de der brune pletter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

SussieThyssen skriver:

Jeg vil mene du skal en tur til lægen min ven.
Du kan have fået en virus i huden eller, der kan være noget med stofskiftet eller hormonballancen...men du skal ikke overse det længere.

Kærligst
Sussie

Lyder til at I flere der giver manden ret... 

Hm... 

Er det ikke pinligt at ringe igen i morgen, når jeg har snakket med dem idag for at få fornyet en recept? 

Tænker bare at de tænker, at de pletter var der jo også igår - så hvorfor sagde hun intet der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Lisbeth85

Mor til Frederic skriver:

Hm... 

Er det ikke pinligt at ringe igen i morgen, når jeg har snakket med dem idag for at få fornyet en recept? 

Tænker bare at de tænker, at de pletter var der jo også igår - så hvorfor sagde hun intet der?

Jeg tror ikke de skænker det en tanke! Du får intet ud af at vente, så af sted med dig i morgen

Anmeld

17. marts 2011

Lisbeth85 skriver:

Jeg tror ikke de skænker det en tanke! Du får intet ud af at vente, så af sted med dig i morgen

panik...

Hm, godt jeg har fri i morgen - har dog ingen bil, da det er manden der har den i morgen på arbejde. han møder 6-14...

Læste lige på netdokter, at de fjerne nogle kirugisk... Det må da gøre nuller naller, den ene store der er 4 mm i tykkelse ud fra huden - sidder i arm hulen. Og den største sidder omme i baghovedet... 

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

stopped med at tage sol da jeg blev gravid og det er jo ved at være laaang tid siden nu...

Og har aldrig taget p piller...

Har tænkt på om der er noget på min mors side, men de er alle døde og har været det de sidste 7-8 år.  Så aner bare intet. 

Min hjerne skal helst være 210% sikker på at der er en grund til at gå til lægen, så jeg ikke bare tager deres tid for ingenting..

Må indrømme at det er ret mærkeligt at 'kunne følge med dem'. De kan side med ½ cm mellemrum og 1 mdr senere er der så mange på samme lille område at det ligner en stor plet. 

Men nok også fordi jeg tænker; det er nok ingenting, for kræft syge taber sig helt uhæmmet - bliver dårlige osv. Hvilket ikke passer på mig, så har tænkt - det er nok bare de skide hormoner der bliver ved med at drille med at producere flere pletter...

Du bliver altså nødt til at glemme alt det med om du er til besvær og at det er pinligt at ringe til lægen 2 dage i træk osv. Lægen er til for at hjælpe!!

Og så vil jeg absolut ikke male fanden på væggen, men du bliver nødt til at tage det seriøst!

Jeg havde et enkelt modersmærke på min mave som kløede rigtig meget og blev større. Jeg udskød det i lang tid, men gik til sidst til lægen. Lægen kunne straks se at det var meget celleaktivitet og sendte mig akut til en hudlæge. Hudlægen besluttede sig for at fjerne måde modermærke og huden omkring og sende til analyse. Et par dage efter fik jeg svaret, at der ikke var kræft i, men at cellerne var ved at omdanne sig til kræftceller. Så han sagde at det var lige på et hængende hår at jeg har fået det fjernet!!! 

Og jeg var altså også stoppet med at tage sol flere år før, men det er ikke ens betydende med at man kan vide sig sikker!

Mht til det med at kræftsyge taber sig osv. så er det jo altså oftest behandlingen, der gør dem "syge". 

Men som sagt, jeg siger ikke at du helt sikkert har kræft eller noget som helst i den retning. Har bare lært at det helt klart er bedre at gå til lægen en gang for meget!!

Held og lykke med det 

Anmeld

17. marts 2011

tine1985 skriver:

Du bliver altså nødt til at glemme alt det med om du er til besvær og at det er pinligt at ringe til lægen 2 dage i træk osv. Lægen er til for at hjælpe!!

