Jeg har født 2 gigaunger uden nogen smertelindring, for det havde jeg slet ikke tid til.
Ondt...ja vel gør det ondt.
Jeg tror det er i filmen Junior at en siger til en mand, at hvis han vil vide hvor ondt det gør at føde et barn, så tag overlæben og kræng den hen over hovedet og ned i nakken 
Men, spørg til side...der findes smerter der er værre, og jeg vil nu sige, at jeg ti gange hellere vil føde et barn end at have tandpine.
Tandpine sidder i hovedet, og for mig er smerter i hovedet, det værste, der findes.
Presseveer er fede, de egentligt aldrig gjort ondt..tror jeg 
For de fortætter energien helt enormt ned til musklerne, der skal presse barnet ud, men de gør ondt hvis man ikke må presse, men ikke ondt på samme måde som veerne i slutningen af udvidelsesfasen..og de gør ondt ja.
Men kroppen er jo forunderlig, for slapper man af, og arbejder med veerne, så kan man få en utrolig positiv oplevelse ud af det, fordi man fornemmer sin krop som et fantastisk stykke maskineri, der arbejder helt på egen hånd.
Som en skrev, man kan næsten få en ud af kroppen-oplevelse, og se hvordan naturen har sin egen forunderlige mekanik.
Så slap du bare af, og tag den med ro, at du lige nu er temmeligt bange, er helt normalt, fordi du slet ikke er parat til at føde, når først tiden nærmer sig, så vil man egentligt gerne bare have det overstået, og kroppen frigør nogle hormoner, der er med til at forberede en mentalt, så man ikke er nær så bekymret.

Kærligst
Sussie
Anmeld