grødstart og søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.913 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

henh01

Hej tøser.

Noam har i lang tid sovet fra kl. 19.30-5-7 stykker, han begyndte at vågne og være sulten om natten, så vi besluttede at starte rigtig op på grød igår - han har før smagt kartoffel/blomkåls mos, og så har han smagt lidt grød ifm at vi har siddet med noget. I går aftes fik han noget majsgrød, blandet med MME og en masse vand at drikke dertil og han spiste overraskende meget. Herefter fik han resten af den flaske hvoraf jeg havde brugt noget til at tynde grøden op med.

Han sov kl. 19.30 som altid, men i nat var han så vågen KONSTANT, altså som i KONSTANT!

Han lavede prut 2 gange her til morgen (læs: kl. 4.45) og måske er det det der har trykket.

Hvordan sov Jeres efter grødstart? Og er der noget andet vi kan gøre for at han bliver ordentlig mæt og ikke for mæt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

2babygirls

henh01 skriver:

Hej tøser.

Noam har i lang tid sovet fra kl. 19.30-5-7 stykker, han begyndte at vågne og være sulten om natten, så vi besluttede at starte rigtig op på grød igår - han har før smagt kartoffel/blomkåls mos, og så har han smagt lidt grød ifm at vi har siddet med noget. I går aftes fik han noget majsgrød, blandet med MME og en masse vand at drikke dertil og han spiste overraskende meget. Herefter fik han resten af den flaske hvoraf jeg havde brugt noget til at tynde grøden op med.

Han sov kl. 19.30 som altid, men i nat var han så vågen KONSTANT, altså som i KONSTANT!

Han lavede prut 2 gange her til morgen (læs: kl. 4.45) og måske er det det der har trykket.

Hvordan sov Jeres efter grødstart? Og er der noget andet vi kan gøre for at han bliver ordentlig mæt og ikke for mæt?

Hvornår fik han aftensmaden???

For her sætter det stort set altid Madeleines mave igang, og hun kommer nemt at med 4 store bleer om dagen

Men ved grød start kan det godt påvirke maven negativt, så hold lige øje !!

Anmeld

18. marts 2011

misslea

henh01 skriver:

Hej tøser.

Wilma har også altid sovet rigtig fint... og der var faktisk ingen ændring, da hun begyndte på grøden... hun sov hverken mere eller mindre!

Men jeg tænker, at Noams mave måske lige skal vænne sig til den nye slags kost! Det kræver jo lidt mere af mavesen at fordøje "rigtig" mad, så måske har hans tarme arbejdet godt og grundigt i nat... hvilket gav en god gevinst (alt for)tidligt i morges...??!!!

Så mon ikke, at han snart er tilbage igen til sin gode gamle rytme??

Anmeld

18. marts 2011

henh01

Tina&Martin skriver:

Hvornår fik han aftensmaden???

For her sætter det stort set altid Madeleines mave igang, og hun kommer nemt at med 4 store bleer om dagen

Men ved grød start kan det godt påvirke maven negativt, så hold lige øje !!

Igår blev det lidt sent, der fik han aftensmad kl. 18.45 og flaske 19.15 og i seng kl. 19.30.

han får lactulose forid han hele tiden har haft problemer med maven, så tænkte også på at sætte dosis lidt op indtil det fungerede igen.

Anmeld

18. marts 2011

henh01

misslea skriver:

Wilma har også altid sovet rigtig fint... og der var faktisk ingen ændring, da hun begyndte på grøden... hun sov hverken mere eller mindre!

Men jeg tænker, at Noams mave måske lige skal vænne sig til den nye slags kost! Det kræver jo lidt mere af mavesen at fordøje "rigtig" mad, så måske har hans tarme arbejdet godt og grundigt i nat... hvilket gav en god gevinst (alt for)tidligt i morges...??!!!

Så mon ikke, at han snart er tilbage igen til sin gode gamle rytme??

Jeg håber du har ret.. Kunne det være en fordel at give ham mad tidligere så?

Anmeld

18. marts 2011

misslea

henh01 skriver:

Jeg håber du har ret.. Kunne det være en fordel at give ham mad tidligere så?

Ja - altså, jeg fik at vide, at især i starten, er det en god idé ikke at give grød/mos alt for tæt på sengetid!

Min SP forklarede, at det er ALT den mad de spiser i løbet af dagen, der gør dem mætte til natten... så man hehøver ikke at proppe dem med mad lige inden de skal sove.. heheh!!!! (ikke at jeg tror, at det er dét, du har gjort.. hihi!!

Hvor længe inden sengetid har du givet ham mad?

Anmeld

18. marts 2011

2babygirls

henh01 skriver:

Igår blev det lidt sent, der fik han aftensmad kl. 18.45 og flaske 19.15 og i seng kl. 19.30.

han får lactulose forid han hele tiden har haft problemer med maven, så tænkte også på at sætte dosis lidt op indtil det fungerede igen.

Madeleine spiser aftensmad kl 18 ca, og så putter vi hende inden kl bliver 19, så plejer hun at være kommet af med noget.

Men pas på med det laktulose, da du bare gør hans tarme en bjørnetjeneste.

Men måske han skulle tilbydes en flaske kl 21-22 stykker

Anmeld

18. marts 2011

henh01

misslea skriver:

Ja - altså, jeg fik at vide, at især i starten, er det en god idé ikke at give grød/mos alt for tæt på sengetid!

Min SP forklarede, at det er ALT den mad de spiser i løbet af dagen, der gør dem mætte til natten... så man hehøver ikke at proppe dem med mad lige inden de skal sove.. heheh!!!! (ikke at jeg tror, at det er dét, du har gjort.. hihi!!

Hvor længe inden sengetid har du givet ham mad?

Det er så meget det jeg har gjort.. hahaha Skulle være sikker på at han blev ordentlig mæt... griner, nej det var egentlig bare fordi vi var hjemme kl. 18 og der fik han bad og så grød bagefter kl. ca. 18.45 ogi seng kl. 19.30.

Må prøve at give ham aftensmad kl. 17.30 i dag.

Anmeld

18. marts 2011

henh01

Tina&Martin skriver:

Madeleine spiser aftensmad kl 18 ca, og så putter vi hende inden kl bliver 19, så plejer hun at være kommet af med noget.

Men pas på med det laktulose, da du bare gør hans tarme en bjørnetjeneste.

Men måske han skulle tilbydes en flaske kl 21-22 stykker

lacktulose er det mindst skadelige afførringsmiddel da det kun tilfører afførringen væske. Derfor gør ikke tarmene slappe.

Han har ikke før haft brug for den flaske og synes det er synd at vække ham når han sover... åhh et dilemma.

Anmeld

18. marts 2011

2babygirls

henh01 skriver:

lacktulose er det mindst skadelige afførringsmiddel da det kun tilfører afførringen væske. Derfor gør ikke tarmene slappe.

Han har ikke før haft brug for den flaske og synes det er synd at vække ham når han sover... åhh et dilemma.

Her vækker vi madeleine for at hun får mad nok, for hun er en tnd bebs så for at hun har måltider nok om dagen får hun tilbudt en flaske kl 21/22 stykker...

Men hvis han er fin rund ville jeg hellere ikke vække ham, så har han sikkert en fin rytme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.