Igen igen om grød, sorry :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.512 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

TineA

Men I er bare så gode til at give gode råd og svarHvornår startede I med at gøre grøden og mosen grovere? Altså William er nu 6 1/2 måned og får 2 måltider dagligt, frokost grød og aftensmad er grøntsagsmos. Han har fået grød/mos dagligt i 7 ugers tid nu og han kan uden problemer spise med ske og så tænker jeg, at det må være tid til at gøre det grovere nu.Hvordan gjorde I det? Jeg lavet nu grød på majs- boghvede eller rismel og så tænker jeg, at jeg kan begynde at lave det på flager nu. Og mosen vil jeg så mose med gaffel i stedet for at blende det.Hvordan ville I gøre?På forhånd tak,- Tine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Zeus

W.. skriver:

Men I er bare så gode til at give gode råd og svarHvornår startede I med at gøre grøden og mosen grovere? Altså William er nu 6 1/2 måned og får 2 måltider dagligt, frokost grød og aftensmad er grøntsagsmos. Han har fået grød/mos dagligt i 7 ugers tid nu og han kan uden problemer spise med ske og så tænker jeg, at det må være tid til at gøre det grovere nu.Hvordan gjorde I det? Jeg lavet nu grød på majs- boghvede eller rismel og så tænker jeg, at jeg kan begynde at lave det på flager nu. Og mosen vil jeg så mose med gaffel i stedet for at blende det.Hvordan ville I gøre?På forhånd tak,- Tine

Jeg snakkede lige med min sp om det her til formiddag, fordi vi har givet hende det siden d.1, og hun mente, at jeg godt kunne nøjes med at mose det med en gaffel nu. Gulerødder skulle stadig igennem sien, men resten skulle bare med gafflen.. Og hvis jeg ville tilbyde hende grød igen om en uges tid, så var det også fint med flager denne gang

Anmeld

17. marts 2011

2babygirls

Hej Tina

Madeleine er 5 mdr og har spist grød/mos i en måned.

Men allerede nu spiser hun med stor velbehag "klumper"
de er ikke voldsomme, men nok til at hendes tunge kan føle på det.
Hun er også mest til Hirsegrøden, så overvejer det der Quinua som ligner små frø.

Så tror bare du skal kaste dig ud i det og hjælpe h*n med at kunne lide det, hvis h*n ser sjov ud i ansigtet når det kommer ind.

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

W.. skriver:

Du kan roligt gøre den grovere. Laura smagte kødsovs, og spiste fint rugbrødshapsere, da hun var 6½ md. og hun startede først med grød, da hun var 5 mdr.

Anmeld

17. marts 2011

LinLin

Jeg har kun most kartoffelmos og grøntsager med en gaffel - og han startede med det da han lige var blevet 5 mdr

Nu er han 6 mdr og spiser havregrød og har også prøvet øllebrød ( i går )

Tænker vi i denne eller næste uge prøver med rugbrød/bondebrød!

Anmeld

17. marts 2011

TineA

Baagøe skriver:

Du kan roligt gøre den grovere. Laura smagte kødsovs, og spiste fint rugbrødshapsere, da hun var 6½ md. og hun startede først med grød, da hun var 5 mdr.

Uh, det lyder godt Så vil jeg forsøge mig frem med det fra i morgen Men jeg er jo bare bange for, at han får det galt i halsen

SP sagde også, at jeg skulle prøve at gøre mosen ere smagfuld, eksempelvis med noget pesto eller karry - har du nogle erfaringer her?

Anmeld

17. marts 2011

Skouboe

W.. skriver:

Uh, det lyder godt Så vil jeg forsøge mig frem med det fra i morgen Men jeg er jo bare bange for, at han får det galt i halsen

SP sagde også, at jeg skulle prøve at gøre mosen ere smagfuld, eksempelvis med noget pesto eller karry - har du nogle erfaringer her?

Sovs...

Begge mine tøser er helt eksede for en god sovs... så nu hvor ungerne begge får "rigtig" mad, får vi væsentligt mere sovs end før

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

Hvis du stille og roligt gør mos og grød tykkere og grovere, vænnes han gradvist til det og så skulle der ingen problemer være Hvad angår smagen, kan du med fordel give ham lidt af sovsen - kødsovs, i gryderetter, osv. for så får han smagen den vej og bliver samtidig vænnet til at spise det samme som jer. Du kan evt. blende lidt af kødet og komme det i mosen og gradvist gøre det grovere. Jeg skar kødet ud i bittesmå stykker.

Du kan også servere fisk for ham. Jeg kogte fisken med kartofler og grøntsager, og så moste jeg den ud med kartofler og grøntsager... Fisk er godt til de små

Forøvrigt ville jeg slet ikke blende mosen, for jeg har altid kun most med en gaffel

Anmeld

17. marts 2011

TineA

Skouboe skriver:

Sovs...

Begge mine tøser er helt eksede for en god sovs... så nu hvor ungerne begge får "rigtig" mad, får vi væsentligt mere sovs end før

Men vi spiser aldrig sovs. Jeg ved slet ikke hvordan man skal håndtere en sovs

Anmeld

17. marts 2011

TineA

Baagøe skriver:

Hvis du stille og roligt gør mos og grød tykkere og grovere, vænnes han gradvist til det og så skulle der ingen problemer være Hvad angår smagen, kan du med fordel give ham lidt af sovsen - kødsovs, i gryderetter, osv. for så får han smagen den vej og bliver samtidig vænnet til at spise det samme som jer. Du kan evt. blende lidt af kødet og komme det i mosen og gradvist gøre det grovere. Jeg skar kødet ud i bittesmå stykker.

Du kan også servere fisk for ham. Jeg kogte fisken med kartofler og grøntsager, og så moste jeg den ud med kartofler og grøntsager... Fisk er godt til de små

Forøvrigt ville jeg slet ikke blende mosen, for jeg har altid kun most med en gaffel

Uh, det lyder allerede lidt besværligt Men jeg må prøve mig frem.. Hvilken fisk bruger du til at koge med grønt?

Jeg laver mos til en uge ad gangen, fryser blomkål/gulerodmos og blomkål/broccoli/gulerodsmos ned og tager bare en op hver morgen, det er da nemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.