joan ( Smallie ) skriver:

Vil prøve at give manden grød til middag i stedet Tak for rådet

Anmeld

18. marts 2011

henh01

morethanperfect skriver:

Hvordan laver man vælling?

Anmeld

18. marts 2011

morethanperfect

henh01 skriver:

Hvordan laver man vælling?

Køb en æske Maizena majsstivelse (det hedder det nu..før i tiden hed det bare Maizenamel)
Æsken er gul med en majskolbe på.

Derefter tager I en lille kasserolle og putter ca 300 g vand i gryden (en hel sutteflaske fuld)
Rør 2-4 teskefulde Maizenamel ud i vandet og kog det igennem under svag varme, så det ikke brænder på.
Tykkelsen skal være som en mellemting mellem drikke cultura og yougurt.
Tilsæt evt mere vand hvis den bliver for tyk.
og kog det godt igennem et par minutter under omrøring.
Hæld vællingen over i en skål og lad den køle ned til passende temperatur for MME-tilsætningen.
Pisk herefter det kvantum MME-pulver i, som er passende for 250 g væske.
Hæld det på flaske og brug en sut med stort hul.
Vær obs på at portionen forsvinder med lynets hast, og at det ikke klumper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.