Mors fødselsvægt eller fars fødselsvægt = babys fødselsvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

SiLiMiMa

altså her passer det meget godt...

både min bror og mig vejede 2950 ved fødslen og min mand vejede ca 3100 og alle mine 4 børn har vejet omtrent det samme - mellem 2755g og 3200g.

heise

PS mine brors børn vejede noget mere omkring 3600 - ved så ikke hvad min svigerinde vejede da hun blev født.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mutti2B skriver:

Jeg har tit spekuleret over om der er en sammenhæng mellem din fødselsvægt, din mands fødselsvægt og jeres barns fødselsvægt.

Jeg vejede kun 2800g da jeg blev født og har derfor egentlig altid regnet med at jeg nok også ville føde små babyer. Men den anden dag fortalte kæresten så at han vejede... og hold nu fast... 5800g da han blev født . WTF? Han blev også født ved kejsersnit, men det er jo helt vildt. Jeg kan fandme da ikke skyde så stor en unge ud

Så nu bliver jeg nødt til at høre jer ad. Kan jeg nu forvente at vores baby bliver en kæmpe, hvis vi får børn sammen eller er det moderens fødselsvægt man hælder til? Eller er det tilfældigheder? Store fædre = store drengebørn og små mødre=små pigebørn?

Hvad er jeres erfaringer?

Din fødselsvægt?

Din mands fødselsvægt?

Jeres barns fødselsvægt (og køn)?

Vores baby er ikke født endnu.

Min kæreste vejede 2900 og var 50cm

Jeg vejede 3200 og var 51

Så mon ikke vores baby bliver en bette en

Anmeld

16. marts 2011

Sara.

Jeg vejede 2800 og er født et par dage efter termin...

min mand 4 kg blevc født til termin

Min pige blev født en uge efter termin og vejede 3680

Min søn 2 uger efter termin og vejede 3460

Anmeld

16. marts 2011

Nemesis

hmm her har de ikke været i nærheden af fars fødselsvægt..

Jeg  1785kg fuldbåren og fin

Far, der er to,. hhv, 3800 og 4200..

Børnene_

2460 kg, 2180, og 2980 kg-

:-) Sisse

Anmeld

16. marts 2011

wiebking

TbCp skriver:

OH NO!!!! er det bevist???

Hilsen Tina.... der fejler alt!

Det var beskeden jeg fik..

Tror nu det passer meget godt, da jeg også har arvet min mor´s heldbred... eller mangel på samme..

Anmeld

16. marts 2011

TbCp

wiebking skriver:

Det var beskeden jeg fik..

Tror nu det passer meget godt, da jeg også har arvet min mor´s heldbred... eller mangel på samme..

Hæh... håber dog lidt det ikke passer... det ville være SÅ synd for min datter

Anmeld

16. marts 2011

celkt

hehe...

hos os er det i hvert fald generne der spiller ind...

jeg vejede ca 4500, min søster 5000 og min bror 5800. Mine børn har vejet 5350, og så vejede nummer 2 og 3 4200 g, men de er begge to leveret 10 dage før termin. Og deres fædre, er altså født ret normalvægtige, omkring 4 kg.

Nu er jeg den eneste der har fået børn af mine søskende og jeg, men mon dog ikke min søster også leverer børn omkring 4500...

Anmeld

16. marts 2011

Mutti2B

AnneBJ skriver:

Puha, sikke en basse din kæreste var...! 

Jeg vejede 2100 og min kæreste 3600. Jeg er 4 dage fra termin, og vores baby er skønnet til 3100... Om det holder stik må tiden jo vise, men det er da indtil videre et flot gennemsnit.. Glæder mig til at se nogle svar, om der er hold i hypotesen!

Ja, han var en ordenlig sumobryder. Kan slet ikke overskue det hvis vores børn bliver lige så store for jeg er kun 160 og vejer 53 

Anmeld

16. marts 2011

Mutti2B

wiebking skriver:

Jeg fik faktisk svar på det spørgsmål i går, da jeg var til tjek på fødegangen... og det er farens fødseslvægt, der som regl bestemmer vægten på babyen... og så er det morens heldbred/sundhed, som baby arver ved fødslen...

OOOh, noooo

Anmeld

16. marts 2011

2babygirls

Mutti2B skriver:

Jeg har tit spekuleret over om der er en sammenhæng mellem din fødselsvægt, din mands fødselsvægt og jeres barns fødselsvægt.

Jeg vejede kun 2800g da jeg blev født og har derfor egentlig altid regnet med at jeg nok også ville føde små babyer. Men den anden dag fortalte kæresten så at han vejede... og hold nu fast... 5800g da han blev født . WTF? Han blev også født ved kejsersnit, men det er jo helt vildt. Jeg kan fandme da ikke skyde så stor en unge ud

Så nu bliver jeg nødt til at høre jer ad. Kan jeg nu forvente at vores baby bliver en kæmpe, hvis vi får børn sammen eller er det moderens fødselsvægt man hælder til? Eller er det tilfældigheder? Store fædre = store drengebørn og små mødre=små pigebørn?

Hvad er jeres erfaringer?

Din fødselsvægt?

Din mands fødselsvægt?

Jeres barns fødselsvægt (og køn)?

Jeg tror jeg vejede omkring 3600g og Martin vejede 4500g.

Gik 5 dage over tid og Madeleine vejede 3900...

Så en mellemting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.