Trine, du sætter bare lige nøjagtig ord på, hvordan jeg ofte har det. Overskuddet, der bare ikke er der. Hvordan jeg flygter ud af døren med ungerne hver weekend, mens manden sover hele formiddagen pga. job (jeg hader weekend

) - enten ud og gå tur, over til besserne, på legeplads (hvor jeg egentlig ikke gider være alligevel), ringede til ivf i dag og drønede derop (den bedste beslutning ever). Al leg foregår næsten som en afledningsmanøvre for, hvornår jeg kan komme i gang med næste huslige opgave. Den dårlige samvittighed lyser ud af mig. Du er så absolut ikke unormal (på det punkt ;) ).
Super ide med træning - det tror jeg vil give et godt kick til energien (så hvorfor gør jeg det ikke selv...). Og prøv at dele det op, så du nogen gange siger til dig selv, at nu tager jeg mig tid til Stella 100 % i så og så lang tid, og et andet tidspunkt er det så noget praktisk, du sætter højest. Så føles de praktiske ting ikke som en ting, der står truende og venter, mens man forsøger at lege så hurtigt man kan, men man giver sig selv lov til at lade det ligge og give sig hen til barnet. Og omvendt er det så i orden at lade hende lege selv en tid, når du har delt det op. Jeg bruger det i hvert fald selv - erkender, at i dag (f.eks. en lørdag med alle børnene hjemme og mig alene om det) når jeg ikke at lægge tøj sammen, lave noget på projektet osv. Erkendelse gør godt.
Synes også det er super, at du tager det op, for ens tanker der ligger og ulmer og gnaver er noget af det værste. Ud med det.
Knus Line - håber jeg skrev noget fornuftigt og forståeligt...
PS. Vi har før talt om vasketøjsbunker i sofaen... Du skulle se mit bryggers pt. Jeg kan slet ikke følge med. Der er fuld top på alle 4 (!) vasketøjskurve, så jeg har opgivet at læsse mere ovenpå. For at vi ikke skal drukne i snavset tøj i resten af huset, bliver tøjet nu bare smidt på gulvet i bryggerset, som altså ikke er overvældende stort, så der ligger et bjerg, der bogstavelig talt skal bestiges for at åbne tørretumbleren. Pyha - det er the never ending story....