Mors fødselsvægt eller fars fødselsvægt = babys fødselsvægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.167 visninger
25 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Mutti2B

Jeg har tit spekuleret over om der er en sammenhæng mellem din fødselsvægt, din mands fødselsvægt og jeres barns fødselsvægt.

Jeg vejede kun 2800g da jeg blev født og har derfor egentlig altid regnet med at jeg nok også ville føde små babyer. Men den anden dag fortalte kæresten så at han vejede... og hold nu fast... 5800g da han blev født . WTF? Han blev også født ved kejsersnit, men det er jo helt vildt. Jeg kan fandme da ikke skyde så stor en unge ud

Så nu bliver jeg nødt til at høre jer ad. Kan jeg nu forvente at vores baby bliver en kæmpe, hvis vi får børn sammen eller er det moderens fødselsvægt man hælder til? Eller er det tilfældigheder? Store fædre = store drengebørn og små mødre=små pigebørn?

Hvad er jeres erfaringer?

Din fødselsvægt?

Din mands fødselsvægt?

Jeres barns fødselsvægt (og køn)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

AnneBJ

Puha, sikke en basse din kæreste var...! 

Jeg vejede 2100 og min kæreste 3600. Jeg er 4 dage fra termin, og vores baby er skønnet til 3100... Om det holder stik må tiden jo vise, men det er da indtil videre et flot gennemsnit.. Glæder mig til at se nogle svar, om der er hold i hypotesen!

Anmeld

16. marts 2011

B&J

Jeg vejede 2850g

Min kæreste vejede 3200g

og vores dreng vejede 2810g kom ud 9dage før tid

Anmeld

16. marts 2011

Henriette1973

Jeg deltog under min graviditet i et projekt for overvægtige og hvor store børn der kommer ud.

Selv er jeg overbevist om at det mere hænger sammen med mors og fars egen fødselsvægt.

Jeg vejede 3500 og mener at min mand vejede 3550. Vores datter kom 12 dage overtiden og vejede 3720, hvilket passer godt nok overens

Henriette

Anmeld

16. marts 2011

Stéphanie

Mutti2B skriver:

Jeg har tit spekuleret over om der er en sammenhæng mellem din fødselsvægt, din mands fødselsvægt og jeres barns fødselsvægt.

Jeg vejede kun 2800g da jeg blev født og har derfor egentlig altid regnet med at jeg nok også ville føde små babyer. Men den anden dag fortalte kæresten så at han vejede... og hold nu fast... 5800g da han blev født . WTF? Han blev også født ved kejsersnit, men det er jo helt vildt. Jeg kan fandme da ikke skyde så stor en unge ud

Så nu bliver jeg nødt til at høre jer ad. Kan jeg nu forvente at vores baby bliver en kæmpe, hvis vi får børn sammen eller er det moderens fødselsvægt man hælder til? Eller er det tilfældigheder? Store fædre = store drengebørn og små mødre=små pigebørn?

Hvad er jeres erfaringer?

Din fødselsvægt?

Din mands fødselsvægt?

Jeres barns fødselsvægt (og køn)?

Jeg vejede 4990g manden vejede 3400g og datteren vejede 2530g..

Hun er så født et par uger før termin, men tror ikke hun var blevet MEGET større alligevel..

Anmeld

16. marts 2011

Mka

Hejsa.

Min kærestede vejede 3400, Sviger gik 5 dage over tid.

Jeg vejede 4070, min mor gik 20 dage over.

Vores datter vejede 3515, jeg gik 10 dage over.

Anmeld

16. marts 2011

wiebking

Jeg fik faktisk svar på det spørgsmål i går, da jeg var til tjek på fødegangen... og det er farens fødseslvægt, der som regl bestemmer vægten på babyen... og så er det morens heldbred/sundhed, som baby arver ved fødslen...

Anmeld

16. marts 2011

TbCp

jeg vejede 4300g... måske endda lidt mere og min mand lå på omkring 3600-3800...

vores datter vejede 2670g... 5 uger før termin

Anmeld

16. marts 2011

TbCp

wiebking skriver:

Jeg fik faktisk svar på det spørgsmål i går, da jeg var til tjek på fødegangen... og det er farens fødseslvægt, der som regl bestemmer vægten på babyen... og så er det morens heldbred/sundhed, som baby arver ved fødslen...

OH NO!!!! er det bevist???

Hilsen Tina.... der fejler alt!

Anmeld

16. marts 2011

FrkLarsen

Din fødselsvægt: 2540g 

Din mands fødselsvægt: 3600g 

Jeres barns fødselsvægt (og køn): Pige og 3000g  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.