Babysvømning og omklædning- how to?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Mor-til-asta-09

Mettemus skriver:

Jeg har nu tilmeldt vores lille trold babysvømning, og kom så til at tænke på hvordan det foregår. Altså ikke selve svømningen, men hvordan klarer man lige omklædningen med sådan en lille størrelse - er der et sted man kan parkere ham mens mor/far bader og gør sig klar til at komme i bassinet?

DUMT spørgsmål fra novice-svømme-mor

Her hvor jeg bor, er der en masse små badekar, og en stor kravlegård hvor man kan "parkere" børnene imens man bader.. hehe.. Men jeg vænnede mig hurtigt til bare at skylle mig, også tage et langt bad når jeg kom hjem hvor jeg så vaskede hår osv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

roenlund

Mettemus skriver:

Jeg gjorde som du sagde og ringede derind - tænkte at det jo i virkeligheden ikke hjalp meget at vide hvordan andre svømmehaller så ud når det nu var min egent jeg skulle vide noget om (fjollet at oprette et indlæg i første omgang, I know!).

Så nu er jeg da blevet klogere

Hvad fandt du så ud af???

Anmeld

16. marts 2011

Isabella_mor

Mettemus skriver:

Hvordan gør du det så? Ligger han på gulvet mens du selv hopper i svømme suit eller sidder han på din hofte? Det er da lige til at komme til skade af.... Hmmm...

Håber det er smartere der hvor vi har meldt ham til - ellers er 1000 kr for en halv sæson godt nok mange penge

hvor skal du gå???

Anmeld

17. marts 2011

Mettemus

roenlund skriver:

Hvad fandt du så ud af???

Der er puslefasciliteter, men ikke kravlegård. Tror jeg tager ham med i autostolen, så kan han sidde der indtil jeg er færdig, så han ikke når at blive alt for kold inden han skal i baljen.

Er lidt spændt på hvordan jeg får det kringlet

Anmeld

17. marts 2011

Mettemus

isabellamor skriver:

hvor skal du gå???

PP Ørumsgade i Århus C - kender du det?

Anmeld

17. marts 2011

VIPpigen

Her i Vejle er det total problematisk. Men efter at have set de andre dernede så går det bare lidt nemmere. Så jeg klæder mig selv af, og baby hun får lov til at beholde bleen på. Bliver lagt på en puslepude på gulvet lidt væk fra bruseren. Og så smutter jeg ind under bruseren og bliver færdig vasket, hopper i badedragt osv. Så tager jeg bleen af hende, tager hende med ind i brusebadet og får hende vasket godt. Ligger hende på puslepuden igen, og hun får badeble på. Et håndklæde om så hun ikke bliver kold og i svømmehallen det går.

Syntes faktisk det er "hjemad" turen som er mere besværlig.

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

Mettemus skriver:

PP Ørumsgade i Århus C - kender du det?

nej... desværre.. jeg bor jo i kbh..

men i den svømmehal vi kommer er der sådan nogle autostol lignende dimser som bare er i plastic, så smider man ungen i et håndklæde og så kan man bære rundt på dem i den, skide smart.. 

men ellers må du jo ligge dit barn på nogle håndklæder. tag ekstra med. eller hvis du bader med din kæreste så skyllder du barnet eller det behøver jo faktisk kun at blive vasket i ble området til at starte med.. og så hopper du lige ud og aflevere våd baby til  babys far som så tager baby med i vandet mens du lige gør dig klar. og samme tur tilbage.. (hvis du altså er sammen med babys far i svømmehallen)

Anmeld

17. marts 2011

Mettemus

VIPpigen skriver:

Her i Vejle er det total problematisk. Men efter at have set de andre dernede så går det bare lidt nemmere. Så jeg klæder mig selv af, og baby hun får lov til at beholde bleen på. Bliver lagt på en puslepude på gulvet lidt væk fra bruseren. Og så smutter jeg ind under bruseren og bliver færdig vasket, hopper i badedragt osv. Så tager jeg bleen af hende, tager hende med ind i brusebadet og får hende vasket godt. Ligger hende på puslepuden igen, og hun får badeble på. Et håndklæde om så hun ikke bliver kold og i svømmehallen det går.

Syntes faktisk det er "hjemad" turen som er mere besværlig.

Det lyder lidt som den måde jeg forestiller mig det kommer til at foregå her. Måske er det meget smart lige at se hvordan de andre gør?

Hvordan klarer du så omklædningen inden turen hjemad igen?

Anmeld

17. marts 2011

VIPpigen

Mettemus skriver:

Det lyder lidt som den måde jeg forestiller mig det kommer til at foregå her. Måske er det meget smart lige at se hvordan de andre gør?

Hvordan klarer du så omklædningen inden turen hjemad igen?

Når vi stiger op af svømmehallen pakker jeg hende godt ind i et håndklæde så hun ikke kommer til at fryse. Ligger hende på puslemåtten igen, uden for bruserens stråler. Bliver selv færdig i badet, og tager hende med i bad. Giver hende et tørt håndklæde på, og svinger et om mig selv. får tørret hende så hun ikke bliver kold, og giver hende lidt af hendes tøj på. Der er så varmt og fugtigt i sådan et svømme-omklædningsrum. Så tager jeg undertøj på, og hun begynder altid at brokke sig der. Så jeg giver hende alt hendes tøj på (undtaget overtøj) og så får hun noget at spise, hun er altid meget træt, og når hun får noget at spise falder hun i søvn. Så har jeg ro til at blive færdig selv, og skal ikke stresse mens hun ligger enten på puslemåtte, eller håndklæde på gulvet. Når jeg er færdig får hun overtøj på stille og roligt, og ryger enten i autostol, eller liften, og hjemover turen så går

Anmeld

17. marts 2011

Mettemus

VIPpigen skriver:

Når vi stiger op af svømmehallen pakker jeg hende godt ind i et håndklæde så hun ikke kommer til at fryse. Ligger hende på puslemåtten igen, uden for bruserens stråler. Bliver selv færdig i badet, og tager hende med i bad. Giver hende et tørt håndklæde på, og svinger et om mig selv. får tørret hende så hun ikke bliver kold, og giver hende lidt af hendes tøj på. Der er så varmt og fugtigt i sådan et svømme-omklædningsrum. Så tager jeg undertøj på, og hun begynder altid at brokke sig der. Så jeg giver hende alt hendes tøj på (undtaget overtøj) og så får hun noget at spise, hun er altid meget træt, og når hun får noget at spise falder hun i søvn. Så har jeg ro til at blive færdig selv, og skal ikke stresse mens hun ligger enten på puslemåtte, eller håndklæde på gulvet. Når jeg er færdig får hun overtøj på stille og roligt, og ryger enten i autostol, eller liften, og hjemover turen så går

Ja det lyder godt nok lidt besværligt, men det er der vel ikke rigtig noget at gøre ved? Jeg må holde godt øje med de andre mødre og lure deres tricks af

Tusind tak for meget brugbart svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.