Mutti2B skriver:
Jeg har tit spekuleret over om der er en sammenhæng mellem din fødselsvægt, din mands fødselsvægt og jeres barns fødselsvægt.
Jeg vejede kun 2800g da jeg blev født og har derfor egentlig altid regnet med at jeg nok også ville føde små babyer. Men den anden dag fortalte kæresten så at han vejede... og hold nu fast... 5800g da han blev født
. WTF? Han blev også født ved kejsersnit, men det er jo helt vildt. Jeg kan fandme da ikke skyde så stor en unge ud 
Så nu bliver jeg nødt til at høre jer ad. Kan jeg nu forvente at vores baby bliver en kæmpe, hvis vi får børn sammen eller er det moderens fødselsvægt man hælder til? Eller er det tilfældigheder? Store fædre = store drengebørn og små mødre=små pigebørn?
Hvad er jeres erfaringer?
Din fødselsvægt?
Din mands fødselsvægt?
Jeres barns fødselsvægt (og køn)?
Ehm jeg ved ikke helt om vi kan tælle med 
Min bror vejede 2700g og 48 cm. født til termin, hans 3 børn vejede ca. 3300g.
Jeg vejede 2100g og målte 46 cm. født til termin.
Far. omkring 3800g og 54 cm.
Min datter vejede 1395g og målte 38 cm. født 6 uger før termin( pga. IGUR)
Da jeg havde født, blev min moderkage, som kun vejede 190g sendt til biopsi, hvor der blev fundet en del blodpropper, de formoder jeg har arvet denne "defekt" som gør, at vi altså min mor og jeg danner bp under graviditet og derfor både min mor og jeg har fået små børn, og min datter vil formodenligt gøre det samme, når og hvis hun får børn 
Anmeld