Og så vil jeg absolut ikke male fanden på væggen, men du bliver nødt til at tage det seriøst!

Jeg havde et enkelt modersmærke på min mave som kløede rigtig meget og blev større. Jeg udskød det i lang tid, men gik til sidst til lægen. Lægen kunne straks se at det var meget celleaktivitet og sendte mig akut til en hudlæge. Hudlægen besluttede sig for at fjerne måde modermærke og huden omkring og sende til analyse. Et par dage efter fik jeg svaret, at der ikke var kræft i, men at cellerne var ved at omdanne sig til kræftceller. Så han sagde at det var lige på et hængende hår at jeg har fået det fjernet!!! 

Og jeg var altså også stoppet med at tage sol flere år før, men det er ikke ens betydende med at man kan vide sig sikker!

Mht til det med at kræftsyge taber sig osv. så er det jo altså oftest behandlingen, der gør dem "syge". 

Men som sagt, jeg siger ikke at du helt sikkert har kræft eller noget som helst i den retning. Har bare lært at det helt klart er bedre at gå til lægen en gang for meget!!

Held og lykke med det 

ja. må nok hellere ringe i morgen...

Havde den ene dag været ude at hente en bil med knuste ruder, så tænkte at det blot var en glasskår der var gået igennem bukserne - da det var lige på ballen...

Nogle dage efter klør det stadig og kigger lige efter om der var noget... Jo tak et stk nærmest sort mærke på 1*1 cm... 

igår var det en omme på ryggen, som jeg igen slog hen med at det nok var elastik'en i min sports bh der drilled. Men nej -atter et mærke i vækst.

Anmeld

17. marts 2011

tine1985

ja. må nok hellere ringe i morgen...

Havde den ene dag været ude at hente en bil med knuste ruder, så tænkte at det blot var en glasskår der var gået igennem bukserne - da det var lige på ballen...

Nogle dage efter klør det stadig og kigger lige efter om der var noget... Jo tak et stk nærmest sort mærke på 1*1 cm... 

igår var det en omme på ryggen, som jeg igen slog hen med at det nok var elastik'en i min sports bh der drilled. Men nej -atter et mærke i vækst.

Synes godt nok det lyder lidt suspekt  Det kan jo selvfølgelig være alt muligt, men det er bestemt godt at du lader lægen vurdere det. Håber du kommer med en update !

Anmeld

17. marts 2011

Mille83

Det lyder ret bekymrende i mine øre.

Få ringet til den læge hvis du ikke allerede har gjort det, de er ligeglade med om du har ringet dagen før (de kan sikkert nok ikke huske det)

I mine øre lyder det også som modermærkskræft, så håber dine alarmklokker ringer lidt mere nu.

Pøj pøj med det

Anmeld

17. marts 2011

tine1985 skriver:

Synes godt nok det lyder lidt suspekt  Det kan jo selvfølgelig være alt muligt, men det er bestemt godt at du lader lægen vurdere det. Håber du kommer med en update !

har nok længe skudt det  i baggrunden, men når de begynder at komme på hænder - fødder og i ansigtet er det ikke sjovt længere...

Skal nok give en update...

Anmeld

17. marts 2011

Mille83 skriver:

Det lyder ret bekymrende i mine øre.

Få ringet til den læge hvis du ikke allerede har gjort det, de er ligeglade med om du har ringet dagen før (de kan sikkert nok ikke huske det)

I mine øre lyder det også som modermærkskræft, så håber dine alarmklokker ringer lidt mere nu.

Pøj pøj med det

jo har været inde på netdokter og læse om det...

Ikke noget der hidser mig vildt op, tager det som det kommer. 

Men kan da godt se at deres beskrivelser af mærker er stort set lig med mine, både farver - str - kløe mm. 

Anmeld

17. marts 2011

SussieThyssen

Hm... 

Jeg tror slet ikke de husker at du ringede i går.
Så se at få det gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.