de der brune pletter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.096 visninger
54 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

For omkring 1½ år siden opretted jeg det samme emne, hvor de fleste svar var det var helt normal efter fødsel og at de ville komme pga den der hormon'el forandring.. 

Men nu er manden ved at sparke mig bag i for at få tid ved lægen.

1. der kommer konstant nye til.

2. de skifter farve og bliver større; mange nu hel kul sorte - andre sorte med lysbrun yderkant - andre meget mørke med rød yderkant.

3. en del klør, hvor jeg tror det er et mygstik og kigger så i spejlet og ser det er endnu en plet der klør.

4. Er oppe på ca. 6 stykker der vokser ud af, lige som vorter agtig. Hvor 2 sidder i hovedbunden og tit går hul på pga de vokser ud fra kroppen. De bløder som en 'søren'...

5. og en del andre igen der 'blot' er vokset 1-1½ mm ud fra huden.

Har ikke selv været ved lægen siden 8 ugers undersøgelsen og vores dreng er idag 2½ år.

Er det bare stadig hormonerne, eller skal tage mig sammen og ringe til lægen? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Mikkel's mor <3

Jeg vil nok give din mand ret, tror det vil være en rigtig god idé lige at tage et smut til lægen.
har aldrig hørt om pigmenttering (staves?!) på den måde.

Anmeld

17. marts 2011

Kamulla

AFSTED til lægen med dig... man danner hele tiden nye modermærker eller skønhedspletter eller hvad vin kalder dem for.. men dem du beskriver der blinker der i mit hoved MODERMÆRKE KRÆFT.. afsted afsted og det kan kun gå for langsomt.. håber sku min alarm klokke bare er lidt sensitiv.. og det er noget harmløst

knus

Anmeld

17. marts 2011

sweet

Mor til Frederic skriver:

For omkring 1½ år siden opretted jeg det samme emne, hvor de fleste svar var det var helt normal efter fødsel og at de ville komme pga den der hormon'el forandring.. 

2. de skifter farve og bliver større; mange nu hel kul sorte - andre sorte med lysbrun yderkant - andre meget mørke med rød yderkant.

3. en del klør, hvor jeg tror det er et mygstik og kigger så i spejlet og ser det er endnu en plet der klør.

4. Er oppe på ca. 6 stykker der vokser ud af, lige som vorter agtig. Hvor 2 sidder i hovedbunden og tit går hul på pga de vokser ud fra kroppen. De bløder som en 'søren'...

Har ikke selv været ved lægen siden 8 ugers undersøgelsen og vores dreng er idag 2½ år.

jeg ville nok ringe til lægen...

Anmeld

17. marts 2011

Lillefe

Sallisørøver skriver:

AFSTED til lægen med dig... man danner hele tiden nye modermærker eller skønhedspletter eller hvad vin kalder dem for.. men dem du beskriver der blinker der i mit hoved MODERMÆRKE KRÆFT.. afsted afsted og det kan kun gå for langsomt.. håber sku min alarm klokke bare er lidt sensitiv.. og det er noget harmløst

knus

også lidt min tanke..

Anmeld

17. marts 2011

Jennifer skriver:

Jeg vil nok give din mand ret, tror det vil være en rigtig god idé lige at tage et smut til lægen.
har aldrig hørt om pigmenttering (staves?!) på den måde.

Snakked med lægen idag, da jeg skulle have fornyet frederic's recept og fik bestilt tid til hans 3 års undersøgelse den 5 sep, for regned da ikke med vi skulle ses inden da...

Men måske jeg skulle krybe til korset og snakked med dem igen, kan jo beskrive dem som jeg har gjort herinde - så må de bedømme om det værd at jeg kommer derind...

Kan ikke li at gå til lægen, ser gerne tiden an først... 

Trætheden har jeg hele tiden sagt skyldtes mine skæve arbejdstider. 

Anmeld

17. marts 2011

SussieThyssen

Jeg vil mene du skal en tur til lægen min ven.
Du kan have fået en virus i huden eller, der kan være noget med stofskiftet eller hormonballancen...men du skal ikke overse det længere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. marts 2011

Sallisørøver skriver:

knus

stopped med at tage sol da jeg blev gravid og det er jo ved at være laaang tid siden nu...

Og har aldrig taget p piller...

Har tænkt på om der er noget på min mors side, men de er alle døde og har været det de sidste 7-8 år.  Så aner bare intet. 

Min hjerne skal helst være 210% sikker på at der er en grund til at gå til lægen, så jeg ikke bare tager deres tid for ingenting..

Må indrømme at det er ret mærkeligt at 'kunne følge med dem'. De kan side med ½ cm mellemrum og 1 mdr senere er der så mange på samme lille område at det ligner en stor plet. 

Men nok også fordi jeg tænker; det er nok ingenting, for kræft syge taber sig helt uhæmmet - bliver dårlige osv. Hvilket ikke passer på mig, så har tænkt - det er nok bare de skide hormoner der bliver ved med at drille med at producere flere pletter...

Anmeld

17. marts 2011

sweet skriver:

jeg ville nok ringe til lægen...

det må jeg gøre...

Anmeld

17. marts 2011

sweet

det må jeg gøre...

så er du da på den sikre side

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.